  • 31. Data: 2002-08-29 08:34:53
    Temat: Re: Jak mBank stracil na swojej ostatniej decyzji
    Od: "Klaus " <k...@N...gazeta.pl>

    Janek <j...@w...pl> napisał(a):
    > http://www.ing.pl/u235/navi/54632/
    >
    > 10 zł za wydanie, ważna rok. ma własny, niezależny rachunek na który można
    > wpłacać, wlewać.
    > Wypłaty z Bankomatów BSK bez opłat, bezgotówkowe bez opłat.
    > Inne wypłaty 5 zł/sztuki

    Dzieki wielkie (chyba cos slabo szukalem :) Troche droga jednak jednak jest w
    uzyciu.

  • 32. Data: 2002-08-29 16:43:13
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Aug 2002 08:34:53 +0000 (UTC), "Klaus "
    <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Dzieki wielkie (chyba cos slabo szukalem :) Troche droga jednak jednak jest w
    >uzyciu.

    Nie żartuj.
    Wydajesz 10 zł i masz dostęp do bankomatów ING.

    Zasilenie karty przedpłaconej poprzez przelew _nic_nie_kosztuje_.

    Jedyny wydatek, to 10 zł, jedyna wada - 0%.
    Jedyny problem, to czy masz w okolicy taki bankomat
    oraz czy zapamiętasz kolejny PIN ;-)

    BAH

  • 33. Data: 2002-08-29 18:01:58
    Od: "Jerry" <j...@i...pl>

    > No, to jak to w koncu jest... masz ten rachunek czy nie? ;) W przypadku
    > 'prawdziwej' karty przedplaconej rzeczywiscie nie trzeba miec rachunku, bo
    > informacja o tym ile mozesz wydac znajduje sie zapisana na karcie. W
    > przypadku karty o ktorej mowisz rachunek trzeba miec i informacja o stanie
    > srodkow znajduje sie w banku.
    >
    > Maciej

    Nie trzeba mieć osobnego rachunku. Karta pre-paid ma swój numer i rachunek w
    systemie informatycznym banku. Pisząc o wpłacie na rachunek karty użyłem
    skrótu myślowego. Od strony klienta wygląda to rzeczywiście tak, jakby
    istniała tylko sama karta.
    Nie jest też prawdą, że informacja o wpłaconych środkach znajduje się na
    karcie. Informacja taka jest bowiem za każdym razem sprawdzana w procesie
    autoryzacji transakcji (podobnie jak w przypadku "normalnej" Maestro czy
    Visy Electron).

    Jerry

  • 34. Data: 2002-08-29 22:41:05
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello AMRA!

    28 Aug 02 16:56, AMRA -> do All:

    A> Ja tez mam karte do eMAXa - darmowa :) A uzywalem jej moze.. hm z raz?
    A> Od ostatniego wznowienia ani razu.. Ogolnie praktycznie nie place
    A> kartami z mBanku

    A z Euronetu nie korzystałeś? Tranfery komórkowo pod bankomatem na ekonto?

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 35. Data: 2002-08-29 23:15:06
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    28 Aug 02 18:04, Jacek pisal do All:

    J> pan z infolini powiedział że płatne 36 zł są tylko nowo wydane karty
    J> wznowienia dalej bezpłatne

    he, he... i dla pełnomoćnika też? - To staniało..!!! :)

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 36. Data: 2002-08-30 05:00:36
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > będę musiał

    Wystarczy, że zapiszesz datę, godzinę i nazwisko rozmówcy z banku.
    Niniejszym jednak oświadczam, że Pan/Pani z mBanku się myli. Ja uzyskałem informację,
    która ma odzwierciedlenie w newsie na stronie, że karty wznawiane po miesiącu
    wrześniu
    obłożone są prowizją.
    Być może w mBanku infolinia działa na zasadach zblizonych do cititi linii i za każdym
    razem uzyskuje się inną informację.
    Zrezygnowałem z karty i grzecznie zapytałem, kiedy wprowadzą prowizję za prowadzenie
    konta
    ? ;-(
    Grzegorz

  • 37. Data: 2002-08-30 07:15:24
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    BAH <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jedyny wydatek, to 10 zł, jedyna wada - 0%.
    > Jedyny problem, to czy masz w okolicy taki bankomat

    Nie zartuje. Chodzi glownie o ten "jedyny problem" :) oraz o 5zl za inne
    bankomaty...

  • 38. Data: 2002-08-30 08:56:36
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Klaus" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Nie zartuje. Chodzi glownie o ten "jedyny problem" :) oraz o 5zl za inne
    > bankomaty...

    No cóż. Maestro Prepaid oprócz swojej podstawowej funkcji jest idealnym
    rozwiązaniem dla posiadaczy np. konta w mbanku, którzy mają wokół siebie
    bankomaty BSK, czyli głównie dla mieszkańców Śląska.
    Euronety i BSK to już ogromna siec bankomatów na Śląsku. Dokładając do nich
    PKO BP i Pekao SA niewiele innych się tu znajdzie.

  • 39. Data: 2002-08-30 11:01:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 29 Aug 2002 00:17:33 +0200), "Jerry"
    <j...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Działa w podobny sposób. Nie musisz mieć rachunku osobistego - odpowiednika
    >abonamentu. :)
    >Wystarczy że wyrobisz sobie taką kartę i wpłacisz pieniądze na jej
    >rachunek.

    Czyli rachunek jest. Po prostu mydlenie oczu i kolejny chwyt
    marketingowy. Jest rachunek, jest karta, jest opłata. Różnica taka, że
    rachunek jest nieoprocentowany oraz bez żadnych możliwości poza
    dokonaniem nań przelewu oraz użyciem środków przy użyciu karty.

    Jednak używając chwytliwych haseł, modnych w pewnych kręgach, ING
    usiłuje przekonać publikę, że wprowadza coś nowego. Bo i czemu
    ,,prepaid'' Maestro a nie eKonto w mBanku?

    -- Karta w mBanku za darmo, w ING płatna
    -- karta mBanku działa za granicą
    -- prowadzenie rachunku tak samo za darmo
    -- rachunek w mBanku o niebo funkcjonalniejszy

    Faktycznie jedyny plus tego ,,prepajda'' to brak limitu 1000zł/dzień.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 40. Data: 2002-08-30 11:06:38
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 29 Aug 2002 20:01:58 +0200), "Jerry"
    <j...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Nie trzeba mieć osobnego rachunku.

    trzeba. Trzeba mieć rachunek w ING. Rachunek prymitywny o bardzo
    niskiej funkcjonalności, więc darmowy w utrzymaniu... I tyle.

    Jak już ktoś powiedział, prawdziwy ,,prepajd'' oznaczałby kartę
    naładowaną (jak karta telefoniczna), a nie związaną z rachunkiem.

    >arta pre-paid ma swój numer i rachunek w
    >systemie informatycznym banku.

    Dokładnie tak samo jak karta VE w mBanku. Ino że ten rachunek jest o
    niebo funkcjonalniejszy.

    >Pisząc o wpłacie na rachunek karty użyłem
    >skrótu myślowego. Od strony klienta wygląda to rzeczywiście tak, jakby
    >istniała tylko sama karta.

    Nie. Od strony klienta istnieje rachunek na który przelewa kasę i z
    którego wyciąga kasę używają karty.

> [...]
    >autoryzacji transakcji (podobnie jak w przypadku "normalnej" Maestro czy

    No więc właśnie. Róznice, poza marketingowym zagraniem są znikome.