  • 1. Data: 2009-10-20 19:43:45
    Temat: Jak nie wpaść w odsetki na KK nie mając środków na spłatę? By Alior Bank ;)
    Od: Michal <m...@n...org>

    Rozważania hipotetyczne- KK w Aliorze nie mam.
    Procedura wydaje się prosta, ciekawe czy sprawdziłaby się w praktyce.

    1. Zakup towarów za 5000zł kartą z limitem 10 000zł we wrześniu. Okres
    od 2 do 1 danego miesiąca.
    Posiadam jedynie 1000zł miesięcznie na spłatę.
    2. Generuje się wyciąg z datą spłaty 15 października i saldem 5000zł
    3. 15 października (kolejny okres rozliczeniowy) wykonuję przelew 4000zł
    z rachunku karty i dokładam posiadany 1000zł, następnie spłacam kartę.
    Spłaciłem całość w GP, płacę jedynie 40zł jako 1% prowizji za przelew.
    Ląduję z zadłużeniem biężącym 4000zł
    4. 15 listopada operację powtarzam, spłacając poprzedni przelew
    przelewem bieżącym= 3000zł + 1000zł własne i tak dalej, aż do spłaty.

    5. Dla usprawnienia prcedury przelewy z karty mogę wykonywać 2 danego
    miesiąca i wrzucać na overnight.

    6. Wychodzę na tej procedurze sporo lepiej niż na odsetkach od kredytu
    na karcie.

    Gdzie haczyk?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-10-20 19:50:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Gdzie haczyk?

    Nigdzie.

  • 3. Data: 2009-10-20 20:18:57
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-20 21:43, Michal wrote:
> [...]
    > z rachunku karty i dokładam posiadany 1000zł, następnie spłacam kartę.
    > Spłaciłem całość w GP, płacę jedynie 40zł jako 1% prowizji za przelew.

    Dokładniej 4040 zł.

    > 4. 15 listopada operację powtarzam, spłacając poprzedni przelew
    > przelewem bieżącym= 3000zł + 1000zł własne i tak dalej, aż do spłaty.
    3070+1000 (troszkę więcej, ale nie chcę się bawić z kalkulatorem),
    potem 2090+1000, 1110+1000, 120+1000, 120

    koszt kredytu ok 130 zł 130/5000 daje 2.6% na (dla uproszczenia) 5
    miesięcy, czyli 6.25% rocznie

    > 5. Dla usprawnienia prcedury przelewy z karty mogę wykonywać 2 danego
    > miesiąca i wrzucać na overnight.

    wtedy koszt spada nieco :-)

    > 6. Wychodzę na tej procedurze sporo lepiej niż na odsetkach od kredytu
    > na karcie.

    Zatem - to zależy, trzeba by policzyć dokładniej.

    witrak()

  • 4. Data: 2009-10-20 21:21:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal pisze:
    > 6. Wychodzę na tej procedurze sporo lepiej niż na odsetkach od kredytu
    > na karcie.

    Ale to tylko dlatego, że KK Alior ma wysoki %. Jeśli przeniesiesz kartę
    do Millennium/Multibanku to wyjdą takie same koszta bez kombinowania. A
    w mBanku masz 3 miesiące bez odsetek, więc wyjdzie jeszcze korzystniej.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-10-21 06:44:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 23:21:43 +0200, Mithos napisał(a):

    > Ale to tylko dlatego, że KK Alior ma wysoki %. Jeśli przeniesiesz kartę
    > do Millennium/Multibanku to wyjdą takie same koszta bez kombinowania. A
    > w mBanku masz 3 miesiące bez odsetek, więc wyjdzie jeszcze korzystniej.

    W Aliorze może to robić non stop a to co podałeś to tylko oferty czasowe/
    promocyjne.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2009-10-21 07:08:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 20 Paź, 21:43, Michal <m...@n...org> wrote:

    > 6. Wychodzę na tej procedurze sporo lepiej niż na odsetkach od kredytu
    > na karcie.
    >
    > Gdzie haczyk?

    jak wszedzie przy transakcjach karcianych - "A jak skusi to go
    mamy :) "

    Trzeba pilnowac terminow i nie czekac ze splatami do ostatniego dnia .

  • 7. Data: 2009-10-21 12:31:48
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    xbartx pisze:
    > W Aliorze może to robić non stop a to co podałeś to tylko oferty czasowe/
    > promocyjne.

    W Millennium promocja trwa do czasu spłaty zadłużenia.

    W Multibanku jest to rok.

    A autor i tak chciał to spłacić szybciej. Podobna promocja jest chyba w
    Kredyt Bank. Przenosząc kartę masz więc już 3 lata "czasowej oferty".

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-10-21 12:39:22
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 20 Paź, 21:43, Michal <m...@n...org> wrote:

    > 1. Zakup towarów za 5000zł kartą z limitem 10 000zł we wrześniu. Okres
    > od 2 do 1 danego miesiąca.

    Nie to żebym się czepiał, ale to logicznie nie możliwe :) choć wszyscy
    wiedzą co miałeś na myśli.

  • 9. Data: 2009-10-21 14:02:44
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    1. Zakup towarów za 5000zł kartą z limitem 10 000zł we wrześniu. Okres

    a nie lepiej poszukać towaru tam gdzie tanio + raty 0 procent?

  • 10. Data: 2009-10-21 15:17:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" hbl641$mjf$...@a...news.neostrada.pl

    Proste -- trzeba mieć zewnętrza, jeśli nie ma środków.
    Tą zewnętrzną kartą może być karta mBanku -- po przenosinach
    ponoć nie płaci się odsetek przez 3 miesiące. Później trzeba
    znów przenieść... Znów na zewnątrz...

    Można otworzyć rachunek karty w Citi czy Mille i płacić rachunki,
    a zaoszczędzone pieniądze wpłacić na tę kartę, na którą brak środków. :)

    Można pójść na zakupy z kimś, kto nie ma karty, zapłacić za niego kartą
    i poprosić, aby zapłacił Ci gotówką. :)

    Można poprosić kogoś o pozyczkę.

    Metod jest mnóstwo, ale zawsze (gdy brakuje środków) trzeba myśleć o zewnętrzach. :)

    -=-

    A... I zawierając małżeństwo trzeba zawsze myśleć o tym, co dana osoba ma
    w środku, bo wnętrze osoby jest zawsze ważniejsze niż zewnętrze... ;)
    Wiedzą o tym właśnie ci, którym zabrakło środków... ;)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'