  • 1. Data: 2011-01-12 06:46:57
    Temat: Jak przesłać pieniądze z Norwegi do Polski
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    Witam

    Jak najłatwiej/najtaniej w miare bezpiecznie można co miesiąc przesyłac
    pieniadze z norwegi do polski ?

  • 2. Data: 2011-01-12 07:00:55
    Temat: Re: Jak przesłać pieniądze z Norwegi do Polski
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/12/2011 12:46 AM, kaktus wrote:
    > Witam
    >
    > Jak najłatwiej/najtaniej w miare bezpiecznie można co miesiąc przesyłac
    > pieniadze z norwegi do polski ?

    paypal

    jedno konto w polsce drugie w norwegii, na jedno w płacasz, przesyłasz
    na drugie, z drugiego wypłacasz.

    szybko, łatwo i przyjemnie

    ewenutalnie drugą karte debetową do konta zostawic komus w Polsce
    niech sobie wypłaca

  • 3. Data: 2011-01-12 07:42:07
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 01:00:55 -0600, witek napisał(a):

    > paypal
    >
    > jedno konto w polsce drugie w norwegii, na jedno w płacasz, przesyłasz
    > na drugie, z drugiego wypłacasz.
    >
    > szybko, łatwo i przyjemnie

    Zapomniałeś wspomnieć jeszcze o jednym - drogo. Poza tym z tym szybko to
    też może być różnie jak sobie paypal zablokuje konto na miesiąc albo
    lepiej "do wyjaśnienia".

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2011-01-12 07:43:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 07:46:57 +0100, kaktus napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jak najłatwiej/najtaniej w miare bezpiecznie można co miesiąc przesyłac
    > pieniadze z norwegi do polski ?

    Jeżeli nie chcesz się bawić w zakładanie kont, bo np będzie to jakieś
    czasowe i nie za długie przesyłanie pieniędzy to sprawdź też ofertę
    moneybookers.com. Jeżeli przesyłanie ma trwać dłuższy okres to sprawdź
    ofertę banku Nordea.

    --
    xbartx

  • 5. Data: 2011-01-12 08:40:42
    Od: "kaktus" <a...@g...pl>

    > Zapomniałeś wspomnieć jeszcze o jednym - drogo. Poza tym z tym szybko to
    > też może być różnie jak sobie paypal zablokuje konto na miesiąc albo
    > lepiej "do wyjaśnienia".

    W jakich przypadkach wysyłanie pieniędzy jest bezpłatne?
    Wysyłanie pieniędzy do krewnych i znajomych jest bezpłatne, jeśli jako
    źródło finansowania używane jest saldo konta PayPal lub rachunek bankowy (w
    krajach, w których znajdują się rachunki bankowe).

    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jesli w norwegi przeleje ze swoje konta na
    konto paypal, nastepnie z paypala wysle pieniadze na konto paypal polskie i
    w polsce wyplace na swoje konto w banku w polsce to wszystko bedzie
    bezplatnie ?

  • 6. Data: 2011-01-12 09:26:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 09:40:42 +0100, kaktus napisał(a):

> [...]
    > na konto paypal, nastepnie z paypala wysle pieniadze na konto paypal
    > polskie i w polsce wyplace na swoje konto w banku w polsce to wszystko

    O ile dobrze pamiętam to wysłanie pieniędzy jest darmowe ale odbierający
    płaci jakiś % od otrzymanej kwoty. Sprawa druga to przewalutowanie z NOK
    na PLN tutaj też będzie gorzej niż np sprzedaż w kantorze, bo kursy mają
    takie sobie.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2011-01-12 09:31:14
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Już 25 lat temu mógł polski turysta w Norwegii pójść do banku, założyć konto i
    przelewać do Polski.

    -----

  • 8. Data: 2011-01-12 10:14:21
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Wed, 12 Jan 2011 09:26:34 +0000, xbartx wrote:

> [...]
    > płaci jakiś % od otrzymanej kwoty. Sprawa druga to przewalutowanie z NOK
    > na PLN tutaj też będzie gorzej niż np sprzedaż w kantorze, bo kursy mają

    Kurs średni:
    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/kursy/kursya.html
    0,5031 PLN za 1 NOK

    Kurs Paypala:
    https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_conver
    t-currency-generic
    0,485776 PLN za 1 NOK = 3.44% gorzej niż średni

    Kurs Nordei:
    https://www.nordeasolo.pl/solo/www?dest=/html/curr/l
    ist.jsp
    0,48360 PLN za 1 NOK = 3.88% gorzej niż średni

    Kurs w kantorze:
    http://www.conti.waw.pl/cennik.html
    0,4860 PLN za 1 NOK = 3.40% gorzej niż średni

    Lepszy kurs to się tylko przez Cinkciarz.pl pewnie uzyska, tylko że je
    można poznać dopiero po zalogowaniu się i próbie wymiany, więc tak, w tej
    chwili:
    Dla 1000 NOK: kurs za 1 NOK = 0.4882 = 2.96% gorzej niż średni
    Dla 5000 NOK: kurs za 1 NOK = 0.4892 = 2.75% gorzej niż średni
    Dla 10000 NOK: kurs za 1 NOK = 0.4901 = 2.58% gorzej niż średni
    Dla 20000 NOK: kurs za 1 NOK = 0.4912 = 2.37% gorzej niż średni
    Dla 50000 NOK: kurs za 1 NOK = 0.4920 = 2.20% gorzej niż średni

    Ale trzeba jakoś przelać na ich konto NOK w BRE lub BZWBK - przyjmują
    przelewy tylko z kont w polskich bankach, i to tych z ich listy: https://
    cinkciarz.pl/pages/view/30

    Jeżeli kwota jest odpowiednio duża może się opłacać założyć konta w NOK w
    Nordei w Norwegii i Nordei w Polsce, a potem przelać z jednego na drugie
    (bez prowizji), a potem z Nordei w Polsce NOK na konto Cinkciarz.pl (koszt
    0.25%, min 20 PLN, max 200 PLN.

    Tak więc opłaci się to dla transakcji powyżej 5761 NOK, dopiero wtedy
    zysk na kursie w porównaniu z Paypalem przekracza prowizję Nordei 20 PLN
    za przelew walutowy.

    Na przykład dla 10000 NOK, zysk na kursie w porównaniu z Paypalem
    wyniesie:
    (10000 * 0.4901) - (10000 * 0.485776) = 43.24 PLN
    Prowizja za przelew walutowy z Nordei na Cinkciarz: 20 PLN
    Więcej na koncie PLN w porównaniu z Paypal: 23.24 PLN.

    Ale już dla 20000 NOK:
    (20000 * 0.4912) - (20000 * 0.485776) = 108.48 PLN
    Prowizja za przelew walutowy z Nordei na Cinkciarz: 24.56 PLN.
    Więcej na koncie PLN w porównaniu z Paypal: 83.92 PLN

    http://www.nordea.pl/klienci-indywidualni/wyciag-z-t
    abeli-oplat-i-
    prowizji/tabela-oplat-i-prowizji.html

    transfer "Nordea Private Transfer" (NPT) pomiędzy rachunkami klienta w
    ramach grupy banków Nordea - bez prowizji

  • 9. Data: 2011-01-12 13:11:59
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Wed, 12 Jan 2011 10:14:21 +0000, Miernik wrote:
> [...]
    >
    > Kurs w kantorze:
    > http://www.conti.waw.pl/cennik.html
    > 0,4860 PLN za 1 NOK = 3.40% gorzej niż średni

    Najlepszy kurs skupu NOK z polskich banków po przeglądnięciu
    http://www.money.pl/pieniadze/banki/
    znalazłem w PekaoSA:
    0.4874 PLN za 1 NOK = 3.12% gorzej niż średni.

    Tylko grosz gorzej w Getin Bank.

    Najgorszy kurs jest natomiast w Deutsche Bank PBC:
    0.4745 PLN za 1 NOK = 5.68% gorzej niż średni

    W tym i poprzednim poście użyłem kursu NOK średniego wczorajszego, gdyż
    dzisiejszy nie był jeszcze rano dostępny, bo było przed południem.

  • 10. Data: 2011-01-12 13:26:08
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 12.01.2011 11:14, Miernik wrote:
> [...]
    >
    > transfer "Nordea Private Transfer" (NPT) pomiędzy rachunkami klienta w
    > ramach grupy banków Nordea - bez prowizji

    Najtańszym rozwiązaniem jest otwarcie konta w koronach norweskich w
    polskiej Nordei i dokonanie odpowiednika NPT z norweskiej Nordei.
    Później wypłata w gotówce i wymiana na złote w kantorze. Np. w realacji
    Polska<->Dania takie przelewy są bezpłatne w obie strony.