  • 1. Data: 2005-01-03 16:41:59
    Temat: Jaka karta do zakupów w internecie ( w USD) ?
    Od: "michal Kornacki" <b...@W...gazeta.pl>

    Chcę założyć oddzielne konto, którego będę używał do drobnych zakupów w
    internecie. Będę na nim trzymał minimalną ilość środków (boję się, że
    wcześniej czy później ktoś mi wyczyści konto...). Płatności będą na ogół w
    USD. Czy założyć konto dewizowe, czy złotowe ? Nie wiem, czy pobranie USD z
    karty wystawionej do konta PLN jest możliwe. Poza tym co jest bardziej
    opłacalne. Przy płatności USD z konta PLN przeliczenie będzie wg kursu
    &#8222;sprzedaż&#8221;, a więc wyjdzie drogo. Z drugiej strony banki pobierają b.
    duże
    prowizje przy wpłacie własnych USD na własne konto dewizowe (przy wpłacie
    gotówkowej, ale również przy przelewie z innego konta &#8211; traktują to jako
    przelew zagraniczny). Co ostatecznie bardziej się opłaci ?
    Jaką kartę założyć, żeby nie było problemów przy akceptacji z USA ? Kiedyś
    próbowałem Visy Elektron i nie udało się.

  • 2. Data: 2005-01-03 17:11:38
    Temat: Re: Jaka karta do zakupów w internecie ( w USD) ?
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli michal Kornacki
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Jaką kartę założyć, żeby nie było problemów przy akceptacji z USA ?
    > Kiedyś
    > próbowałem Visy Elektron i nie udało się.

    Konto w Inteligo plus subkonto dla Twoich zakupów i karta do niego.
    Zero problemów.

    --
    Pozdrawiam,
    www.henryk.biz

  • 3. Data: 2005-01-03 17:26:14
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm> writes:

    > Pewna osoba, czyli michal Kornacki
    > oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Konto w Inteligo plus subkonto dla Twoich zakupów i karta do niego.
    > Zero problemów.

    No, zależy gdzie się kupuje. Dzielny WorldPay inteligo odrzuca - bo
    tak. A korzysta z niego sporo serwisów.

  • 4. Data: 2005-01-03 17:41:16
    Od: Peet <w...@o...pl>

    Z tym że tą visą będziesz mógł płacić jak zwykłą kartą kredytową :)

  • 5. Data: 2005-01-03 17:57:57
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Peet wrote:
    > Z tym że tą visą będziesz mógł płacić jak zwykłą kartą kredytową :)

    "Kredytowość" nie ma tu nic do rzeczy.

  • 6. Data: 2005-01-03 20:04:53
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "michal Kornacki" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Chcę założyć oddzielne konto, którego będę używał do drobnych zakupów w
    > internecie.

    Zapewnie zależy od tego gdzie płacisz i prawdopodobnie za co płacisz. Mi na
    przykład eKarta do eKonta mBanku świetnie się sprawdza ale ja płace nią za
    rózne usługi świadczone przez Internet (hosting itd.) Czasami płatnosci są
    bardzo małe (1.5 dolara osobno za listingi do hostingu) i nie zauważyłem
    prowizji.

    Vizvary

  • 7. Data: 2005-01-05 19:50:08
    Od: "michal Kornacki" <b...@g...pl>

    > No, zależy gdzie się kupuje. Dzielny WorldPay inteligo odrzuca - bo
    > tak. A korzysta z niego sporo serwisów.

    To spora wada, bo WorldPaya rzeczywiście często się spotyka. A wie ktoś jak
    jest z eKartą do eKonta mBanku ? WorldPay też odrzuca ? Inne pomysły ?

  • 8. Data: 2005-01-05 19:54:06
    Od: "michal Kornacki" <b...@N...gazeta.pl>

    "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm> odpowiedział: