  • 21. Data: 2007-12-01 16:29:41
    Temat: Re: Jaki bank z powiadomieniami i nie tylko?
    Od: " Cezary H" <j...@N...gazeta.pl>

    > Szukam banku, w którym:
    > - będą powiadomienia email po każdej operacji - tak jak obecnie w BPH,
    > i na podobnym poziomie konfigurowalne. Same powiadomienia SMS od biedy
    > mogą być, ale wolę żeby były też mailowe - po pierwsze za darmo, po
    > drugie - SMSa skasuję bo mi zagraca skrzynkę, a maile mogę zachować

    Powiadomienia e-mail ma wiekszość, jeśli nie każdy.

    > - jest koszyk transakcji - żebym nie musiał podpisywać fefnastu przelewów
    > jeden po drugim,

    Nie słyszałem o tym, w sumie nie jest to głupie.

    > - przy logowaniu będzie maskowane hasło (jak nie będzie to nie ma tragedii,
    > ale wolę żeby nie było nawet możliwości zapamiętania hasła raz-dwa przez
    > przeglądarkę albo zdradzenie go przy keyloggerze),

    Takich cudów, nie widziałem, natomiast przy połaczeniu do mLinii pyta o rózne
    cyfry (np. drugą i czwartą) z telekodu.

    > - można eksportować listę operacji do jakiegoś ludzkiego formatu (np. w mbanku
    > historia operacji nadaje się tylko do oglądania na ekranie, ciężko ją
    > nawet wydrukować przez użycie ramek),

    Tego tez mi brakuje w mBanku, np. zapis do Excel XLS lub CSV.

    > - mile widziany token - najlepiej prawdziwy, jak kiedyś w pekaosa i chyba
    > w BGŻ, w ostateczności może być taki lukasowy.

    Co to jest token ?

    Pozdr.
    Cezary Huszno.

  • 22. Data: 2007-12-01 16:55:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Gru, 15:25, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Nie ma takiego banku.

    taki z zubrem, ale krocej napisac pko sa

  • 23. Data: 2007-12-01 18:30:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2007 16:29:41 +0000 (UTC), Cezary H napisał(a):
    > Powiadomienia e-mail ma wiekszość, jeśli nie każdy.

    Właśnie sprawdzałem sporo różnych banków (większość ma na szczęście
    interfejsy "demo") i właśnie nie znalazłem ŻADNEGO, który by miał
    powiadomienia email. Wszędzie takie dziadostwo jak w mBanku, czyli jakieś
    idiotyczne podsumowania konta po całym dniu (w mBanku dodatkowo płatne -
    kpina!). Żaden bank którego wersję demo oglądałem, nie udostępniał tego co
    BPH czyli powiadomień email po jakiejś operacji (np. autoryzacja transakcji
    karcianej, zmiana salda itp.)... W sumie trudno, chyba nie będzie banku
    który spełnia to wymaganie - muszą mi wystarczyć SMSy :(

    > Nie słyszałem o tym, w sumie nie jest to głupie.

    Bardzo przydatne, gdy się aktywnie używa konta.

    > Takich cudów, nie widziałem, natomiast przy połaczeniu do mLinii pyta o rózne
    > cyfry (np. drugą i czwartą) z telekodu.

    No i chodzi o coś takiego, tylko że przez internet :)

    > Tego tez mi brakuje w mBanku, np. zapis do Excel XLS lub CSV.

    Ano właśnie.

    > Co to jest token ?

    Taki "kalkulator" - na stronie widzisz kilkucyfrowe "pytanie", wpisujesz je
    do "kalkulatora", ten wyświetla "odpowiedź" którą wpisujesz na stronie - i
    już bank wie że Ty to Ty ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 24. Data: 2007-12-01 18:36:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2007 16:24:03 +0000 (UTC), napisał(a):

    > A co jest nie tak z mBankowym systemem int. ?

    Jest po prostu niewygodny :)
    Nie ma powiadomień innych niż płatne SMSowe (wolę mailem), nie da się
    normalnie spłacić karty przelewem tylko jakieś dziwne kombinowanie pt.
    spłata z konta skojarzonego (bez możliwości ustawienia takiej spłaty na
    przyszłość). Kretyńsko zorganizowany wyciąg z karty (nie można sobie po
    prostu obejrzeć listy transakcji z jakiegoś okresu, a tylko "wyciągi" i to
    posortowanie niechronologicznie. Historii karty czy konta nie da się w żaden
    sposób przenieść poza przeglądarkę - zadnych opcji eksportu, nawet
    wydrukować nie bardzo jest jak "dzięki" ramkom i "zabezpieczeniom".
    Gwoździem do trumny jest idiotyczne przymusowe stronicowanie historii konta.

    Mało? :)

    Pozdrawiam,

  • 25. Data: 2007-12-01 19:12:01
    Od: " Cezary H" <j...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > karcianej, zmiana salda itp.)... W sumie trudno, chyba nie będzie banku
    > który spełnia to wymaganie - muszą mi wystarczyć SMSy :(

    Nie wiem czy o to chodzi, ale Inteligo (PKO BP) ma powiadomienia e-mail (raz w
    miesiącu na e-mail przychodzą wszystkie przychodzące i wychodzące sumy).

    > Bardzo przydatne, gdy się aktywnie używa konta.

    I co BPH ma to cudo ? Wiem, że BPH jest cholernie drogie, więc sie nim za
    bardzo nie interesowałem.

    > No i chodzi o coś takiego, tylko że przez internet :)

    A nie wystarczy dobrze zabezpieczyć komputer w domu (firewall,
    anty-vir-anty-robak) ? Przecież tu są wszedzie połączenia szyfrowane (SSL)

    > nku

    > Ano właśnie.

    To rzeczywiście jest minus. Wiem, że programy do obsługi aukcji internetowych
    jakoś sobie radzą z tym problemem.

    > Taki "kalkulator" - na stronie widzisz kilkucyfrowe "pytanie", wpisujesz je
    > do "kalkulatora", ten wyświetla "odpowiedź" którą wpisujesz na stronie - i
    > już bank wie że Ty to Ty ;)

    Ale coś takiego jak "wpisz sume 3+9" albo "przepisz kod z obrazka" to
    zabezpiecza tylko przed robotami (działającymi metodą brute force), a tu
    przecież kilka nieudanych prób oznacza zablokowanie konta.

    Cezary Huszno.

  • 26. Data: 2007-12-01 20:15:11
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Gru, 20:12, " Cezary H" <j...@N...gazeta.pl> wrote:
    który by miał

    > I co BPH ma to cudo ? Wiem, że BPH jest cholernie drogie, więc sie nim za
    > bardzo nie interesowałem.

    W cenie konta srebrny sezam jest limit debetowy 2500.
    Jak uwzglednisz to + darmowe przelewy, to cena robi sie w miare
    uzasadniona.
    dalej niezbyt tanio, ale sprawdz ile kosztuje linia debetowa tej
    wysokosci w wiekszosci bankow i podziel ta oplate na koszty
    miesieczne, ktore odejmiesz od kosztow sezama.

  • 27. Data: 2007-12-01 20:20:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > taki z zubrem, ale krocej napisac pko sa

    Ale ten bank nazywa sie inaczej.

    MJ

  • 28. Data: 2007-12-01 20:52:49
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-11-30 18:54, Jacek Osiecki stwierdził, że:
    > karta kredytowa była aktualizowana
    > z opóźnieniem jednego dnia ROBOCZEGO, czyli jak w piątek o 23 wpłaciłeś
    > środki na kartę to pojawiały się na niej w poniedziałek po 8...

    Karta jest (i była) aktualizowana na drugi dzień, bez względu na to, czy
    jest on roboczy, czy nie.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 29. Data: 2007-12-01 21:01:58
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 1 Gru, 21:20, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Ale ten bank nazywa sie inaczej.

    No popatrz, a z google wypada ten z zubrem jak sie tak wpisze.

  • 30. Data: 2007-12-01 21:03:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > No popatrz, a z google wypada ten z zubrem jak sie tak wpisze.

    A jak się wpisywało "kretyn" to wiesz co wychodziło.

    MJ