  • 1. Data: 2002-06-25 09:56:06
    Temat: Jaki kredyt na mieszkanie ?
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Hej !

    Zastanawiałem się jaki wziąść kredyt na mieszkanie i co brać pod uwagę.
    Wydaje mi się, że najlepiej brać:

    1. Kredyt w walucie - USD, który słabnie i raczej będzie słąbnąć - patrz
    komentarze analityków
    2. brać na 20-30 lat z bezprowizyjną wcześniejszą spłatą
    3. kredyt z możliwością przewalutowania

    Czy coś jeszcze możnaby dodać ? Gdzie polecacie wziąść kredyt i dlaczego ?
    Podzielcie się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.

    No i proszę o konkrety (zauważyłem, że niektórzy za bardzo odbiegają od tematu).

    Pozdrawiam

    Raff

  • 2. Data: 2002-06-25 10:13:04
    Temat: Re: Jaki kredyt na mieszkanie ?
    Od: "Marek Ż." <g...@p...onet.pl>

    Bardzo ważny jest czas jaki ma bank na przewalutowanie Tobie kredytu.
    Np. w GE Bank Mieszkaniowy czas na przewalutowanie od momentu złożenia
    wniosku to 1 miesiąc (SIC !). I bank (oczywiście w trosce o dobro klienta
    :-)))
    wybiera najwyższy kurs w okresie "rozpatrywania wniosku".

    Pozdrawiam
    Marek

  • 3. Data: 2002-06-25 10:30:01
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    > komentarze analityków
    > 2. brać na 20-30 lat z bezprowizyjną wcześniejszą spłatą

    To w zasadzie najwazniejsze elementy. Przewalutowanie takze powinno byc bez
    prowizyjne. Albo przynajmniej jak najnizsza prowizja. Kurs rozliczeniowy
    przy zaciaganiu kredytu i przy splacaniu rat powinien byc kursem srednim
    NBP. Marza nakladana na LIBOR 3M lub 6M najlepiej na poziomie 2-3%. To bylby
    ideal

    Ja idealu nie mam, ale nie narzekam. Mam kurs rozliczeniowy Banku, w ktorym
    bralem kredyt. Czyli troche obrywam na gorszym przeliczniku. Marze mam 3% na
    LIBOR USD 6M.

    Kredyt wzialem na 25 lat w ING-BSK i poki co zachwalam :)

    Malin

    --

    =========
    "Szczegolnie nie oszczedzam pieniedzy w bankach z kapitalem zagranicznym..."

  • 4. Data: 2002-06-25 12:22:26
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy coś jeszcze możnaby dodać ? Gdzie polecacie wziąść kredyt i dlaczego ?
    > Podzielcie się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.

    1. Ja wziąłem na kilka lat kredyt w PLN - z moich wyliczeń wynikało, ze przy
    przewidywanym krótkim terminie spłaty, nie opłaca mi się brać kredytu w
    walucie.
    2. Rozważałem też USD i wtedy byłaby to dobra decyzja, ale teraz ?
    3. Wziąłem w PKO BP i mam jasny układ - oprocentowanie: WIBOR-3M + marża 1%
    zmieniane (obecnie obniżane) co kwartał.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 5. Data: 2002-06-25 15:17:12
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3. Wziąłem w PKO BP i mam jasny układ - oprocentowanie: WIBOR-3M + marża 1%
    > zmieniane (obecnie obniżane) co kwartał.

    Z moich obliczeń wynika, że przy nie zmienionych stopach procentowych dla USD i
    PLN i bez przewalutowań i kredycie na 25 lat nawet przy skoku dolara do 6
    PLN/USD wychodzi oszczędność ok 40-50 zł na 1 racie miesięcznej.

  • 6. Data: 2002-06-25 16:03:07
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

> [...]
    > PLN i bez przewalutowań i kredycie na 25 lat nawet przy skoku dolara do 6
    > PLN/USD wychodzi oszczędność ok 40-50 zł na 1 racie miesięcznej.

    Oj to cos sie musiales pomylic. Lepiej policz jeszcze raz ;-).

    Marek

  • 7. Data: 2002-06-26 05:35:35
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > PLN i bez przewalutowań i kredycie na 25 lat nawet przy skoku dolara do 6
    > PLN/USD wychodzi oszczędność ok 40-50 zł na 1 racie miesięcznej.

    Policz całkowite różnice kosztów: w prowizjach, ubezpieczeniach, koszt
    przewalutowania, a przede wszystkim uwzględnij różnicę kursów
    kupna-sprzedaży dewiz. Przy moim kredycie na kilka lat zapasu wychodziło mi
    kilkadziesiąt groszy.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 8. Data: 2002-06-26 13:44:00
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Oj to cos sie musiales pomylic. Lepiej policz jeszcze raz ;-).
    >
    > Marek

    Gdzie zrobilem blad logiczny ?

    Uzylem funkcji PMT w Excelu.

    Zalozylem, ze kurs USD w momencie splaty bedzie 2,5% wiekszy niz w momencie
    zaciagniecia kredytu.

    PKO BP BOŚ
    PLN USD
    Kredyt (zł) 120 000 $30 000 przy kursie 4 zł/USD
    % 10,15% 4,77%
    Okres spłaty kredytu (w latach) 25,0 25,0
    Ilość rat rocznie 12 12
    rata malejąca: -1 103 zł $-171
    średni kurs w USD 4,1
    -1 103 zł -703 zł
    różnica -400 zł

  • 9. Data: 2002-06-26 13:49:54
    Od: <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > przewalutowania, a przede wszystkim uwzględnij różnicę kursów
    > kupna-sprzedaży dewiz. Przy moim kredycie na kilka lat zapasu wychodziło mi

    A czy kolega ma jakies dokladniejsze wyliczenia (prosilbym przeslac na moje
    konto) ?
    Przy kredycie 2-3 letnim roznica raty miesiecznej wynosi ok 160-220 zl.

    Oczywiscie wzialem pod uwage, ze bank w momencie przyznania kredytu uzyje
    nizszego kursu niz przy splatach rat.

    Pozdrawiam

    Rafal

  • 10. Data: 2002-06-27 05:48:47
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przy kredycie 2-3 letnim roznica raty miesiecznej wynosi ok 160-220 zl.
    > Oczywiscie wzialem pod uwage, ze bank w momencie przyznania kredytu uzyje

    W moim przypadku jeszcze prowizja była wyższa przy kredycie walutowym i stąd
    zapasu na kursie zostawało mi 20-30gr, więc wziąłem w PLN.
    Trzeba jeszcze zauważyć, że zachodnie stopy będą już rosły, a nasze maleć
    :-)).

    Pozdrawiam
    Robert Wicik