  • 1. Data: 2006-04-21 13:14:42
    Temat: Jaki może być powód odmowy wydania karty kredytowej przez Bank.
    Od: Mateo <m...@g...neostrada.pl>

    Witam wszystkich.

    Czy ktoś może się orientuje jakie są kryteria przyznawania przez bank
    kart kredytowych. Od 2000 roku mam konto w ING Banku Śląskim moje
    aktualne zarobki wynoszą 2K PLN netto i takie są moje miesięczne wpływy
    na konto ROR w tym banku. Przez kilka lat (około 3) moje wpływy były
    wyższe (od 4K do 6K PLN, a czasem nawet 10K i więcej) ponieważ lepiej
    wtedy zarabiałem. Teraz na stronie ING Banku Śląskiego pojawiła się
    promocja karty Master Card (z okazji FIFA World Cup). Wypełniłem
    stosowny wniosek na stronie firmowej banku (wnioskowałem o limit na
    karcie 10K PLN). I otrzymałem decyzję odmowną. Oczywiście bank nie chce
    podać mi powodu takiej decyzji (nieoficjalnie powiedziano mi, że nie
    chodzi o wysokość zarobków). Co może być przyczyną takiej decyzji. Dodam
    jeszcze, że kiedy zarabiałem więcej i chciałem wziąść kredyt gotówkowy w
    wysokości 8K PLN to też otrzymałem decyzję odmowną. Natomiast w tym
    samym czasie w Lukas Banku w którym nie miałem konta otrzymałem ten
    kredyt w ciągu 15-tu minut. Dodam, że zawsze swoje należności i brane
    kredyty spłacałem w terminie. O co może tu chodzić. Ostatnio zaczynam
    odnosić wrażenie, że w Banku Śląskim dobrze jest obsługiwany tylko Marek
    Kondrat.

    Pozdrawiam,
    Mateo.

  • 2. Data: 2006-04-21 13:16:17
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Mateo napisał(a):
    > Witam wszystkich.
    >
    > Czy ktoś może się orientuje jakie są kryteria przyznawania przez bank
    > kart kredytowych. Od 2000 roku mam konto w ING Banku Śląskim moje
    [ciach...]

    A sprawdzałeś co mają na Ciebie w BIKu?

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2006-04-21 13:34:04
    Od: Mateo <m...@g...neostrada.pl>

    Dawid Kulbicki wrote:

    > [ciach...]
    >
    > A sprawdzałeś co mają na Ciebie w BIKu?

    A jak to można sprawdzić. Czy mógłbyś mi powiedzieć?

    Pozdrawiam,
    Mateo.

  • 4. Data: 2006-04-21 13:47:40
    Od: "Piotrek Chojnowski" <p...@t...pl>

    > A jak to można sprawdzić. Czy mógłbyś mi powiedzieć?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Mateo.

    http://www.bik.pl/wydarzenia.htm

    pozdrawiam
    piotrek

  • 5. Data: 2006-04-21 13:51:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Fri, 21 Apr 2006 15:34:04 +0200, Mateo
    <m...@g...neostrada.pl> wrote:

    >A jak to można sprawdzić. Czy mógłbyś mi powiedzieć?

    Zapytać BIK?
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=100361

  • 6. Data: 2006-04-22 20:14:58
    Od: wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zapytać BIK?

    Na stronie biku masz formularz ktory musisz wydrukowac, wypelnic i
    wyslac. Po paru dniach dostaniesz od nich odpowiedz, tzn. "wyciag ze
    swojego konta w BIK" :)
    oczywiscie takie konto bedziesz mial jezeli ktos (jakis bank) cie tam
    zapisal, a najczesciej jest to wtedy gdy miales do czyneinia z jakimis
    kredytami lub kk (karta Geant tez sie liczy)
    ja np. kilka lat temu zostalem namowiony na karte ZIBI (GALA), pani w
    punkcie zibi naciagnela regulamin, wpisala nieprawdziwe dane (bo wpisala
    mi info o zatrudnieniu a ja bylem studentem) no i dostalem karte,
    poniewaz do niczego mi nie bylo potrzebna to ja wyrzucilem. Teraz sie
    okazalo ze karta byla obarczona roczna oplata (przez 3 lata) i wpisze
    bankowi 100zł (nie dostalem monitow) tylko wpisano mnie do BIKu.
    Podobno monity byly wysylane na stary adres (nie jako polecone), ale ja
    nic nie dostalem.
    Final taki ze nie moge dostac kredytu, karty kredytowej itp.

  • 7. Data: 2006-04-22 22:45:35
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Mateo" <m...@g...neostrada.pl> wrote in message
> [...]
    nie
    | chodzi o wysokość zarobków). Co może być przyczyną takiej

    1. Za młody
    2. Za stary
    3. Nieuregulowany stos. do sł. wojskowej
    4. Kiepski wynik scoringu (np. masz rozdzielność majątkową,
    pracujesz w małej firmie budowlanej, mieszkasz w wynajętym
    mieszkaniu, nie masz telefonu, rachunek masz od niedawna, wyksz.
    podstawowe)
    5. Masz umowę zlecenia albo na czas określony, która szybko wygasa
    6. Pracujesz w swoim miejscu pracy od niedawna
    7. Poręczyłeś komuś kredyt i ten ktoś nie spłaca
    8. Masz już w tym banku duzo innych niezabezpieczonych kredytów
    9. Masz b. dużo kredytów w innych bankach
    10. Pracujesz na umowe o zastępstwo

    I wiele można by jeszcze wymieniać innych możliwości.

    --
    Pozdrawiam,

    Artur Adam Surowiec
    artur at surowiec.tk

  • 8. Data: 2006-04-24 19:02:39
    Od: Przemek <c...@p...nospam.pf.pl>

    wojo2000 napisał(a):

    > Na stronie biku masz formularz ktory musisz wydrukowac, wypelnic i
    > wyslac. Po paru dniach dostaniesz od nich odpowiedz, tzn. "wyciag ze
    > swojego konta w BIK" :)
    I jeżeli nie zgłosisz się po ten raport osobiście to jeszcze trzeba
    zapłacić 10zł.

    Przemek