  • 1. Data: 2011-05-22 08:21:17
    Temat: Jakie sa kredyty (pozyczki) konsolidacyjne ?
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Parę dni temu wpadła mi w ręce czyjaś umowa kredytowa (no naprawdę nie moja
    idiotą nie jestem ;-)) pożyczki konsolidacyjnej na konsolidację siedmiu
    kredytów (w rodzaju mniej więcej Cetelem Bank, czyli pewnie jakieś zakupy
    ratalne itp., kredytobiorca to chyba już sam do końca nie wie na co) na
    łączną kwotę ok. 80 tys zł.
    Rzecz w tym, ze wpisana jest (a jakże drobnymi literkami RRSO równa 33%
    (trzydzieści trzy !!!!!).
    Myślałem, że lichwiarstwo to mogą uprawiać lombardy, a nie bank PeKaO SA, bo
    o umowę z tą instytucją chodzi.
    I teraz pytanie:
    Co takiej osobie doradzić (bo jak dla mnie ewidentnie się przewróci w ciągu
    najbliższych pół - półtora roku przy takim trzymającym za gardło kredycie).
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to kredyt/pożyczka hipoteczna pod hipotekę
    nieruchomości (znalazłaby się pewnie nieruchomość, ale zapewne po zgodzie
    rodziny kredytobiorcy, z czym nie wiem jak jest) i to zapewne najlepiej w
    walucie (najniższy Libor).
    A jakieś bardziej "konsumpcyjne" rozwiązania, jak teraz wyglada
    oprocentowanie kredytow refinansowych/konsolidacyjnych (nie znam tego rynku)??
    THX

  • 2. Data: 2011-05-22 08:41:14
    Temat: Re: Jakie sa kredyty (pozyczki) konsolidacyjne ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/22/2011 3:21 AM, THX wrote:
    > Parę dni temu wpadła mi w ręce czyjaś umowa kredytowa (no naprawdę nie moja
    > idiotą nie jestem ;-))

    grunt to samozachwyt.

  • 3. Data: 2011-05-22 09:03:04
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-22 10:21, THX pisze:
    > Co takiej osobie doradzić

    Niech pozbedzie sie majatku , przepisze na kogos i wypnie dupsko na
    splate kredytu. To chyba najlepsze wyjscie z sytuacji. Bank niech spada
    na szczaw.

  • 4. Data: 2011-05-22 09:58:27
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 22.05.2011 10:21, THX wrote:
> [...]
    > (trzydzieści trzy !!!!!).
    > Myślałem, że lichwiarstwo to mogą uprawiać lombardy, a nie bank PeKaO SA, bo

    Zeby koniecznie kupil nowy telewizor plazmowy - znajomym mozna sie
    pokazac, to najwazniejsze, co w zyciu jest.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2011-05-22 22:37:05
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Arkady" <p...@o...eu> wrote in message news:irajg4$blk$2@news.onet.pl...

    > Niech pozbedzie sie majatku , przepisze na kogos i wypnie dupsko na splate
    > kredytu. To chyba najlepsze wyjscie z sytuacji. Bank niech spada na
    > szczaw.

    Dokladnie!
    Skoro bank dal, to nieh bank sie teraz martwi.

  • 6. Data: 2011-05-23 10:13:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 22 May 2011 11:03:04 +0200, Arkady <p...@o...eu> wrote:

    >Niech pozbedzie sie majatku , przepisze na kogos i wypnie dupsko na
    >splate kredytu. To chyba najlepsze wyjscie z sytuacji. Bank niech spada
    >na szczaw.

    Nie, nie, tak nie można, bo prokurator się za delikwenta weźmie.
    To się ronbi inaczej: trzeba co miesiąc płacić powiedzmy 100 zł
    (choćby łącznie) i oczywiście wyjaśnić, że na więcej nas po prostu nie
    stać.
    Wtedy odpadnie zarzut wyłudzenia kredytu.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2011-05-23 10:23:55
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 23 May 2011 12:13:34 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > Nie, nie, tak nie można, bo prokurator się za delikwenta weźmie.
    > [..]
    > Wtedy odpadnie zarzut wyłudzenia kredytu.

    Prokurator?
    LOL :)
    Znam gościa który ma ~12-15 egzekucji komorniczych i administracyjnych
    (zwykły robol, nie jakiś tam krezus czy rentier) ;)
    Oczywiście pracodawca może mu potrącić tylko ~250-300zł z ponad płacy
    minimalnej która jest wolna od zajęcia.
    Jakoś te kredyty i pożyczki nadal są mu udzielane i sądzimy że egzekucji
    jeszcze "przybędzie". Jakoś nie widać by prokurator się kwapił ;))
    Zresztą - dlaczego miałby się kwapić, skoro nikt mu nie zgłosił
    przestępstwa.

    Notabene, to komornik/cy maja wiedzę o tych sprawach - czy nie maja oni
    obowiązku złożenia doniesienia do prokuratury o możliwości popełnienia
    przestępstwa przez takiego "klienta"? ;)

  • 8. Data: 2011-05-23 12:41:53
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Arkady wrote:

    > Niech pozbedzie sie majatku , przepisze na kogos i wypnie
    > dupsko na splate kredytu. To chyba najlepsze wyjscie z
    > sytuacji. Bank niech spada na szczaw.

    nie ma tak dobrze, podpowiedź: "Skarga pauliańska"

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 9. Data: 2011-05-23 15:52:15
    Od: Arkady <p...@o...eu>

> [...]
    > stać.
    > Wtedy odpadnie zarzut wyłudzenia kredytu.

    Mozna tez oglosic upadlosc konsumencka oczywiscie wczesniej pozbywajac
    sie majatku coby ci co juz maja nie mieli wiecej.

  • 10. Data: 2011-05-23 20:56:03
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Nie o to chodzi, bo jest jakieś mieszkanie (ze swoim kredytem
    niekonsumpcyjnym), dziecko itp.
    Zaraz by bank wlazł na mieszkanie.

    Ciekawi mnie, jakie są realne stopy procentowe kredytów konsolidacyjnych (nie
    znam tego rynku).

    Natomiast rzeczywiście, "zaprzestanie" spłacania codziennych zobowiązań wobec
    stopy odsetek ustawowych 13% byłoby niezłym pomysłem.
    Dopóki prądu, gazu, telefonu, kablówki i ciepłej wody nie wyłączą ;-)

    -----