  • 1. Data: 2008-03-12 15:10:34
    Temat: Jozef Wancer's Escape from Pekao
    Od: Jarek Godrych <j...@x...pl>

    Witam, prosząc znawców o poradę.

    Jestem byłym klientem BPH przeniesionym do Pekao. Dojrzewam do zmiany
    banku i pomyślałem o powrocie do BPH. Moje wymagania nie są nadmierne. Z
    BPH byłem zadowolony, bo kredyt dostałem błyskawicznie, reklamację na
    błędną wypłatę z bankomatu szybko uznali, korzystałem z debetowej
    wypukłej Visy Classic Silver autoryzowanej podpisem (kredytowej nie
    chciałem) oraz z terminali samoobsługowych, w których sprawdzałem stan
    konta i raz w miesiącu robiłem przelew do mBanku. Neutralne nastawienie
    do Pekao zmieniło się, gdy zamiast wypukłej Visy dostałem płaską, która
    nie była akceptowana w POS-ach. Problem rzekomo znany, dotyczący całej
    serii kart o określonym numerze, po trzech tygodniach oddałem, uznając,
    że to niepoważne. Kartą Maestro, którą też mi wydano, nie mogę nawet
    sprawdzić salda w bankomacie. O kłopotach z połączeniem z infolinią nie
    wspominam.

    Czy Waszym zdaniem powrót do BPH ma sens? Z jednej strony prezes Wancer
    zapowiada rozbudowę, z drugiej strony na horyzoncie połączenie z GE
    Money.
    Czy BPH ma nadal w ofercie wypukłą debetową Visę autoryzowaną podpisem?
    Wasze dyskusje wskazują na to, że kart autoryzowanych podpisem będzie
    coraz mniej, więc mogę przyzwyczaić się do wstukiwania PIN-u, ale póki
    co nie chciałbym brać karty kredytowej. Rozważam ewentualnie zapasową
    kredytówkę z mBanku.
    Czy BPH zamierza utrzymywać te swoje terminale samoobsługowe? Mnie one
    bardzo odpowiadały, w pobliżu mam/miałem trzy takie terminale, ale
    obecnie zostały chyba przejęte przez Pekao, przy czym działała w nich
    stara Maestro Sezam BPH, a nie działała ta nowa Maestro Pekao.
    Zastanawiałem się nad dostępem internetowym do BPH. Jak rozumiem, tam
    dalej działa ten stary system, który chyba całkiem nieźle oceniacie. Czy
    tam funkcjonują papierowe listy kodów autoryzacyjnych, jak w mBanku
    (którego prostota mi odpowiada)? W systemie Sez@m powstaje kwestia
    klucza, który może być w "repozytorium banku" albo na dysku/dyskietce -
    niewiele mi to mówi. Które rozwiązanie ewentualnie wybrać? Zasadniczo
    korzystam z jednego komputera przy dostępie do mBanku, ale w sytuacji
    awaryjnej zdarzało mi się łączyć od kolegi. Czy decyzja dotycząca
    lokalizacji klucza związana jest z kwestią ewentualnego otrzymywania
    kodów sms-ami? Wolałbym tych sms-ów uniknąć, w mBanku korzystam z
    drukowanych list, ale jeśli trzeba, to się przemogę.

    --
    JG

  • 2. Data: 2008-03-12 15:19:28
    Temat: Re: Jozef Wancer's Escape from Pekao
    Od: "koala" <k...@p...fm>

    Jarek Godrych wrote:
    > korzystałem z
    > debetowej wypukłej Visy Classic Silver autoryzowanej podpisem
    > (kredytowej nie chciałem)

    Cena tej karty zabija......

    > Czy Waszym zdaniem powrót do BPH ma sens?

    Jeśli odpowiada ci krojenie na kazdym kroku....vide 15 zł za konto przy
    złych wiatrach...(srebrny sezam + kary za nieużywanie kart)

> [...]
    > ewentualnego otrzymywania kodów sms-ami? Wolałbym tych sms-ów
    > uniknąć, w mBanku korzystam z drukowanych list, ale jeśli trzeba, to

    O ile pamietam jak klucz był lokalnie to zdaje się kodów smsowych nie było
    poza tym przywalali prowizję po przekroczeniu bodajże 20 smsów...

    Pozdr,
    Koala