  • 11. Data: 2004-03-30 19:29:02
    Temat: Re: [KARTY] AUTORYZACJA - kto decyduje?
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 30 Mar 2004 05:37:05 GMT, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >PolCardom tez sie zdarza miec wiekszy niz zero. Co najsmieszniejsze, robiac
    >transakcje w pewnym sklepie mam 99% robionych KK Citi bez autoryzacji, a gdy
    >robie KK mBanku wszystkie sa autoryzowane. Niestety nie mam innych kart zeby
    >sprawdzic, a jestem strasznie ciekaw czy to pomysl mBanku czy aklajera.

    akłajera. płacę często KK mBanku i zdarzają się transakcje bez
    autoryzacji. a ty masz po prostu takie szczęście - może zagraj w Lotto
    :)

    PG

  • 12. Data: 2004-03-31 11:40:30
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Tue, 30 Mar 2004 18:55:06 +0200, na pl.biznes.banki, Piotr Grzegorz
    Skowroński napisał(a):

    > Jak to działa w praktyce - nie wiem, bo nigdy nie potrzebowałem faktury.

    Jak tylko posiadasz kartę, to reszta działa już bezproblemowo. Korzystam z
    tych stacji i prowadzę własną DG. Faktury przychodzą zawsze na czas.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Person Intended Troubleshooting and Efficient Repair

  • 13. Data: 2004-03-31 23:55:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Maciej P.K." <m...@w...op.pl> writes:

    > I pytanie natury ogólnej: kto decyduje o sposobie autoryzacji kart
    > róznych typów - electronów, classiców, maestro; debetowych,
    > kredytowych?
    > Wydawca? Centrum rozliczeniowe? Organizacja płatnicza?

    Centrum, w porozumieniu oczywiscie ze sprzedawca (czasem potrzeby
    sprzedawcow sa niestandardowe).

    Wydawca moze dac wskazowke co o tym mysli i za co zamierza odpowiadac,
    ale to centrum wraz ze sklepem decyduje (np. czesto zdaza sie, ze
    autoryzowane jest wszystko, zdaza sie, ze karty offline wymagaja
    PINu, ale tez zdaza sie, ze kazda niezastrzezona karta przechodzi
    bez autoryzacji).

    Czy karta jest debetowa/kredytowa/charge/jeszcze inna to juz sprawa
    miedzy bankiem i klientem.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 14. Data: 2004-04-02 02:02:21
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > A propos płacenia na Neste - da się stamtąd otrzymać fakturę czy trzeba
    > jakieś kombinacje robić?

    Jak najbardziej, tylko wczesniej musisz postarać się o specjalną kartę. Na
    stacji znajdziesz specjalny formularz do wypełnienia, wypełniasz, wrzucasz
    do skrzynki i czekasz na list z plastikiem.
    Można to zrobić również via net.
    Korzystam od dość dawna i jestem zadowolony.
    Fakturka ma charakter zbiorczy, zawiera wszystkie transakcje z danego
    miesiąca i jest wystawiana z datą na ostatni dzień tego miesiąca. Trzeba
    jednak pamiętać o tym aby każdy taki zakup rejestrować rzeczoną karta.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 15. Data: 2004-04-02 16:25:45
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "valet" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiąca i jest wystawiana z datą na ostatni dzień tego miesiąca. Trzeba
    > jednak pamiętać o tym aby każdy taki zakup rejestrować rzeczoną karta.

    Czyli używa się dwóch kart przy tankowaniu - ID i płatniczej?
    A na tej fakturze jest napisane w jaki sposób dokonano płatności (kartą,
    gotówką, czekiem itp.) czy nie ma takiej informacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko