  • 21. Data: 2003-05-26 22:05:02
    Temat: Re: KB - karty kredytowe z mikroprocesorem
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bau2up$i3m$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > Złodziej zawsze może pójść tam, gdzie wystarczy pasek - i wtedy nie ma
    > znaczenia, że na karcie był jeszcze chip. O bezpieczeństwie decyduje
    > najsłabszy element.

    Jesli zlodziej jest najslabszy, to on decyduje o bezpieczenstwie, bo moze
    nie wiedziec, gdzie wystarczy pasek ;P

    --
    Robert

  • 22. Data: 2003-05-26 22:07:01
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:

    > Jesli zlodziej jest najslabszy, to on decyduje o bezpieczenstwie, bo
    > moze nie wiedziec, gdzie wystarczy pasek ;P

    W temacie "bezpieczeństwo karty" niewiedza złodzieja jest bardzo dobrym
    zabezpieczeniem, a więc jest to element najsilniejszy a nie najsłabszy
    :-))))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 23. Data: 2003-05-26 22:09:52
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bau394$ivv$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > W temacie "bezpieczeństwo karty" niewiedza złodzieja jest bardzo
    > dobrym zabezpieczeniem, a więc jest to element najsilniejszy a nie
    > najsłabszy :-))))))

    To by przeczyło Twojej (i nie tylko :)) tezie, że decyduje element
    najsłabszy w takim razie ;)

    --
    Robert

  • 24. Data: 2003-05-26 22:14:42
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:
    > bau394$ivv$...@i...gazeta.pl,

    > To by przeczyło Twojej (i nie tylko :)) tezie, że decyduje element
    > najsłabszy w takim razie ;)

    Teza jest prawidłowa: jeżeli karta nie ma paska, to nawet super wyszkolony
    złodziej nic nie zdziała - czyli niewiedza złodzieja nie jest elementem
    decydującym :-D
    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 25. Data: 2003-05-26 22:21:01
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Złodziej zawsze może pójść tam, gdzie wystarczy pasek - i wtedy nie ma
    > znaczenia, że na karcie był jeszcze chip. O bezpieczeństwie decyduje
    > najsłabszy element.
    Dlatego pisze ciut bezpieczniejsze, bo, jak pisze Robert zlodziej moze nie
    wiedziec gdzie moze z paskiem, a za jakis czas (pol roku, rok, itp) byc moze
    bedzie musial biec na drugi koniec miasta (bo wie gdzie pojdzie z paskiem).
    :-)

    Przepraszam, ale nie podejmuje sie wyliczenia o ile z powyszych powodow sa
    te karty bepieczniejsze. :-)

    Pozdrawiam
    Michal M

  • 26. Data: 2003-05-27 08:40:49
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 26 May 2003 22:16:49 +0200, "Glenn" <g...@g...pl>
    wrote:

    >O ile obniżają te opłaty i na czym polega "uproszczenie procedur" ?

    >Nieprawda. Pierwszy był... BRE :-D

    Nieprawda :m)BRE nie wydaje kart kredytowych z mikroprocesorem.
    Obciazeniewe jak najbadziej ale na razie tylko wznowione. Wiec tez
    trudno to nazwac wdrozeniem czipa na pelna skale.

    Obecnie przy kartach hybrydowych tak sobie. Terminal posiadajacy
    mozliwosc odczytywania czipa _nie powinien_ przyjac transakcji z
    danymi odczytanymi z paska. Wiec bezpieczenstwo bedzie roslo wraz z
    rozpowszechnianiem sie terminali z czytnikami czipow.
    Tak to ma wygladac w teorii przynajniej :/

    BTW, czy nowe VC charge KB wydaje juz wszytkim z czipem czy dalej
    tylko wznowienia albo tylko stolica ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 27. Data: 2003-05-27 08:45:58
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Wojtek Frabinski napisał:

> [...]
    > rozpowszechnianiem sie terminali z czytnikami czipow.
    > Tak to ma wygladac w teorii przynajniej :/

    A skad terminal ma wiedziec, ze karta ma chipa? Jest to jakos zapisane
    na pasku magnetycznym (innej mozliwosci nie wymagajacej "czynnika
    ludzkiego" nie widze)?

    Bartol

  • 28. Data: 2003-05-27 08:50:24
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Wojtek Frabinski wrote:

    > Nieprawda :m)BRE nie wydaje kart kredytowych z mikroprocesorem.
    > Obciazeniewe jak najbadziej ale na razie tylko wznowione. Wiec tez
    > trudno to nazwac wdrozeniem czipa na pelna skale.

    Oooops - jakoś mi się przeczytało zamiast "zaczyna wydawanie KK z
    mikroprocesorem" to "zaczyna wydawanie kart z mikroprocesorem". Mea culpa.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 29. Data: 2003-05-27 08:56:17
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 27 May 2003 10:45:58 +0200, Bartol Partol <b...@p...c>
    wrote:

    >A skad terminal ma wiedziec, ze karta ma chipa?

    Ma wbudowana kamerke, ktora oglada karta ;-)))

    >Jest to jakos zapisane
    >na pasku magnetycznym

    A powaznie to dokladnie tak.
    Po odczytaniu paska karty z czipem w terminalu z mozliwoscia
    odczytywania kart czipowych i odpowiednim softem, powinien pojawic sie
    komunikat nakazujacy wlozenie karty do innej dziurki :).

    BTW, kto wie jak sie powinno pisac "czip" czy "chip" po polskiemu ;D ?

  • 30. Data: 2003-05-27 08:57:28
    Od: n...@p...onet.pl

    > A skad terminal ma wiedziec, ze karta ma chipa? Jest to jakos zapisane
    > na pasku magnetycznym (innej mozliwosci nie wymagajacej "czynnika
    > ludzkiego" nie widze)?

    Oj Bartol,
    jak już jest nauczony czytać chipa
    to poczuje czy on jest, czy go nie ma
    tak jak Ty poczujesz, że nie przeczytasz gazety,
    której zapomniałeś kupić ;)

    ps.
    prościej już nie potrafię ;)))