  • 1. Data: 2008-09-03 17:20:30
    Temat: KK BZWBK - problem z autoryzacją karty.
    Od: Wełniany Skafander <w...@w...pl>

    Witajcie!

    Kilkanaście dni temu odebrałem kartę kredytową BZWBK, pierwszą płatność
    wykonałem z wykorzystniem domyślnego PINu przypisanego do karty. Kilka dni
    temu zmieniłem PIN w bankomacie BZWBK i dziś ponownie płaciłem tą kartą. Co
    mnie zaskoczyło - transakcja przeszła dopiero po 3 wpisaniu PINu, dwie
    pierwsze zostały odrzucone z powodu błędnego PINu mimo, ze jestem pewny
    poprawnego jego wpisania! Czy po zmianie PINu tak już będzie, ze dopiero 3
    próba się powiedzie? Jeśli nie to dlaczego tak dzisiaj się zdarzyło?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-04 07:22:47
    Temat: Re: KK BZWBK - problem z autoryzacją karty.
    Od: "RobertS" <b...@p...plusunTO>

> [...]
    > 3
    > próba się powiedzie? Jeśli nie to dlaczego tak dzisiaj się zdarzyło?

    również miałem taki przypadek, po zmianie PIN - nowy nie zadziałał od razu,
    bank to tłumaczy
    jakimś problemem technicznym (ponoć czasem się pojawia);

    generalnie jak raz nowy PIN zadziałał to teraz będzie już dobrze ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2008-09-04 07:50:20
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Wełniany Skafander <w...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > poprawnego jego wpisania! Czy po zmianie PINu tak już będzie, ze dopiero 3
    > próba się powiedzie? Jeśli nie to dlaczego tak dzisiaj się zdarzyło?

    jesli to karta emv, to pewnie nie był zsynchronizowany pin offline i pin
    online, tylko nie wiem dlaczego, skoro pin zmieniałeś w bankomacie -
    bankomaty przeciez dzialają w trybie "online only" (chyba ze wbk ma inaczej)
    i powinien nowo nadany pin nadpisac sie od razu na hoscie, nie tylko na karcie

  • 4. Data: 2008-09-04 18:57:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Seba" <b...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > inaczej)
    > i powinien nowo nadany pin nadpisac sie od razu na hoscie, nie tylko na

    A bankmaty BZWBK juz czytaja chipy? Jak ja mialem ich karte to nie czytaly.
    Mam podejrzenia, ze PIN jest weryfikowany po stronie aplikacji zaszytej na
    mikroprocesorze. Jesli PIN jest bledny transakcja nie jest przepuszczana
    dalej. Po 3 probach nastepuje polaczenie z bankiem i przy poprawnej
    autoryzacji jest korygowany offset na chipie. Przy kolejnym uzyciu PINu nie
    powinno byc problemu.

    MK

  • 5. Data: 2008-09-04 19:17:41
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > A bankmaty BZWBK juz czytaja chipy? Jak ja mialem ich karte to nie
    czytaly.
    > Mam podejrzenia, ze PIN jest weryfikowany po stronie aplikacji zaszytej na
    > mikroprocesorze.

    jesli bankomaty wbk nie czytają chipa (choc to troche dziwne) to wszystko
    tlumaczy - pin zostal zmieniony na hoscie, natomiast nie zostal zmieniony w
    apilkacji karty i przy platnosci w terminalu przy uzyciu chipa w offline
    wpisywany byl nowy pin (ten podany w bankomacie) ktory jeszcze nie mial
    okazji zaktualizowac sie na karcie - przy 3 probie transakcja poszla w
    online i zostal pobrany do aplikacji aktualny pin z hosta

    right

  • 6. Data: 2008-09-05 09:17:43
    Od: Wełniany Skafander <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 4 Sep 2008 20:57:46 +0200, MK napisał(a):

> [...]
    > dalej. Po 3 probach nastepuje polaczenie z bankiem i przy poprawnej
    > autoryzacji jest korygowany offset na chipie. Przy kolejnym uzyciu PINu nie

    Wczoraj wykonałem kolejną transakcję tą kartą. Za pierwszym razem dostałem
    informację, że "Transakcja jest niedozwolona", trzeba było jeszcze raz
    wsadzić kartę w szparę :) Za drugim razem poszło ok. Ciekawe czy podczas
    trzeciej płatności będzie już ok :)

    pozdrawiam