  • 1. Data: 2010-01-05 10:57:38
    Temat: KK POLBANk - dziwne litery w opisie
    Od: " " <s...@W...gazeta.pl>

    witam

    loguje sie dzisiaj na swoją karte kredytową a tam:

    Bieżące saldo - PLN 75,74 DR

    Limit kredytowy - PLN 3.600,00 CR

    co to oznacza DR czy CR

    o co chodzi???????

  • 2. Data: 2010-01-05 11:10:18
    Temat: Re: KK POLBANk - dziwne litery w opisie
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup
    > witam
    >
    > loguje sie dzisiaj na swoją karte kredytową a tam:

> [...]

    CR = credit
    DR = debit

  • 3. Data: 2010-01-05 11:14:16
    Od: " " <s...@N...gazeta.pl>

    > CR = credit
    > DR = debit

    co za idiotyzm kto to wymyslił

    CR DR ?????????????

    jaja normalnie

  • 4. Data: 2010-01-05 11:19:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > co za idiotyzm kto to wymyslił

    Nie ma w tym niczego idiotycznego. To, że się czegoś nie rozumie, nie
    oznacza automatycznie, iż jest to idiotyczne.

  • 5. Data: 2010-01-05 16:42:07
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik MarekZ napisał:
    > Użytkownik <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie ma w tym niczego idiotycznego. To, że się czegoś nie rozumie, nie
    > oznacza automatycznie, iż jest to idiotyczne.

    W tym, że skrót od "credit" to CR nie ma, ale niby z jakiej racji skrót
    od debit to miałby być DR? Może to "draft", cokolwiek by to miało
    oznacza w tym kontekście.

    Przemek

  • 6. Data: 2010-01-05 17:17:40
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 17:42:07 +0100, Przemysław Kowalik napisał(a):

    > W tym, że skrót od "credit" to CR nie ma, ale niby z jakiej racji skrót
    > od debit to miałby być DR? Może to "draft", cokolwiek by to miało
    > oznacza w tym kontekście.

    "Draw" prędzej.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 7. Data: 2010-01-05 17:52:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michał" <n...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > "Draw" prędzej.

    Nie wiem z jakiej racji (może np. z łaciny od debere albo to jakaś odmiana w
    jakimś innym języku niż angielski, np. franc czy jakiś), ale oznacza to
    operację typu "debit" a nie "draw". Nie ulega to dla mnie żadnej wątpliwości
    bo widuję to na różnych wyciągach z różnych krajów.

  • 8. Data: 2010-01-05 18:16:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > operację typu "debit" a nie "draw". Nie ulega to dla mnie żadnej
    > wątpliwości bo widuję to na różnych wyciągach z różnych krajów.

    Credit Record, Debit Record... dotyczy to rachunkowosci, a nie tylko dzialki
    bankowej...

    MK

  • 9. Data: 2010-01-05 22:48:43
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Credit Record, Debit Record... dotyczy to rachunkowosci, a nie tylko
    > dzialki bankowej...
    >
    > MK

    w rachunkowosci jest DT i CR lub (po naszemu) Wn i Ma

    generalnie CR to uznanie a DR obciążenie i tyle każdy powinien wiedziec

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2010-01-06 06:56:45
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 05.01.10 23:48, RobertS pisze:

    > w rachunkowosci jest DT i CR lub (po naszemu) Wn i Ma
    >
    > generalnie CR to uznanie a DR obciążenie i tyle każdy powinien wiedziec

    Na rachunku KK też? :)

    --
    Pete