  • 1. Data: 2006-09-03 10:33:26
    Temat: KK money.pl
    Od: "John Cleese" <m...@o...pl>

    karta za free, łatwość przeniesienia z innych banków - niemal wszystko
    idealnie oprócz oprocentowania, któe wynosi 22% w skali roku...
    macie jakies inne odczucia odnośnie tej KK ?

  • 2. Data: 2006-09-03 11:13:34
    Temat: Re: KK money.pl
    Od: "FW" <f...@W...gazeta.pl>

    John Cleese <m...@o...pl> napisał(a):

    > karta za free, łatwość przeniesienia z innych banków - niemal wszystko
    > idealnie oprócz oprocentowania, któe wynosi 22% w skali roku...
    > macie jakies inne odczucia odnośnie tej KK ?

    Z tą łatwością przeniesienia to był żart?

    Z ciekawości, bo akurat kończył się okres ważności jednej z kart spróbowałem
    przenieść ją do BZ WBK (karta Money).

    W oddziale twierdzą stanowczo, że się nie da.
    Infolinia też twierdzi, że z tą kartą się nie da. Po kwadransie rozmowy
    okazuje się, że jednak można, ale skoro przenoszę produkt kredytowy do BZ WBK,
    to nie może być to proste.

    Zabawę w przenoszenie zakończyłem na etapie kredytu na balance transfer.
    Prowizja za udzielenie takiego kredytu byłaby wyższa, niż wznowienie karty w
    poprzednim banku.

    Według BZ WBK nawet jeśli karta w poprzednim banku była spłacana zawsze w
    całości, to muszę wziąć kredyt na spłatę zadłużenia na tej karcie.
    Skąd zadłużenie, spyta ktoś, skoro zawsze spłacam kartę w grace period? Otóż,
    według WBKu kartę za ostatni okres spłaciłem, ale od tego czasu kupiłem piwo,
    zatankowałem auto itp. Zatem na karcie rośnie mi zadłużenie, na spłatę którego
    muszę wziąć w BZWBK kredyt.

    W tym momencie wyszedłem z tego bankowego teatru absurdu bez Wspaniałej Karty
    Money.

    Gdyby banialuki z kredytem opowiadała pracownica w oddziale, drążyłbym temat
    dalej, ale skoro kredyt niezbędny przy przenoszeniu karty był pomysłem
    potwierdzonym przez infolinię, to pasuję.

    Na dodatek kartę w moich oczach dyskwalifikuje pasek magnetyczny i
    zatwierdzanie transakcji PINem, gdyż całą odpowiedzialność za fraudy bank
    przerzuca na mnie.

    Poświęciłem trochę czasu i dzwoniłem z konkretnym pytaniem, co będzie, kiedy
    karta z chipem (i obowiązkowym paskiem magnetycznym), autoryzowana PINem,
    zostanie bez mojej wiedzy sklonowana przez nieuczciwego kasjera, czy kelnera,
    a mój czterocyfrowy PIN podejrzany przez ramię, kamerę ochrony (chłopcy z
    ochrony naprawdę mało zarabiają, więc pokusa jest duża).

    Jedna odpowiedź, jaką udało mi się, mimo kilku prób uzyskać, to to, że każda
    taka sytuacja będzie przez bank rozpatrywana indywidualnie.
    Żadnych innych informacji bank nie udziela.

    Karta byłaby ciekawą propozycją dla osób regularnie spłacających zadłużenie,
    gdyby nie była chipowa i gdyby była wydawana przez inny bank.

    P.S.
    Już nie pamiętam dokładnie, ale to chyba w WBK kilkanasćie lat temu musiałem
    przynieść zaświadczenie o zarobkach, by założyć ROR.

  • 3. Data: 2006-09-03 11:29:55
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik FW napisał:
    > John Cleese <m...@o...pl> napisał(a):
    >

    > P.S.
    > Już nie pamiętam dokładnie, ale to chyba w WBK kilkanasćie lat temu musiałem
    > przynieść zaświadczenie o zarobkach, by założyć ROR.

    KIlkanaście lat temu a nawet później, do RORów celem pobierania cashu
    wydawano (z definicji oflajnowe) czeki a nie karty z autoryzacją każdej
    transakcji. Biorąc pod uwagę fraudogenność czeków, było to IMHO
    całkowicie zrozumiałe...

    Przemek

  • 4. Data: 2006-09-03 12:17:37
    Od: f...@o...eu

    całkowice zgadzam sie z przedmówcą...
    a co do przeniesiana karty z innego banku to nie trzeba mieć zadłużenia w innej
    karcie zeby przenieśc ją do BZWBK....
    więc wczesniejsza informacja o tym ze msisz wziąśc kredyt w ramach balance
    transfer jest całkowice błędna..
    co do wniosków o taką kartę składa sie je tylko i wyłacznie poprzez strone
    money...

  • 5. Data: 2006-09-03 14:12:14
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    3 Sep 2006 14:17:37 +0200, w <4...@n...onet.pl>,
    f...@o...eu napisał(-a):

    > co do wniosków o taką kartę składa sie je tylko i wyłacznie poprzez strone
    > money...

    Niekoniecznie, może przez telefon (byłem w oddziale i zostałem połączony z
    właściwą osobą). Ja zakończyłem wyrabianie, gdy dowiedziałem się o konieczności
    doniesienia zaświadczeń z US i ZUS. :D

  • 6. Data: 2006-09-04 10:41:55
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Niekoniecznie, może przez telefon (byłem w oddziale i zostałem połączony z
    > właściwą osobą). Ja zakończyłem wyrabianie, gdy dowiedziałem się o konieczności
    > doniesienia zaświadczeń z US i ZUS. :D

    chyba dlatego, ze prowadziles DG...od osob fizycznych (nieprowadzacych
    DG) tego nie wymagaja

    --
    pozdrawiam
    RobertS