  • 31. Data: 2008-12-13 22:42:10
    Temat: Re: KK - pytań kilka
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd pisze:
    > No to voila, można iść to Multi czy gdzieś tam. Jak ktoś wydaje 3-
    > krotność miesięcznej pensji w każdym miesiącu to pewnie dla niego ważne.
    > Dla mnie -- nieistotne.

    Limit 2-3k jest bezsensowny i po co posiadać taką KK ? Ani to wygodne,
    ani fajne, bo w zasadzie nie starczy na żaden większy zakup i z GP
    trudno korzystać, bo trzeba spłacać wcześniej. KK potrzebuje m.in. po to
    aby nie latać za bankomatem kiedy potrzebuję kupić coś większego. Z
    limitem 2-3k jest to niemożliwe, a jeśli takiej KK używasz codziennie
    (zakupy, rachunki) to karta taka staje się bezużyteczna.

    --
    Mithos

  • 32. Data: 2008-12-13 22:44:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Dwukrotność dochodów to jednak by się przydała. Przy założeniu, że większość
    > operacji robi się kartą (Citi można przecież płacić za rachunki), to limit
    > w wysokości 2/3 dochodów (jak w moim przypadku) powoduje, że musze spłacać
    > kartę przed terminem.

    Ja mam w Citi limit < dochody. I nawet o 100 PLN mi nie chcą podnieść w
    ramach akcji smsowej. Obrót miesięcznie ok 2k (na więcej limit nie
    starcza, bo jednak z GP chce korzystać). Postawa banku jest żenująca i
    bezsensowna. Gdyby nie to, że karta jest dożywotnio darmowa i zebrałem w
    sumie sporo punktów BP Partner Club (jakieś 7-8k) to bym ją już dawno
    zamknął.

    --
    Mithos

  • 33. Data: 2008-12-14 08:25:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 13 Dec 2008 23:18:21 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > rachunki), to limit w wysokości 2/3 dochodów (jak w moim przypadku)
    > powoduje, że musze spłacać kartę przed terminem.

    Dlatego lepiej mieć więcej niż 1 kartę, może nawet i 3, dzięki czemu
    można sobie jeszcze dokładniej rozłożyć GP na kawałki.
    Długi czas miałem taki sam problem z Citi jak piszesz, dziś nadal przed
    spłatą muszę uważać (ale mam 2 karty dodatkowe). Na szczęście mam w domu
    inne karty i tak np. Citi zasadniczo używam tylko między 25 a 5
    następnego miesiąca ;-) później przez 5 dni korzystam z karty Money.pl
    itd.

    Mimo wszystko z kartą z limitem stanowiącym wielokrotność mojego
    wynagrodzenia nie czułbym się komfortowo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2008-12-14 08:26:51
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 13 Dec 2008 23:42:10 +0100, Mithos napisał(a):

    > Limit 2-3k jest bezsensowny i po co posiadać taką KK ? Ani to wygodne,
    > ani fajne, bo w zasadzie nie starczy na żaden większy zakup

    Jeśli co miesiąc kupujesz komputer czy garnitur to się zgadzam. Ale nie
    każdy ma takie potrzeby.

    > limitem 2-3k jest to niemożliwe, a jeśli takiej KK używasz codziennie
    > (zakupy, rachunki) to karta taka staje się bezużyteczna.

    Oczywiście, stówa dziennie to bezużyteczne. LOL.

  • 35. Data: 2008-12-14 08:40:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Dnia Sat, 13 Dec 2008 23:42:10 +0100, Mithos napisał(a):
    [...]

    > Oczywiście, stówa dziennie to bezużyteczne. LOL.

    Kiedyś była mowa o tym. Wygodny limit to +- 2 x *wydatki*
    (żeby starczyło na wydatki z tego i sporej części następnego miesiaca)
    czyli w Twoim przykładzie to daje tylko 50 PLN/dzień.
    KJ

  • 36. Data: 2008-12-14 08:56:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 14 Dec 2008 09:40:00 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Kiedyś była mowa o tym. Wygodny limit to +- 2 x *wydatki* (żeby
    > starczyło na wydatki z tego i sporej części następnego miesiaca) czyli w
    > Twoim przykładzie to daje tylko 50 PLN/dzień. KJ

    Nie podważam. Sęk w tym, że *osobiście* preferuję w takim przypadku
    posiadanie dodatkowej karty.
    Choćby z praktycznego punktu widzenia: jak się noga powinie ze spłatą, to
    ma się problem na 30-50% tego, co miałoby się, gdyby wszystko szło z
    jednego plastika.
    Z drugiej strony taką kartą nie kupię tylko najdroższych laptopów czy
    telewizorów (jakby mnie interesował ;-) więc w zasadzie swoją funkcję
    spełnia w 99%.

  • 37. Data: 2008-12-14 08:58:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-12-14, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    [...]

> [...]
    > inne karty i tak np. Citi zasadniczo używam tylko między 25 a 5
    > następnego miesiąca ;-) później przez 5 dni korzystam z karty Money.pl

    Rzecz w tym, że karty Citi są dla mnie najbardziej atrakcyjne pod
    względem punktowo - rabatowym. I w dodatku to są jedyne karty jakie mam
    na podpis :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2008-12-14 09:17:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Olgierd pisze:
    > Dlatego lepiej mieć więcej niż 1 kartę, może nawet i 3, dzięki czemu
    > można sobie jeszcze dokładniej rozłożyć GP na kawałki.

    Ja jestem innego zdania. Zmierzam do tego aby posiadać 2 KK z czego
    jedna będzie dodatkowa, a jedna główna.

> [...]
    > itd.
    > Mimo wszystko z kartą z limitem stanowiącym wielokrotność mojego
    > wynagrodzenia nie czułbym się komfortowo.

    Ja natomiast nie czuje się komfortowo mając wiele kart. Niestety konto +
    KK z automatyczną spłatą posiadam tylko w jednym banku, a o innych
    spłatach muszę po prostu pamiętać co przestaje być wygodne w natłoku
    różnych zajęć, których jakoś tak się składa mam coraz więcej :)

    Poza tym kwestia typu : czy mam jeszcze limit na KK czy też już mi się
    wyczerpał jak dla mnie jest zaprzeczeniem sensu KK i swobody związanej z
    dostępem do większych środków w dowolnym momencie.

    --
    Mithos

  • 39. Data: 2008-12-14 09:27:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 14 Dec 2008 10:17:33 +0100, Mithos napisał(a):

    > Ja jestem innego zdania. Zmierzam do tego aby posiadać 2 KK z czego
    > jedna będzie dodatkowa, a jedna główna.

    Proszę bardzo, to bardzo dobre rozwiązanie.

> [...]
    > spłatach muszę po prostu pamiętać co przestaje być wygodne w natłoku
    > różnych zajęć, których jakoś tak się składa mam coraz więcej

    Kwestia gustu i pamięci. Osobiście mam wrażenie, że mi już nic nie jest w
    stanie dorzucić do pieca jeśli chodzi o pamiętanie czegokolwiek -- po
    prostu pamiętam, żeby o czymś tam jeszcze pamiętać.

    > Poza tym kwestia typu : czy mam jeszcze limit na KK czy też już mi się
    > wyczerpał jak dla mnie jest zaprzeczeniem sensu KK i swobody związanej z
    > dostępem do większych środków w dowolnym momencie.

    To też w zasadzie kwestia gustu i stylu życia: na ile można się obronić
    przed koniecznością poczucia takiej swobody, czyli na ile zakupoholizm
    jeszcze nami nie owładnął.
    Dla mnie karta to po prostu codzienna portmonetka, i oczywiście -- nie
    muszę się nad niczym zastanawiać kupując drugie śniadanie czy gazetę, a
    nawet robiąc zakupy w hipermarkecie czy na stacji benzynowej.

    Jak mnie najdzie, żeby kupić sobie telewizor czy cokolwiek, dam sobie z
    tym radę.

  • 40. Data: 2008-12-14 09:32:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    [....]

> [...]
    > spłatach muszę po prostu pamiętać co przestaje być wygodne w natłoku
    > różnych zajęć, których jakoś tak się składa mam coraz więcej :)
    "Prosze... przeciez to 3 clickniecia. "
    Zgadnij czyj to cytat? :P

    KJ