  • 1. Data: 2010-12-17 11:37:55
    Temat: KK z Inteligo - na to czekaliśmy?
    Od: "\"Ja-Gaar\" Bestia Miiny" <v...@g...com>

    "Dodatkowe unikalne funkcje karty kredytowej Inteligo to możliwość
    wyboru sposobu autoryzacji transakcji (chip i pasek magnetyczny lub
    sam chip) ..."

    Czyli w koncu wyeliminowana możliwośc skimmingu?
    Ja tam od razy zablokowałbym możliwośc autoryzacji paskiem na kk,
    gdybym tylko miał taką możliwość.

    pozdr.

  • 2. Data: 2010-12-17 12:02:30
    Temat: Re: KK z Inteligo - na to czekaliśmy?
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2010-12-17 12:37, "Ja-Gaar" Bestia Miiny pisze:
> [...]
    >
    > Czyli w koncu wyeliminowana możliwośc skimmingu?
    > Ja tam od razy zablokowałbym możliwośc autoryzacji paskiem na kk,

    ... I nie zapłaciłbyś w tak mniej więcej połowie miejsc w kraju ;) W
    wielu miejscach czytnik chipów się "aktywuje" w terminalu dopiero po
    przejechaniu paskiem przez szczelinkę ;)

    Michał

  • 3. Data: 2010-12-17 13:03:39
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    "Michał K." wrote:

    > ... I nie zapłaciłbyś w tak mniej więcej połowie miejsc w kraju ;)
    > W wielu miejscach czytnik chipów się "aktywuje" w terminalu
    > dopiero po przejechaniu paskiem przez szczelinkę ;)

    Ale czy zablokowanie *autoryzacji* paskiem oznacza skasowanie tego
    paska ? ;-)

    Przeciągnięcie przez czytnik powoduje tylko, że terminal dowiaduje
    się, iż jest chip - i wtedy musi go użyć. Podczas autoryzacji
    pasek nie jest używany.

    witrak()

  • 4. Data: 2010-12-17 13:11:57
    Od: "\"Ja-Gaar\" Bestia Miiny" <v...@g...com>

> [...]
    >
    > Przeciągnięcie przez czytnik powoduje tylko, że terminal dowiaduje
    > się, iż jest chip - i wtedy musi go użyć. Podczas autoryzacji

    No, skasowanie to nie, ale terminal może po prostu nie obsługiwać
    chipa, i wtedy kiszka?

    Ale przynajmniej jakie bezpieczeństwo... ;-P

  • 5. Data: 2010-12-17 13:14:11
    Od: "Michał K." <n...@n...org>

    W dniu 2010-12-17 14:03, witrak() pisze:

> [...]
    >
    > Przeciągnięcie przez czytnik powoduje tylko, że terminal dowiaduje
    > się, iż jest chip - i wtedy musi go użyć. Podczas autoryzacji

    No w sumie racja, nie pomyślałem :) Zresztą- na "chłopski" rozum nie ma
    jak w systemie transakcyjnych dezaktywować paska na karcie w portfelu ;)

    Michał