  • 11. Data: 2008-10-05 13:32:00
    Temat: Re: Karta kredytowa a kredyt hipoteczny
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 05 Oct 2008 15:02:59 +0200, Radek Wroclawski wrote:

    > i co będą czekać nawet do 2 miesięcy jak ktoś zamknie konto?

    Niektóre banki wydają takie zaświadczenia praktycznie od razu po spłacie
    karty. A np. mBank wystawia pismo o mniej więcej takiej treści:

    "mBank zaświadcza, że Marcin Mokrzycki wypowiedział umowę o kartę nr xxxx.
    Wstępne zamknięcie rachunku karty nastąpiło 31-12-2008 i jest nieodwołalne.
    Oznacza to, że jesli Klient chciałby ponownie posiadać kk mBanku, istnieje
    koniecznosc złozenia nowego wniosku.
    Całkowite zamknięcie rachunku karty nastąpi po wygenerowaniu trzech
    kolejnych pustych wyciagów. Całkowita spłata karty nastąpiła 30-11-2008."

    Gdy rozglądałem się za kh, to w mBanku powiedzieli mi, że dostarczenie
    potwierdzeń zamknięcia kart będzie warunkiem wypłaty pierwszej transzy.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 12. Data: 2008-10-05 13:38:42
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 5 Oct 2008 15:01:19 +0200, MarekZ wrote:

    > Banki mogą sobie wymagać czegokolwiek i tak raczej pozostaną bezradne w
    > sytuacji, która jest obecnie. Mogę zastrzec kartę, wziąć potwierdzenie, że
    > jest zastrzeżona i natychmiast złożyć wniosek o wydanie w jej miejsce nowej.

    Potwierdzenie zastrzeżenia raczej nie wystarczy przy wnioskowaniu o kredyt
    hipoteczny.

    > Potwierdzenia zamknięcia rachunku karty zazwyczaj nie da się uzyskac od
    > ręki, a raczej niewielka część osób będzie skłonna do przenoszenia karty,
    > jeśli przy tej okazji zostanie jej na pewien czas pozbawiona.

    Ale tutaj dyskutujemy raczej o kredycie hipotecznym a nie przenoszeniu
    kart.

    > IMO najbardziej kłopotliwe dla klienta jest wzięcie przez bank dyspozycji
    > zamknięcia starej karty i przesłanie jej do banku źródłowego. Podobno w
    > BZWBK można sie spodziewać kłopotów z odwołaniem takiej dyspozycji, a np. w
    > mBanku to w ogóle trudno stwierdzić jak ją odwoływać. Na mLinii?

    mBank nie jest zbyt elastycznym bankiem ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 13. Data: 2008-10-05 13:44:34
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 5 Oct 2008 09:51:39 +0200, martels wrote:

    > b) splacic karte i ja zlikwidować

    Tak by było najlepiej. Zwłaszcza gdyby bank zdążył wykreślić kartę w BIK-u.
    W przeciwnym razie możesz:
    - musieć zapłacić za potwierdzenie zamknięcia karty (np. w takim Millennium
    symboliczne 50 PLN),
    - mieć opóźnienie w wypłacie kredytu (dostarczenie zaświadczenia będzie
    warunkiem wypłaty).

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 14. Data: 2008-10-05 13:44:57
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Bezsensu. Proponuje zlozyc deklaracje, ze "karte moge zawsze zamknac". W
    > razie czego mozna zlozyc wypowiedzenie, dostarczyc je do banku gdzie
    > staramy sie o kredyt, po czym w banku gdzie mamy KK wycofac
    > wypowiedzenie. I juz.

    Nie tak juz. I tak wyjdzie w raporcie BIKu, ze ma karte kredytowa, a takie
    wypowiedzenie i tak nie bedzie podstawa (w banku gdzie ubiegamy sie o
    kredyt) do nieuznawania tego limitu przy wyliczaniu zdolnosci kredytowej.

    Thomas

  • 15. Data: 2008-10-05 13:57:28
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> wrote in message

    > Zwykle to banki wymagają potwierdzenia zamknięcia karty, a nie
    > potwierdzenia złożenia dyspozycji zamknięcia.

    W moim przypadku żaden z banków w których zlozyłem wniosek kredytowy nie
    żądał potwiedzenia zamknięcia karty. To byłoby samobójstwo banku dającego
    kredyt - na takie potwierdzenie czekałbym ponad miesiąc. Dyspozycja
    zamknięcia wystarczała.
    To, że ta procedura jest idiotyczna, to prawda. Ale wiele procedur bankowych
    ma niewiele wspólnego ze zdrowym rozsądkiem.

    Który bank wymaga potwierdzenia zamknięcia karty ? Czy daje jakie kredyty
    ludziom z kartami kredytowymi ?

    MichalL

  • 16. Data: 2008-10-05 14:04:24
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > W przeciwnym razie możesz:
    > - musieć zapłacić za potwierdzenie zamknięcia karty (np. w takim
    > Millennium
    > symboliczne 50 PLN),

    W takim Millenium wypełniłem dyspozycję zamknięcia karty i poprosiłem o jej
    podpisaną przez pracownika kopię. Za darmo i od ręki.
    Oczywiście pracownicy się burzyli zasłaniając się procedurami, ale w końcu
    nie łamiąc procedur dostałem to co chciałem. Podobne problemy miałem w Citi,
    ale też się dało, mimo początkowych oporów.
    Bankom w których starałem się o kredyt te papiery wystarczyły.

    Niestety - pracownicy banków często jak urzędnicy do których się coraz
    bardziej upodabniają zasłaniają się procedurami których nie ma, lub których
    nie znają.
    Więc jak w urzędach trzeba pytać o te procedury, których najczęściej nie ma.
    W najgorszym przypadku należy pójść do innego oddziału i dać zarobić
    sensownym ludziom.

    MichalL

  • 17. Data: 2008-10-05 14:21:05
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 5 Oct 2008 15:57:28 +0200, MichalL wrote:

    > Który bank wymaga potwierdzenia zamknięcia karty ? Czy daje jakie kredyty
    > ludziom z kartami kredytowymi ?

    W ostateczności skorzystałem z oferty Polbanku, który zadowalał się
    potwierdzeniami dyspozycji. Za to w mBanku i BZ WBK domagali się
    potwierdzeń zamknięcia.

    W obu bankach wymagali zamknięcia części kart (w tym czasie miałem 4-5 kart
    z niedużymi limitami) pozwalając zatrzymać jedną lub dwie. Zresztą w mBanku
    obniżali chyba prowizję jeśli wzięło się ich kartę.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 18. Data: 2008-10-05 16:13:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Thomas napisał(a):
    > Nie tak juz. I tak wyjdzie w raporcie BIKu, ze ma karte kredytowa, a takie
    > wypowiedzenie i tak nie bedzie podstawa (w banku gdzie ubiegamy sie o
    > kredyt) do nieuznawania tego limitu przy wyliczaniu zdolnosci kredytowej.

    Wiesz ile trwa aktualizacja w BIK ?

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2008-10-05 16:24:01
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Mithos pisze:

    > Wiesz ile trwa aktualizacja w BIK ?

    Teoretycznie miesiac, w praktyce od miesiaca do pol roku.