  • 1. Data: 2005-03-07 10:54:27
    Temat: Karty upominkowe BZ WBK - problemy z GINBem!
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Pamietacie karty upominkowe BZ WBK, wprowadzone do oferty na poczatku
    grudnia ubieglego roku? http://banki.prnews.pl/index.php/display,7748

    Okazuje sie, ze Bank ma z tego powodu duze klopoty i ponoc maja na karku
    kontrole GINBu. Wszystko ze wzgledu na interpretacje ustawy...
    Do poczytania:
    http://hydepark.prnews.pl/index.php/display,9433

  • 2. Data: 2005-03-07 11:07:18
    Temat: Re: Karty upominkowe BZ WBK - problemy z GINBem!
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński"
    > Okazuje sie, ze Bank ma z tego powodu duze klopoty i ponoc maja na
    > karku kontrole GINBu. Wszystko ze wzgledu na interpretacje ustawy...
> [...]

    "pieniądz elektroniczny (a z tej furtki skorzystał BZ WBK sprzedając
    karty bez żadnej umowy) musi mieć wartość zapisaną na nośniku" - to ja
    sie pytam, ktora karta z paskiem ma zapisaną wartość na nosniku czyli
    na pasku. Z tego co pamiętam to na karcie zadne saldo nie jest
    zapisywane, a karte wypuklą można użyć off line, nawet bez czytania
    paska.
    Co to za durny przepis - przeciez wiadomo ze o karcie wszystkie dane
    sa w banku na komputerze zapisane a nie na nosniku ???
    *** blad ***

  • 3. Data: 2005-03-07 11:09:05
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    blad said the following On 2005-03-07 12:07:
    [...]

> [...]
    > pasku. Z tego co pamiętam to na karcie zadne saldo nie jest zapisywane,
    > a karte wypuklą można użyć off line, nawet bez czytania paska.

    Przypuszczam, ze "normalne" karty są traktowane jako dokumenty, a nie
    jako 'elektroniczne pieniądze'

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 4. Data: 2005-03-07 11:18:27
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:
    > Co to za durny przepis - przeciez wiadomo ze o karcie wszystkie dane
    > sa w banku na komputerze zapisane a nie na nosniku ???

    No wlasnie elektroniczne portmonetki maja dane zapisane na chipie. Karta
    podarunkowa to hybryda - ma i pasek i chip, ktory w sumie jest tam dla picu
    bardziej - ze wzgledu na taka, a nie inna infrastrukture. Karta jest wiec
    niby anonimowa (bo kupujesz ja bez legitymowania sie), ale stan srodkow nie
    jest zapisana na chipie tylko na jakims tam koncie technicznym w BZ WBK.
    Teoretycznie wszystko powinno byc zapisane na chipie, a karta laczy sie po
    przekroczeniu wyznaczanago dla niej limitu. Tak, zeby bylo szybko i prosto
    :)

  • 5. Data: 2005-03-07 12:43:09
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

    > Przypuszczam, ze "normalne" karty są traktowane jako dokumenty, a nie jako
    > 'elektroniczne pieniądze'

    Elektroniczna portmonetka tym różni się od zwykłej karty (także karty EMV),
    że wartość powinna być zapisana na nośniku (czyli chipie). W praktyce BZ WBK
    stosuje karty hybrydowe, tzn z chipem i paskiem magnetycznym, bo w praktyce
    ten ostatni jeszcze długo będzie wykorzystywany częściej niż chip. Należy
    też pamiętać, że karty tego typu mają wadę polegającą na tym, że w razie
    zagubienia lub kradzieży nie ma możliwości odzyskania pieniędzy (z tego
    względu nadają się wyłącznie jako nośniki małych kwot).

  • 6. Data: 2005-03-07 12:45:52
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

> [...]
    >
    > Okazuje sie, ze Bank ma z tego powodu duze klopoty i ponoc maja na karku
    > kontrole GINBu. Wszystko ze wzgledu na interpretacje ustawy...

    Ciekawe czy ING tez to dopadnie?

    http://www3.ing.pl/u235/navi/110184/
    " Wydanie karty bez nadruku imienia i nazwiska..."

    W dodatku to chyba nawet karta bez chipa...

    Marcin

  • 7. Data: 2005-03-07 12:50:06
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin Jackowski <m...@p...pl> wrote:
    > Ciekawe czy ING tez to dopadnie?

    Nie, podobnie jak Euro.
    Tam musisz podpisac umowe i karta podpieta jest pod konto. Inaczej sie nie
    da.

  • 8. Data: 2005-03-07 14:33:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca"

    > Przypuszczam, ze "normalne" karty są traktowane jako dokumenty, a
    > nie jako 'elektroniczne pieniądze'

    jak dokument - to potrzebna umowa
    jak "pieniadz elektroniczny" - to niepotrzebna ale musi byc na nosniku
    kwota
    Poniewaz zalozyli, ze to ma dzialac w internecie to powinni ją zrobic
    zdolną do pracy tylko z czytnikiem kart chipowych (rowniez przy
    transakcji elektronicznej) i nie bez paska, wtedy moglaby to byc
    e-portmonetka
    *** blad ***

  • 9. Data: 2005-03-07 14:40:34
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > zdolną do pracy tylko z czytnikiem kart chipowych (rowniez przy
    > transakcji elektronicznej) i nie bez paska, wtedy moglaby to byc

    Jak tylko z czytnikiem kart chipowych, to w tym momencie karte mozna byloby
    trzymac w klaserku ;)
    Przeciez tym malo gdzie mozna zaplacic jeszcze...

  • 10. Data: 2005-03-14 21:45:22
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:d0hbta$5ag$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Okazuje sie, ze Bank ma z tego powodu duze klopoty i ponoc maja na karku
    > kontrole GINBu. Wszystko ze wzgledu na interpretacje ustawy...

    A kto tak zinterpretował ustawę ? GINB ?

    Tomasz