  • 1. Data: 2005-01-05 19:49:25
    Temat: Kasa Mieszkaniowa ogolnie i PKO SA/Kredyt (y)????
    Od: "Oldboy" <o...@N...gazeta.pl>

    Sorry jesli temat juz bywal,ale moze tez nie w takim ujeciu.

    Mam pytania:

    1/ czy ktos oszczedzal w KM PKO SA i bierze/bral potem kredyt?

    2/ czy sa problemy z zamknieciem/rozliczeniem?

    3/ czy mozna (warto?) darowac srodki z Kasy komus kto tez ma kase
    mieszkaniowa (dzieciom mozna bez podatku,ale czy mozna jesli juz ktos ma?

    4/ czy nie ma problemow z dostaniem kredytu dla studenta majac poreczenie np
    rodzica (ze zdolnoscia kredytowa)?

    5/ czy Waszym zdaniem warto w ogole brac kredyt (do 150pct srodkow obecnie na
    4pct) i jakie sa dodatkowe koszty oraz inne utrudnienia/zalatwianie itp

    6/ czy mozna/warto brac wspolny kredyt na 2 osoby osobno oszczedzajace
    (rodzic z synem),czy tez lepiej (rowniez patrz podatki i inne oplaty) od razu
    na 1 osobe,

    7/ czy po wzieciu kredytu i np zakupie mieszkania darowac czesc rodzica
    synowi czy tez trzymac

    8/ jakies inne sugestie/wazne informacje/opinie

    Z gory dzieki za informacje/ opinie

    Pozdrowionka
    5/ jw ale z wspolkredytobiorca

  • 2. Data: 2005-01-06 19:12:15
    Temat: Re: Kasa Mieszkaniowa ogolnie i PKO SA/Kredyt (y)????
    Od: "Oldboy" <o...@g...pl>

    I co nikt nie ma zadnego pojecia???

    A moze ktos zna choc czesciowe odpowiedzi??

    Z gory dzieki

    O.

  • 3. Data: 2005-01-06 19:55:56
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    sa problemy z udzieleniem kredytu - bank nie chce udzielac kredytu
    poczytaj post "zabezpieczenie kredytu z kasy mieszkaniowej [problem]"
    ostatecznie po długiej walce i ingerencji na górze w centrali banku itd -
    udzielili kredytu

    > na
    jeśli masz zdolnośc do spłaty w czasie równym okresowi kreedytowania to brać
    jesli chcesz spłacać przez np. 25 lat - to nie brać

    JerzyR

    PS pisze sie pod postem

  • 4. Data: 2005-01-06 23:04:13
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Oldboy wrote:
    > Sorry jesli temat juz bywal,ale moze tez nie w takim ujeciu.
    >
    > Mam pytania:
    >
    > 1/ czy ktos oszczedzal w KM PKO SA i bierze/bral potem kredyt?
    >
    > 2/ czy sa problemy z zamknieciem/rozliczeniem?

    Temat bywał daaaaaawno temu.
    Daj sobie spokój z Pekao SA. Przy Kasie Mieszkaniowej (jak i wszędzie
    indziej) łupili mnie gdzie tylko mogli na wszelkie sposoby.

    PA PA Pekao SA

    MichalL

  • 5. Data: 2005-01-09 09:51:01
    Od: "Oldboy" <o...@g...pl>

    Hmm, napisalem 1.5 dnia temu i zagladam czy sa odpowiedzi,a tu mojego maila
    nie ma:-((

    No to (z grubsza) jeszcze raz):

> [...]
    poczytaj post "zabezpieczenie kredytu z kasy mieszkaniowej [problem]"
    ostatecznie po długiej walce i ingerencji na górze w centrali banku itd -

    a/ wiem ze moze byc problem (i czas stracony i koszty), stad tez pytam o
    opinie/ doswiadczenia/ sugestie

    Ja tez nie jestem "latwy chlopak"- jak chce to zazwyczaj osiagne m.in bank
    chcial udzielac kredytu do grudnia a ja chcialem do lutego, bo wiedzialem ze
    moga byc problemy z kredytem i wykorzystaniem do konca roku
    kalendarzowego/jest do lutego

    utrudnienia/zalatwianie itp

    jeśli masz zdolnośc do spłaty w czasie równym okresowi kreedytowania to brać
    jesli chcesz spłacać przez np. 25 lat - to nie brać

    JerzyR

    b/ gdybym (ja) nie mial to bym sie nie pytal/student wiadomo nie ma i dlatego
    czesc problemu

    PS pisze sie pod postem

    c/ na zyczenie pisze pod-choc zawsze pisze swoje i czasem zalaczam (dla tych
    co czytaja z poczty a nie watku) punkt odniesienia/ale czego sie nie robi
    dla sympatycznych ludzi :-))

    MichalL <m...@N...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Temat bywał daaaaaawno temu.

    d/ a moglbys cos blizej/moze jakis link/czas/miejsce??

    > Daj sobie spokój z Pekao SA. Przy Kasie Mieszkaniowej (jak i wszędzie
    > indziej) łupili mnie gdzie tylko mogli na wszelkie sposoby.
    >
    > PA PA Pekao SA
    >
    > MichalL

    e/ tak latwo to sobie nie moge dac, bo bylo to tez narzedzie "antybelkowe" i
    nie chcialbym po poswieceniach teraz wszystko stracic

    Dzieki "from the mountains" za informacje/podpowiedzi/doswiadczenia

    Pozdrawiam

    O.

  • 6. Data: 2005-01-09 15:09:53
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > 1/ czy ktos oszczedzal w KM PKO SA i bierze/bral potem kredyt?
    tak
    > 2/ czy sa problemy z zamknieciem/rozliczeniem?
    Jak ze wszystkim w Pekao - licz się ze stratą casu i nerwów oraz
    niekompetencja pracowników i dowiadywaniem się o nowych opłatach w
    ostatniej chwili.
    Bank nie będzie chciał Ci wogóle udzielic kredytu, a jeżeli już, to w
    jak najniższej wysokości. I to jest naciąganie klientów.

    > 3/ czy mozna (warto?) darowac srodki z Kasy komus kto tez ma kase
    > mieszkaniowa (dzieciom mozna bez podatku,ale czy mozna jesli juz
    ktos
    > ma?
    nie wiem, poczytaj regulamin

    > 4/ czy nie ma problemow z dostaniem kredytu dla studenta majac
    > poreczenie np rodzica (ze zdolnoscia kredytowa)?
    spytaj w banku

    > 5/ czy Waszym zdaniem warto w ogole brac kredyt (do 150pct srodkow
    > obecnie na 4pct) i jakie sa dodatkowe koszty oraz inne
    > utrudnienia/zalatwianie itp
    jeżeli wpłacałeś kasę i trzymałeś ją na bandycki procent, to teraz
    żeby nie stracic jeszcze więcej powinieneś wziąć maksymalny kredyt
    (150%) na maksymalny czas spłaty. Każda inna kombinacja zwiększa zysk
    banku i zwiększa twoje utracone korzyści.

    > 6/ czy mozna/warto brac wspolny kredyt na 2 osoby osobno
    > oszczedzajace (rodzic z synem),czy tez lepiej (rowniez patrz podatki
    > i inne oplaty) od razu na 1 osobe,
    czy można - spytaj w banku, czy warto - musisz sam podjąc decyzję

    > 7/ czy po wzieciu kredytu i np zakupie mieszkania darowac czesc
    > rodzica synowi czy tez trzymac
    twoja decyzja, zapoznaj się z prawem o podatkach od spadków i darowizn
    i zdecyduj co Ci się bardziej opłaca

    > 8/ jakies inne sugestie/wazne informacje/opinie

    Następnym razem zastanów się co chcesz osiągnąć ZANIM podpiszesz
    jakąkolwiek umowę, a nie w trakcie jej trwania,
    poszukaj archiwum grupy pod hasłem "kasa mieszkaniowa"

    pozdrawiam i życzę podejmowania tylko trafnych decyzji,

    MichalL

  • 7. Data: 2005-01-11 19:53:11
    Od: "Oldboy" <o...@g...pl>

    Dzieki MichalL

    Czy moze ktos jeszcze ma jakies informacje/opinie/sugestie??

    Tez dzieki z gory nawet

    O.

  • 8. Data: 2005-01-17 20:04:34
    Od: "Oldboy" <o...@g...pl>