  • 1. Data: 2005-05-06 16:19:27
    Temat: Konto dla 10 latka
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Chcę założyć konto dla 10 latka. Najlepiej internetowe. Ze wzgledu na młody
    wiek głównie będzie używane jako "skarbonka" czyli do prowadzenia lokat.
    Zarówno mBank, jak i Inteligo mają minimum wiekowe 13 lat. Poradźcie, czy
    jest bank, który prowadzi takie konta internetowe, a jeżeli nie, to jaki
    bank klasyczny to robi?
    Jacek

  • 2. Data: 2005-05-06 16:20:55
    Temat: Re: Konto dla 10 latka
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jacek <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > 13 lat. Poradźcie, czy jest bank, który prowadzi takie konta
    > internetowe, a jeżeli nie, to jaki bank klasyczny to robi?

    Nie da sie :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-05-06 16:37:22
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest bank, który prowadzi takie konta internetowe, a jeżeli nie, to jaki

    Żaden. Wymóg ustawowy.

  • 4. Data: 2005-05-06 16:39:50
    Od: "Piotr N." <n...@U...pl>

    Jacek napisał(a):
> [...]
    > jest bank, który prowadzi takie konta internetowe, a jeżeli nie, to jaki

    Nie da się założyć takiego konta, ponieważ prawo bankowe na to nie pozwala.

    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-05-06 17:10:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek wrote:
> [...]
    > jest bank, który prowadzi takie konta internetowe, a jeżeli nie, to jaki

    He he.
    SKO, czyli Szkolna Kasa Oszczędności.

  • 6. Data: 2005-05-06 17:18:53
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "rsa127" <r...@p...onet.pl> writes:

    > Żaden. Wymóg ustawowy.

    Ale jak to wlasciwie jest? Maloletni ponizej 13 lat nie ma zdolnosci
    do czynnosci prawnych - zatem nie moze np. podjac pieniedzy z konta
    itd.

    Ale moze przeciez posiadac wlasnosc - w tym pieniadze. I te pieniadze
    powinno dac sie wplacic do banku...

    MJ

  • 7. Data: 2005-05-06 18:28:56
    Od: ????? <M...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > itd.
    >
    > Ale moze przeciez posiadac wlasnosc - w tym pieniadze. I te pieniadze

    to i tak dobrze że zmniejszono ten limit dla posiadania konta z 18 do 13 lat
    , 13 do 18 lat ma ograniczoną zdolność do czynności cywilno prawnych i na tej
    zasadzie może mieć konto, poniżej 13 nie ma tej zdolności

  • 8. Data: 2005-05-06 19:18:12
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    ????? napisał(a):
> [...]
    > , 13 do 18 lat ma ograniczoną zdolność do czynności cywilno prawnych i
    > na tej zasadzie może mieć konto, poniżej 13 nie ma tej zdolności

    tak, tylko brak zdolności do czynności prawnych powoduje niemożność
    samodzielnego zawarcia umowy, a nie bycia jej stroną

    KG

  • 9. Data: 2005-05-07 13:13:16
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    gOn Fri, 06 May 2005 19:18:53 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    >itd.
    >
    >Ale moze przeciez posiadac wlasnosc - w tym pieniadze. I te pieniadze

    może mieć samochód. Czy domagasz się, żeby mógł go prowadzić? Nich
    sobie trzyma te pieniądze, ale bank mu rachunku nie otworzy.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2005-05-07 13:15:09
    Od: "Artur A. Surowiec" <a...@s...waw.pl>

    "Jacek" <n...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > jest bank, który prowadzi takie konta internetowe, a jeżeli nie, to jaki

    W mBanku zakladasz eMaxa, zamawiasz do niego karte dla siebie, na odwrocie
    podpisuje sie dzieciak samym nazwiskiem. Jak poprosza o dowód tozsamosci, to
    niech maly powie, ze nie ma ze soba.
    --
    Pozdrawiam!

    Artur Adam Surowiec