  • 21. Data: 2003-04-26 11:54:44
    Temat: Re: Konto dla dziecka
    Od: "Mietek" <m...@p...fm>

    > Kodeks cywilny
    > Art. 12.
    > Nie mają zdolności do czynności prawnych osoby, które nie ukończyły lat
    > trzynastu, oraz osoby ubezwłasnowolnione całkowicie.
    Ja KC znam, przynajmniej w zakresie czynności prawnych i ograniczonej
    zdolności doń.
    Zwróć uwagę, że pytanie było postawione koledze Sławkowi K, który jak wynika
    z jego wypowiedzi, chyba nie do końca miał świadomość niuansów owych 13 lat.

    > § 1. Czynność prawna dokonana przez osobę, która nie ma zdolności do
    > czynności prawnych, jest nieważna.
    W świetle tego paragrafu tak jest, ale czy np. przyjęcie przez dziecko od
    babci 100zł w formie darowizny czyni tę darowiznę nieważną? a nawet gdyby
    czyniło to co z tego wynika?

    > Dyskusje nt. obowiązujących prawnie ograniczen chyba faktycznie jest
    > lepiej przeniesc na news:pl.soc.prawo ;).
    A czytałeś moje posty? Przecież nigdzie, nigdy i nikogo nie pytałem o aspekt
    prawny. Czy na tej grupie można jedynie dyskutować, że inteligo daje
    mniejszy % od mBanku a Pekao jest do d? :-) To, że gros odpowiedzi spycha
    dyskusję w kierunku uregulowań prawnych świadczyć może jedynie o tym, że ich
    autorzy nie maja nic konkretnego do powiedzenia a głos chcą zabrać.
    pozdrawiam
    Mietek