  • 1. Data: 2009-03-18 11:12:55
    Temat: Konto w banku zagranicznym dla mieszkanca Polski
    Od: artur <a...@o...fuw.edu.pl>

    Witam

    Czy mozecie polecic mi jakies konto w banku poza granicami Polski,
    ktore moglbym zalozyc jako osoba mieszkajaca _wylacznie_ w Polsce ?
    Funkcjonalnosc podobna do konta w mBanku. Zalezy mi na tym, zeby mogly
    tam trafiac przelewy z Polski (czy wtedy musialoby byc w polskiej
    walucie, zeby nie tracic na wymianie ?) i zebym z terenu Polski mogl
    swobodnie operowac srodkami.
    Czyli taki mBank, ktory nie patrzy na miejsce zamieszkania klienta :)

    Pozdrawiam wszystkich :)

  • 2. Data: 2009-03-18 16:31:19
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    artur <a...@o...fuw.edu.pl> had the courage to write:
> [...]
    > swobodnie operowac srodkami.
    > Czyli taki mBank, ktory nie patrzy na miejsce zamieszkania klienta :)

    Juz bylo pare razy na grupie.
    - Banki miedzynarodowe: HSBC i Citibank. Jezeli jestes ich klientem, ponoc
    pomoga w zalozeniu konta w zagranicznych oddzialach (jesli powiesz, ze sie
    przeprowadzasz).
    - Niemcy: mozesz mieszkac gdzie chcesz, tylko przy zakladaniu konta
    bankowego musisz poswiadczyc tozsamosc w niemieckiej ambasadzie albo
    dowolnym urzedzie pocztowym w Niemczech. Szukaj na grupie "Niemczech",
    "Niemcy", "niemiecki".
    - Francja: axabanque.fr zaklada konta korespondencyjnie (sprawdzone; uwaga
    na oplate miesieczna).
    - Szwajcaria: Za darmo swissquote.ch (zaklada korespondencyjnie dla Polaków,
    sprawdzone przez kogos na grupie), ponoc równiez bekb.ch (mimo ze ci ostatni
    pisza, ze nie zakladaja dla Polaków - dopisz "Polen" w rubryce "miasto",
    ponoc dziala). Poza tym kazdy inny bank w tym kraju, jezeli masz odpowiednia
    kwote (za tym ze chca rozmawiac od 100,000 USD w góre i trzeba zakladac
    osobiscie).
    - USA: tylko konta brokerskie (etrade.com itd.), do wplat dziala jak zwykle
    konto w USA, wyplacac lepiej przez PayPal - zwykle przelewy sa dosc drogie
    (uwaga na oplate kwartalna/roczna).
    - Rózne kraje swiata: ivobank.com (darmowy).
    - PayPal i Moneybookers równiez sa bankami i tez mozna przelewac tam oraz
    podejmowac srodki (zwykle równiez za darmo).
    - Przerózne raje podatkowe: http://pl.wikipedia.org/wiki/Raj_podatkowy

    Jak widac, wybór jest dosc spory...
    Ktos ma dalsze pomysly?

    k.