-
31. Data: 2005-02-01 02:20:49
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>
Przepraszam, że wejdę między "wódkę a zakąskę", ale
ania napisała:
> Bogdan napisał:
>>Droga Aniu. Rozumiem, że to grupa dyskusyjna i ma ona swoje prawa, tym
>>niemniej to co robisz jest dosyć irytujące. Nie potrafiąc (nie chcąc?)
>>pomóc, ani doradzić jak postapić w konkretnej sytuacji, wypowiadasz się
>>nie
>>na temat i podajesz w wątpliwość całą historię. Trafiłaś na
>>tolerancyjnego człowieka, więc jeśli takie zachowanie sprawia Ci
>>przyjemność, to proszę bardzo... Dla twojej satysfakcji, pomimo że to
>>nic nie wnosi, dokładam nawet parę wyjaśnień:
>>-tak, karta umożliwiała wypłaty i zakupy do wysokości salda,
>>-jedną z transakcji przeprowadzonych przez złodziei była wypłata z
>>bankomatu, drugą wykonali w jakims punkcie handlowym, w obu użyli PIN;
>>-pokrzywdzona osoba stanowczo twierdzi, że PINu razem z kartą nie było,
>>a kiedyś wczesniej (może to tylko takie myślenie po fakcie...) ktoś
>>chyba obserwował jak wypłaca pieniądze w bankomacie
>>To tyle, wybacz raczej nie bedę kontynuował dyskusji w tym podwątku.
> Bogdanie, poufałości zostaw proszę dla bliższych Ci osób.
To raczej nie poufałość a grzecznościowa forma towarzyska używana na
grupach dyskusyjnych - taki egalitaryzm internetowy.
> Jeżeli nie mam racji, mylę się co do karty, napisz proszę jaka to karta
> i dodatkowo gdzie była reklamowana. Jest to naprawdę bardzo ciekawa
> sprawa, zwłaszcza jeśli chodzi o kartę pekao sa. A parę kart z oferty
> pekao znam.
Grupy dyskusyjne często przeglądają "dziennikarze" w poszukiwaniu
"atrakcyjnych" tematów. Tyle, że kiedy zabiorą się za pisanie powstają z
tego koszmarki, właśnie ze względu na pomijanie przez nich istotnych
faktów. I potem czytamy bzdury jak w "Fakcie" typu "nie odbieraj
połączenia na komórkę z nieznanego numeru i jak będą prosili, żeby
wcisnąć gwiazdkę, kratkę to nie wciskaj bo zapłacisz milion baksów za
połączenie!!!".
K.
-
32. Data: 2005-02-01 09:38:53
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
On Sun, 30 Jan 2005 19:43:57 +0100, Circulus
<b...@n...polbox.com> wrote:
>Co można jeszcze zrobić? Czy inspektor nadzoru bankowego to odpowiednia
>instytucja, aby próbować interweniować? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać
>pismo w tej sprawie. Czy też raczej pożegać się już z tymi pieniędzmi?
1. Arbiter bankowy
2. Sąd.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
33. Data: 2005-02-01 09:38:55
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
On 31 Jan 2005 23:39:20 +0100, "Poirot" <n...@o...pl>
wrote:
>Po drugie, jak wstukujemy pin w bankomacie to ZAWSZE zakrywajmy reka zeby nikt
>nie widzial tego.
Jaka masz pewnośc, że klawiatura bankomatu przesyła PIN TYLKO do
modułu szyfratora?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
34. Data: 2005-02-01 12:49:45
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: Circulus <b...@n...polbox.com>
On Tue, 01 Feb 2005 10:38:53 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>>Co można jeszcze zrobić? Czy inspektor nadzoru bankowego to odpowiednia
>>instytucja, aby próbować interweniować? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać
>>pismo w tej sprawie. Czy też raczej pożegać się już z tymi pieniędzmi?
>
>1. Arbiter bankowy
Dzięki. Podałbyś może proszę jakieś dodatkowe wskazówki i namiary? Np.
odpowiadając na: <2...@4...com>
Pozdrawiam, Bogdan.
-
35. Data: 2005-02-01 15:02:22
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: "Miroo_news" <m...@R...o2.pl>
In message 7...@n...onet.pl, Poirot
<n...@o...pl> wrote:
> Bardzo mozliwe. Piny sa latwe do zapamietania wiec czemu wlasciciel
> trzymal razem z karta? Co za glupota!
Zależy ile się tych pinów ma i jak często używa,
panie Au Revoir. ;)
Ja np (w pekao) mam 1 do karty identyfikacyjnej,
1 do maestro i 1 do internetu.
A to tylko jeden bank i jedno konto.
W sumie pamiętam i używam regularnie przynajmniej
kilkanaście pinów i haseł. Mniej regularnie - znacznie
więcej.
Pozdrawiam
Miroo
-
36. Data: 2005-02-01 15:21:27
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>
Pewna osoba, czyli *Miroo_news*
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:
> W sumie pamiętam i używam regularnie przynajmniej
> kilkanaście pinów i haseł...
A ja do kart(4), telefonów(3) używam *jednego* pinu.
Cholernie wygodne.
--
Pozdrawiam,
Heniek
http://plumowski.swistak.pl
-
37. Data: 2005-02-01 16:10:52
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: quwert <q...@t...toooo.gazeta.pl>
Tue, 1 Feb 2005 16:21:27 +0100, na pl.biznes.banki, Henryk "Plumski"
Plumowski napisał(a):
> Pewna osoba, czyli *Miroo_news*
> oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:
>
>> W sumie pamiętam i używam regularnie przynajmniej
>> kilkanaście pinów i haseł...
>
> A ja do kart(4), telefonów(3) używam *jednego* pinu.
> Cholernie wygodne.
Albo cholernie niebezpieczne
4 x 4 karty po 5000 = 20.000 :o
-
38. Data: 2005-02-01 16:32:10
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>
Pewna osoba, czyli *quwert*
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:
>> A ja do kart(4), telefonów(3) używam *jednego* pinu.
>> Cholernie wygodne.
>
> Albo cholernie niebezpieczne
> 4 x 4 karty po 5000 = 20.000 :o
Eee, jakoś mam zaufanie do mojego pinu.
Nawet Żona go nie zna...
--
Pozdrawiam,
Heniek
http://plumowski.swistak.pl
-
39. Data: 2005-02-01 21:13:38
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>
On Tue, 01 Feb 2005 13:49:45 +0100, Circulus
<b...@n...polbox.com> wrote:
>>
>>1. Arbiter bankowy
>
>Dzięki. Podałbyś może proszę jakieś dodatkowe wskazówki i namiary? Np.
>odpowiadając na: <2...@4...com>
http://www.zbp.pl/
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
_______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/kropek/
___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356
-
40. Data: 2005-02-02 09:55:17
Temat: Re: Kradziez karty i pieniedzy, bank odmawia odpowiedzialnosci [Pekao SA]
Od: Tomasz <t...@p...fm>
Circulus wrote:
> Proszę, poradźcie.
> Złodzieje włamali się do zamnkniętego pomieszczenia służbowego używając
> łomu, niszcząc zamek w drzwiach. Ukradli saszetkę, w której znajdowała się
> karta płatnicza. Zanim właściciel karty zorientował się o włamaniu
> (kilkanaście, może kilkadziesiąt minut) i ją zastrzegł, zdążyli w dwóch
> transakcjach podjać dostępne środki w kwocie ok. 5000 złotych. W obu
> transakcjach wykorzystano PIN. Złodzieje znali więc PIN wcześniej,
> prawdopodobnie kiedyś przechwycili go, gdy właściciel korzystał z bankomatu.
> Całe zdarzenie miało miejsce prawie rok temu, więc już po wejściu w życie
> nowej ustawy o instrumentach płatniczych. Niestety karta nie była
> ubezpieczona, a bank Pekao SA konsekwentnie odmawia jakiejkolwiek
> odpowiedzialności za ukradzione pieniądze. Bank dwukrotnie odrzucił skargę w
> tej sprawie twierdzac, że klient nie dochował należytej staranności w
> zabezpieczeniu karty i numeru PIN. W związku z tym zdaniem banku, nie ma
> zastosowania przepis o ograniczeniu strat klienta do 150 Euro.
> Co można jeszcze zrobić? Czy inspektor nadzoru bankowego to odpowiednia
> instytucja, aby próbować interweniować? Jeśli tak, to jak powinno wyglądać
> pismo w tej sprawie. Czy też raczej pożegać się już z tymi pieniędzmi?
>
> Dziękuję za pomoc.
> Pozdrawiam, Bogdan.
O ile wiem mogą to uczynić. Odszedłem z PeKaO SA, po wielu jego dziwnych
zachowaniach. Niestety włoskie standardy obsługi...
Może się poprawili choć dla mnie to bank pełen chaosu i niekompetencji.
Rada na przyszłość:
- bankomat - TYLKO - karta elektroniczna z ustawionym limitem (z
możliwością podniesienia). Dla takiej karty sugerowałbym ograniczyć
limit płatności bezgotówkowych i wypłat w banku do zera.
[Rozwiązanie to daje np. mBank]
- płatności bezgotówkowe (bez PINu) - "dobra" karta kredytowa - z pełną
ochroną Twojej odpowiedzialności. (Uznanie Twoich reklamacji - nie
płacisz za to co reklamujesz. Odpowiedzialność Twoja przed zastrzeżeniem
możliwie najbardziej ograniczona.) Istotna jest też uproszczona
procedura ew.reklamacji, czy zastrzegania karty, tj. bez konieczności
osobistego potwierdzania w placówce, czy choć faksem (czasem wymagane
jest uczynienie tego na specjalnym dokumencie reklamacyjnym).
[Szukaj faksu na wycieczce w Syrii...] a także bez konieczności
składania dodatkowych dokumentów (protokół policyjny) [Dogadaj się z
Turkiem, Grekiem, etc., a potem szukaj zaprzysięgłego tłumacza, ech...]
Generalna strategia, to nie znać i nie używać PINu, bądź o ile się da
zablokować transakcje gotówkowe (limit 0).
[Częściowe rozwiązanie dają m.in.DC i CITI]
- płatności bezgotówkowe (z PINem) - karta kredytowa dla której możesz
płynnie regulować limit, masz łatwość nadzoru nad spływającymi
transakcjami, możesz ew. zablokować inne płatności (gotówka) i to co
wyżej. [Nie ma ideału...]
Tomek