  • 31. Data: 2003-11-27 10:54:00
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 10:02:15 +0100, "dx"
    <d...@f...com.pl> wrote:

    >No bardzo madre rozwiazanie. Moja Pani w kiosku bardzo sie ucieszy, kierowca
    >autobusu miejskiego tez.....
    Bo?
    --
    ___________ (R)

  • 32. Data: 2003-11-27 10:54:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 10:42:26 +0100, "MAX"
    <max_kr[n_o__s_p_a_m@poczta.onet.pl> wrote:

    >A w umowie będzie, że bank nie ponosi odpowiedzialności za transakcje z
    >użyciem PINu. Wszystko wskazuje na to, że bez sądu się nie obędzie:-)

    No jak ktoś lubi pieniądze tracić na adwokatów, to prosze bardzo.
    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2003-11-27 11:02:28
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "bluefive" <r...@w...pl> writes:

    > kart
    > >
    > ... to w jaki sposób bankomat rozpoznaje właściciela karty? Nie porównuje
    > wstukiwanego pinu z tym zakodowanym na karcie? Słyszałem o bankomatach
    > "oflajnowych" i te przecież nie łączą się z systemem bankowym podczas
    > transakcji. Jeśli piszę bzdury to sooory, ale jestem w tych sprawach
    > laikiem, tak już kombinuje na wszelkie sposoby.
    > Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Bankomaty oflajnowe i pin zakodowany na karcie kiedyś BYŁY. Ale te
    czasy już parę lat temu minęły...

  • 34. Data: 2003-11-27 11:08:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl> writes:

    > Bo?

    Bo w tych miejscach kart nie przyjmuja. Przypominam, ze rada byla
    "placic wszedzie bezgotowkowo".

    MJ

  • 35. Data: 2003-11-27 11:11:24
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomo?ci PIN-u!!!
    Od: Sztoker <o...@o...XXX.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 09:32:47 +0100, Fajas wrote:

    >Rada na przyszlosc
    >Zmaow sobie VC i plac wszedzie bezgotowkowo! A karte VE zamknij w sejfie,
    >bloczek z numerem pinu najlepij zjesc zaraz po otrzymaniu.

    W przypadku mBanku zabezpieczyć się można duzo prościej. Na koncie, do
    którego posiadasz kartę, trzymasz tylko tyle, ile chcesz wypłacić. W
    takiej sytuacji nawet znajomość PIN-a złodziejowi nie pomoże (ew.
    bardzo zminimalizuje straty).

    Sztoker

  • 36. Data: 2003-11-27 11:36:05
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > Bo?
    Bo co "Bo" :-)
    Nie sugerowalem zasadnosci posiadania VC (sam uzywam) a tylko fakt podejscie
    Pana Fajas - jak mniemam nie korzysta wcale z obrotu gotowkowego, no chyba,
    ze dostaje ja od Mamy/Taty/Zony etc....albo wyplaca w oddzialach banku bo
    tylko w takich/podobnych sytuacjach karta bankomatowa moze byc niepotrzebna.
    dx

  • 37. Data: 2003-11-27 11:46:28
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

> [...]
    > którego posiadasz kartę, trzymasz tylko tyle, ile chcesz wypłacić. W
    > takiej sytuacji nawet znajomość PIN-a złodziejowi nie pomoże (ew.

    No kolejny "madry inaczej" pomysl - owszem, dla biednego sudenta, ktory ma
    wyliczone grosze i dokladnie zaplanowane wydatki moze i dobry. Trzymam wiec
    na e-max'ie prawie cala swoja pensje a na standard 50pln, ide do sklepu -
    ups - jest wreszcie ta plyta, ktorej szukalem kilka miesiecy (wiem, moglem
    zamowic przez internet :-)), ciesze sie jak glupi, ale ale nie wzialem ze
    soba VC, no przeciez mam telefon z wapem i jest m-linka, wykonuje / zlecam
    przelew i wrescie mam na koncie upragniona kwote. Uff.
    pzdr,
    dx

  • 38. Data: 2003-11-27 11:51:10
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    "Max" <...@...x> wrote in message news:bq4j7l$447$1@news.onet.pl...

    > czy bank zna pin karty?

    Funkcję skrótu z numeru PIN z pewnością.
    Koperty z numerem PIN też drukują ale chyba te dane powinni niszczyć.
    PZDR

  • 39. Data: 2003-11-27 11:53:14
    Od: "Marcin Ozdzinski" <m...@W...simplusnet.pl>

    > Bankomat ZAWSZE łaczy się z baza i porównuje wpisany PIN z zawartym w
    bazie.

    Mała poprawka w bazie jest funkcja skrótu z numeru PIN a bankomat takową
    generuje po wstukaniu PIN-u.

  • 40. Data: 2003-11-27 12:03:00
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "dx" <d...@f...com.pl> writes:

> [...]
    > soba VC, no przeciez mam telefon z wapem i jest m-linka, wykonuje / zlecam
    > przelew i wrescie mam na koncie upragniona kwote. Uff.

    Prawdziwi twardziele robią taki przelew przez WAP albo STK (to
    ostatnie oczywiście tylko w inteligo).