  • 1. Data: 2006-01-27 10:16:09
    Temat: Kredyt Bank i kredyt hipoteczny
    Od: szalek <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Zastanawiam się nad wzięciem kredytu hipotecznego w KB
    wynegocjowałem takie warunki:
    oprocentowanie 3,2% CHF
    prowizja 1,35%
    kwota 100tyś. zł

    Czy ktoś ma doświadczenie z tym bankiem jesli chodzi o hipoteke?
    Dla mnie atutem jest to, że mam oddział tego banku w mieście.
    A warunki są bardzo podobne jak np w mBanku.

  • 2. Data: 2006-01-28 08:11:21
    Temat: Re: Kredyt Bank i kredyt hipoteczny
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "szalek" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Dla mnie atutem jest to, że mam oddział tego banku w mieście.
    > A warunki są bardzo podobne jak np w mBanku.

    Tylko nie w mBanku ;-)
    Poszukaj horror-stories na mForum...

    witrak()

  • 3. Data: 2006-01-28 20:20:53
    Od: "Marian7" <m...@w...pl>

    > Zastanawiam się nad wzięciem kredytu hipotecznego w KB
    Pomysł jak pomysł - może nie jest taki zły..

    > wynegocjowałem takie warunki:
    > oprocentowanie 3,2% CHF

    Wynika z tego, że marża 2,2 to wbrew pozorom dużo... Sądze, że jeżeli
    poczują że realnie jesteś zainteresowany to coś jeszcze coś zejdą.
    Proponuję jeszcze odwiedzić inny bank i jeżeli zaproponuję lepsze warunki to
    potraktować jako kartę przetargową (ewentualnie blefować).

    > prowizja 1,35%

    Do końca grudnia była 0%...ale mimo wszystko też jest szansa cos jeszcze
    urwać...

    > kwota 100tyś. zł
    >
    > Czy ktoś ma doświadczenie z tym bankiem jesli chodzi o hipoteke?

    Trzeba sie liczyć z faktem sporządzenia operatu szacunkowego, ewentualnie
    kosztami inspekcji (przy wykorzystaniu w transzach) 50-150zł, no i
    ubezpieczeniem na rzecz Europy - do momentu uprawomocnienia się wpisu
    hipoteki- 0.07 % kwoty kredytu (w Twoim przypadku to wydatek 70 zł co
    miesiąc). a gdy nie posiadasz wymaganego wkładu własnego (chyba 25% kwoty
    kredytu) to jeszcze ubezpiecznie niskiego wkładu - 3,5% płatne jednorazowo w
    momencie uruchomienia.

    > Dla mnie atutem jest to, że mam oddział tego banku w mieście.

    Rozumiem że posiadasz konto w KB. Dla osób którzy posiadają konto ponad pół
    roku, oraz ponad 3 lata przysługują lepsze warunki przy kredytach - warto
    się dowiedzieć.

    > A warunki są bardzo podobne jak np w mBanku.

    Ja jestem zadowolony z KB....ale wybór należy do Ciebie...

    pzdr

    Marian7

  • 4. Data: 2006-01-29 16:18:06
    Od: wek <w...@e...pl>

    szalek napisał(a):
> [...]
    > Dla mnie atutem jest to, że mam oddział tego banku w mieście.
    > A warunki są bardzo podobne jak np w mBanku.

    Ja obecnie tez szukam kredytu
    Powiedz, czy myslisz, ze branie obecnie kredytu w CHF to dobry pomysl?
    Ja sie zastanawiam nad CHF czy PLN
    A z bankow to chyba Multibank wybiore

  • 5. Data: 2006-01-29 16:34:19
    Od: wek <w...@e...pl>

    > Tylko nie w mBanku ;-)
    > Poszukaj horror-stories na mForum...
    >
    > witrak()

    Nie moge nic takiego znalezc, mozesz napisac cos wiecej? Albo podeslac
    jakiegos linka?

  • 6. Data: 2006-01-31 15:05:32
    Od: szalek <s...@p...onet.pl>

    > Tylko nie w mBanku ;-)
    > Poszukaj horror-stories na mForum...

    Nic nie znalazłem na forum mBanku.
    Możesz podać kilka przykładów czemu nie brać kredytu w mBanku??

  • 7. Data: 2007-05-19 06:30:13
    Od: " 666" <p...@p...onet.pl>

    Pewnym minusem tego ubezpieczenia od niskiego wkładu własnego w KB jest jego
    naliczanie od wartości_kredytu całego od pierwszej już transzy, a nie jedynie
    od uruchomionych przez bank środków 9jakby było przy podwyższonym
    oprocentowaniu).
    Innymi słowy jeżeli mamy kredyt w kilku transzach, to w KB płacimy 0,07%
    miesięcznie stawki ubezpieczenia (osobno wnoszonej na konto kredytowe, trzeba o
    tym pamiętać, że składka nie wchodzi w ratę!) od kwoty przyznanego kredytu
    najpóźniej od dnia wypłaty pierwszej transzy.
    Jeśli ktoś potrzebuje wypłat w kilku transzach, warto to uwzględnić w
    przeliczeniach.
    Ale 0,07 * 12 = 0,84 czyli mniej niż 1% w większości innych banków.
    To ubezpieczenie (a w innych bankach podwyższone oprocentowanie kredytu)
    płacone jest do miesiąca, w którym uprawomacnia się wpis banku do hipoteki.
    JaC

    > Trzeba sie liczyć z ubezpieczeniem na rzecz Europy - do momentu
    uprawomocnienia się wpisu hipoteki- 0.07 % kwoty kredytu miesiąc