  • 1. Data: 2004-07-13 15:45:29
    Temat: Kredyt Hipoteczny w mBanku / BPH - warto?
    Od: "m79" <m...@o...pl>

    Witam,
    Od jakiegos czasu chodze kolo kredytu hipotecznego(ok. 70kpln).
    Zdecydowalem sie juz na CHF, chociaz widze, ze najlepszy moment niestety
    przegapilem :-(
    Ciekaw jestem opini osob ktore juz splacaja podobne kredyty w mBanku / BPHu
    wlasnie.
    Czy mieliscie jakiekolwiek problemy z jego uzyskaniem i pozniejsza obsluga?
    Czesto w mBanku zmieniaja te stopy procentowe i tabele oplat i prowizji?

    Zaciekawil mnie ponadto zapis w regulaminie mBanku:
    "Za wykonanie czynności związanych z udzieleniem i obsługą kredytu mBank
    pobiera prowizje i opłaty określone w Umowie oraz Taryfie Prowizji i opłat
    bankowych mBanku, wręczanej Kredytobiorcy przy zawarciu Umowy."
    Czy to oznacza, ze nie dotycza mnie pozniejsze zmiany w TOiP ??
    ^^^^^^^^^^^

    Przyznam ze oprocentowanie mbanku kusi, ale ten sposob ustalania...mocno
    watpliwy.
    W expanderze panie mocno mnie przekonuja do mBanku...wszelkie kalkulacje
    wychadza na jego plus, ale jakos z zycia wiem ze to co piekne z poczatku,
    pozniej pokazuje rogi :-|
    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-07-13 19:49:44
    Temat: Re: Kredyt Hipoteczny w mBanku / BPH - warto?
    Od: r...@n...pl

> [...]
    > wychadza na jego plus, ale jakos z zycia wiem ze to co piekne z poczatku,

    Przewaga BPH jest 30 lat kredytu na zmienna stope (LIBOR6M CHF), tego chyba
    nie ma w mbanku. Najwieksza wada to fakt ze musisz otworzyc konto w BPH i
    placic dosc duza oplate miesieczna (srerbny Sezam to 10 PLN). Porownaj tez
    tabele kursow, bo moze sie okazac ze to co daja w oprocentowaniu zabieraja w
    kursie (nie wiem kto lepszy BPH czy mbank). Drobna korzysc na rzecz BPH to
    mozliwosc spacania w CHF, jakbys mial dostep do taniego chf np.praca w
    Szwajcarii (nie jestem pewien ale w mbanku tego chyba nie ma).W BPH wpisza Ci
    tez klauzule ze nie mozesz spacic przez pierwsze 3 lata nie wiecej niz 15.000
    czy jakos tak. Nie wiem czy tak jest w mbanku. Twoja kwota jest dosc mala, ale
    moza uda Ci sie wynegocjowac lepszy kurs przewalutowania niz tabela(dla 20.000
    CHF kazdy grosz to 200 PLN). Generalnie pamietaj ze dla Banku kredyt
    hipoteczny to narzedzie do wykrecania reki.

    Mam kredyt CHF w BPH. Dlatego tak dobrze znma BPH i niezbyt orientuje sie w
    mbanku.

  • 3. Data: 2004-07-13 21:07:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 13 Jul 2004 17:45:29 +0200, "m79" <m...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >^^^^^^^^^^^
    >Przyznam ze oprocentowanie mbanku kusi, ale ten sposob ustalania...mocno

    ale to wydaje się korzystne, bo nie zaskoczą Cię "dziwnymi" opłatami.
    A oprocentowanie wg czego jest ustalane?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2004-07-14 17:55:45
    Od: robkam <r...@p...onet.pl>

    > Najwieksza wada to fakt ze musisz otworzyc konto w BPH i
    > placic dosc duza oplate miesieczna (srerbny Sezam to 10 PLN).

    No popatrz, a ja mam kredyt od roku i żadnego konta w BPH...

    --
    robkam

  • 5. Data: 2004-07-14 19:02:55
    Od: r...@n...pl

    >  No popatrz, a ja mam kredyt od roku i żadnego konta w BPH...

    Jezeli dobrze rozumiem to masz hipoteczny kredyt walutowy. (o takim mowa w tym
    pytaniu). Jak technicznie dokonujesz splat rat ?

  • 6. Data: 2004-07-14 20:42:58
    Od: robkam <r...@p...onet.pl>

    > Jezeli dobrze rozumiem to masz hipoteczny kredyt walutowy.

    i owszem, w CHF właśnie

    > pytaniu). Jak technicznie dokonujesz splat rat ?

    przelewem złotówkowym co miesiąc na rachunek kredytowy - tak naprawdę
    niekoniecznie co miesiąc - muszę tylko na rachunku kredytowym mieć
    wystarczający stan na dzień spłaty raty

    --
    robkam