  • 1. Data: 2006-07-30 14:25:55
    Temat: Kredyt hipoteczny w DomBank - pytania
    Od: "aadamski" <a...@g...pl>

    Witam,
    Mam zamiar wziasc kredyt na zakup mieszkania. Przegladam regulamin i nasunely
    mi sie dwa pytania:

    1)
    Zastanawia mnie $21
    pkt. 3, mówiący że bank pobiera opłatę jęśli będę chciał spłacić ponad 90%
    kwoty kredytu wg. wzoru:
    opłata = kwota kredytu * 0,1% * (liczba miesięcy stanowiąca okres kredytwania
    - liczba miesięcy do dnia dokonania 90% spłaty).

    Jeśli wezmę kredyt na 200 000 zł na 30 lat i po 10 latach będe chciał sprzedać
    mieszkanie, to zapłacę:

    200 000 * 0,001 * (360 - 120) = 48 000 ???? :-O

    2)
    Otóż zasady opłaty za wcześniejszą spłatę oraz przewalutowanie, są umieszczone
    w tabeli opłat i prowizji a nie w umowie. Oznacza to, że bank może w każdej
    chwili zmienić te opłaty na jeszcze bardziej zaporowe (w przypadku zmiany na
    rynku), a ja co najwyżej mogę wypowiedzieć umowę kredytową. W przypadku gdybym
    miał te zapisy w umowie kredytowej to zmiana wymagałaby zgody obu stron.

    Stąd moje pytanie, czy przenoszenie tych zapisów z umowy kredytowej do
    regulaminu lub tabeli opłat i prowizji, to standardowa praktyka banków.

    Czy warto (i czy jest to realne) renegocjować umowę tak, aby zapisy ad.
    refinansowania i przewalutowania były w umowie kredytowej?

    Z gory dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2006-07-30 21:08:39
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w DomBank - pytania
    Od: "Przemek Stankiewicz" <p...@u...com.pl>

    Stary opamietaj sie!!!
    Ten bank to syf , ja wziolem rok temu i zaluje ,,,,,,,,, sa lepsze oferty
    na rynku

  • 3. Data: 2006-07-31 12:55:21
    Od: <Victor>

> [...]
    > sprzedać
    > mieszkanie, to zapłacę:
    > 200 000 * 0,001 * (360 - 120) = 48 000 ???? :-O

    W Twoim przypadku zapłacisz prowizję tylko w ciągu pierwszyh 90 miesięcy
    (7,5 roku) i to i bliżej konca tego okresu tym mniej
    Po 10 latach spłata jest bezpłatna.
    W Twoim wyliczeniu nie powinno być 360 tylko 90, i nie 120 tylko liczba
    miesięcy pozostała do końca 90-tego miesiąca.

> [...]
    >
    > Stąd moje pytanie, czy przenoszenie tych zapisów z umowy kredytowej do
    > regulaminu lub tabeli opłat i prowizji, to standardowa praktyka banków.

    Normalna polityka banków - w wiekszości jest dokładnie tak samo.

  • 4. Data: 2006-08-01 13:19:23
    Od: "Adam Adamski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > W Twoim wyliczeniu nie powinno być 360 tylko 90, i nie 120 tylko liczba
    > miesięcy pozostała do końca 90-tego miesiąca.

    Mylisz się, jest różnica w tabeli opłat i w regulaminie (najnowszym
    uwzględnaijącym umowy kredytowe po 1 lipca, nie tej drukowanej książeczce z
    września 2005, tylko takim na A4). W tabeli jest mowa o 1/4 i 1/3 a w
    regulaminie tak jak napisałem powyżej.

  • 5. Data: 2006-08-01 21:05:05
    Od: "Victor" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Adamski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:eankcr$ee$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > uwzględnaijącym umowy kredytowe po 1 lipca, nie tej drukowanej książeczce
    > września 2005, tylko takim na A4). W tabeli jest mowa o 1/4 i 1/3 a w

    Niestety musze przyznac sie do bledu ale nie takiego o jakim piszesz.
    Przyjalem omylkowo okres 90 miesiecy zamiast 120 (a taki jest w Twoim
    przypadku).

    Tak jest w tym banku. Niestety nie mam przed soba regulaminu, wiec nie moge
    nic zacytowac.
    Jutro jak nie zapomne sprawdze i spróbuje to wyjasnic