  • 1. Data: 2005-12-28 20:29:26
    Temat: Kredyt na smochód pod zastaw mieszkania
    Od: "Getm" <g...@i...pl>

    Czy ma ktos doswiadczenie z uzyskaniem kredytu na samochód pod zastaw
    mieszkania, tak zeby oprocentowanie bylo takie jak kredytu hipotecznego ? W
    szczególnosci chodzi mi o sytuacje taka, ze mam kredyt hipoteczny we
    frankach, który za kilka miesiecy bede mógl przeniesc do innego banku (minie
    3 lata splacania). Myslalem nad kredytem konsolidacyjnym w zlotówkach, bo
    cena mieszkania podskoczyla znacznie a frank spadl wiec stosunek kwoty
    kredytu do wartosci mieszkania mialbym powiedzmy 50%. Czy jest jakis bank
    który oferuje konsolidacyjny kredyt, który dalby mi dodatkowe 20% ceny
    nieruchomosci do reki tak zebym mógl sobie kupic np. auto za granica ?
    Z góry dzieki za dopowiedz.
    Getm

  • 2. Data: 2005-12-28 20:41:26
    Temat: Re: Kredyt na smochód pod zastaw mieszkania
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Czy ma ktos doswiadczenie z uzyskaniem kredytu na samochód pod zastaw
    > mieszkania, tak zeby oprocentowanie bylo takie jak kredytu hipotecznego ?

    IMO tylko pożyczka hipoteczna wchodzi w grę

> [...]
    > frankach, który za kilka miesiecy bede mógl przeniesc do innego banku
    > (minie 3 lata splacania). Myslalem nad kredytem konsolidacyjnym w

    Błąd. Powinieneś zaciagnać kredyt hipoteczny na spłatę innego kredytu
    hipotecznego. Wczesniej sprawdź warunki przewalutowania w Twoim banku -
    unikniesz prowizji oraz opłat sądowych.

    > cena mieszkania podskoczyla znacznie a frank spadl wiec stosunek kwoty
    > kredytu do wartosci mieszkania mialbym powiedzmy 50%. Czy jest jakis bank

    Ale banki tak Ci nie policza wkładu własnego.

    > który oferuje konsolidacyjny kredyt, który dalby mi dodatkowe 20% ceny
    > nieruchomosci do reki tak zebym mógl sobie kupic np. auto za granica ?

    Lepiej 2 kredyty - jeden hipoteczny a druga pożyczka hipoteczna.

    Darek

  • 3. Data: 2005-12-28 21:15:55
    Od: "Getm" <g...@i...pl>

    > Lepiej 2 kredyty - jeden hipoteczny a druga pożyczka hipoteczna.

    Dzięki za odpowiedź. Czyli radzisz raczej pozostać w tym samym banku
    (przewalutowanie dla mnie nie jest ważne, bo uważam że złoty się jeszcze
    umocni i ciągle chf będą bardziej opłacalne) i zrobić wycenę nieruchomości
    pod pożyczkę hipoteczną ?

  • 4. Data: 2005-12-30 12:50:34
    Od: " zbooY" <z...@g...pl>

    Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > IMO tylko pożyczka hipoteczna wchodzi w grę

    wcale niekoniecznie tylko

    > Błąd. Powinieneś zaciagnać kredyt hipoteczny na spłatę innego kredytu
    > hipotecznego. Wczesniej sprawdź warunki przewalutowania w Twoim banku -
    > unikniesz prowizji oraz opłat sądowych.

    co do oplat sądowych to poczekaj do marca

    natomiast z przewalutowaniem dokladnie sie zapoznaj, bo wyjdzie na to, ze CHF
    faktycznie spadl ale przy zmianie banku 2 razy zaplacisz spread a mozna by raz :)

    > Ale banki tak Ci nie policza wkładu własnego.

    nie wszystkie banki licza tzw "wklad wlasny", dla niektorych liczy sie
    wspolczynnik LoanToValue (LTV) i przy 50% zdecydowanie spadnie marza
    bedzie jednak potrzebna wycena rzeczoznawcy za jakies 500pln

    > Lepiej 2 kredyty - jeden hipoteczny a druga pożyczka hipoteczna.

    bezy sensu

    jeden duzy hipoteczny (ewentualnie pozyczka hipoteczna w cenie kredytu)

    masz jakies faktury remontowe z ostatniego roku? ktoś inny ma? albo będzie w
    najbliższym czasie cos remontowal a nie potrzebuje faktury itp
    a moze kupowales dzialke w ostatnim czasie za gotowke a chcesz to zrefinansowac?

    pzdr

    zbooY