  • 1. Data: 2002-07-08 20:12:34
    Temat: Ksiazeczka mieszkaniowa a budowa domu na wspolwlasnosc
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    Czesc!

    Mam pytanko - czy mozna zrealizowac mieszkaniowa ksiazeczke z
    poczatku lat 80-tych na budowe domu jednorodzinnego. Problem w
    tym, ze zarowno dzialka jak i dom jest na 3 osoby (rodzina).
    Wiem, ze jesli mieszkanie byloby na wspolwlasnosc nie mozna
    zlikwidowac ksiazeczki, jak to jest w przypadku domu. Czy ktos to
    juz przerabial? Moze jakas ustawa czy rozporzadzenie gdzie
    moglbym poczytac co nieco?

    I drugie pytanie - najpierw musze zrobic cesje na jednego z
    trzech budujacych dom. Ksiazeczka byla zarejestrowana w
    spoldzielni mieszkaniowej. Czy najpierw musze wyrejestrowac
    ksiazeczke i potem zrobic cesje, czy odwrotnie najpierw cesja,
    potem wyrejestrowanie?

    Na co jeszcze zwrocic uwage, by sie nie wkopac?

    Czy jest jakis moze program w internecie wyliczajacy premie?

    Dzieki :))

  • 2. Data: 2002-07-09 07:26:41
    Od: "Misiek" <m...@2...pl>

> [...]

    > spoldzielni mieszkaniowej. Czy najpierw musze wyrejestrowac
    > ksiazeczke i potem zrobic cesje, czy odwrotnie najpierw cesja,

    Z tego co pamiętam to najpierw trzeba wyrejestrować, później cesja. Cesja
    kosztuje około 50 zł.
    Ale nie ma się co spieszyć. Musisz mieć ukończone jak dobrze pamiętam :) 80%
    budowy, żeby zacząć się ubiegać o zwrot kasy.
    I jeszcze tam jest termin 90 dni na zgłoszenie się po kasę. Przy mieszkaniu
    jest to 90 dni od przyjęcia na członka spółdzielni, przy domu - pewno od
    odebrania technicznego, czy coś w tym rodzaju.

    Pozdrawiam
    Misiek

  • 3. Data: 2002-07-09 10:55:24
    Od: "Maciej Majchrowski" <M...@b...pl>

    ----- Original Message ----- From: "Piotr" <p...@p...onet.pl> -----
> [...]
    > Wiem, ze jesli mieszkanie byloby na wspolwlasnosc nie mozna
    > zlikwidowac ksiazeczki, jak to jest w przypadku domu. (...)

    Hmmm... ja kupowałem używane mieszkanie: własnościowe-spółdzielcze
    wraz z żoną (współwłasność) i do tego na kredyt (w LG).

    Dostałem ze spółdzielni zaświadczenie do banku (PKOBP), poszedłem
    i zlikwidowałem książeczkę otrzymując nawet jakąś premię gwarancyjną.
    Trwało to co prawda ze 2-3 mies. ale sie udało...

    --
    Maciej Majchrowski
    mailto: M...@b...pl

  • 4. Data: 2002-07-09 16:30:04
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    pewno od
    >odebrania technicznego, czy coś w tym rodzaju.

    jestes pewien? mnie powiedzieli ze 20 proc. a o tym, ze 90 dni od
    momentu odebrania technicznego nikt zupelnie nie mowil

    nie wiem wiec czy Panie nie byly do konca poinformowane, czy tez
    jest jakos inaczej

    troche sie boje, by nie zrobic czegos zle dlatego probuje znalezc
    osobe, ktora przecwiczyla likwidacje ksiazeczki na budowe domu na
    wlasnej skorze

  • 5. Data: 2002-07-10 06:55:06
    Od: <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > potem wyrejestrowanie?
    >
    > Na co jeszcze zwrocic uwage, by sie nie wkopac?
    >
    > Czy jest jakis moze program w internecie wyliczajacy premie?

    Najpierw wyrejestrowac, potem cesja
    w trakcie budowy zaswiadczenie od nadzorcy budowlanego o stanie zaawansowania
    robot( w przypadku domu jednorodzinnego chyba 20%), zaswiadczenie z Urzedu
    Miasta ze w wyniku budowy powstaje samodzielne mieszkanie ( jest wazne 1
    miesiac)z tym do banku i czekac na kase najkrocej miesiac.Uwaga: maksymalnie na
    przyznanie premii ma sie 90 dni od uzyskania tytulu prawnego co do wlasnosci
    mieszkania czy domu.

  • 6. Data: 2002-07-10 18:44:10
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    maksymalnie na
    >przyznanie premii ma sie 90 dni od uzyskania tytulu prawnego co

    \

    nie powstaje zadne samodzielne mieszkanie, dzialka i budujacy sie
    dom dom zarejestrowany jest na 3 osoby, ojciec, matka, dziecko

    co dokladniej oznacza przyznanie tytulu prawnego w przypadku
    domu?

  • 7. Data: 2002-07-11 07:42:40
    Od: <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > dom dom zarejestrowany jest na 3 osoby, ojciec, matka, dziecko
    >
    > co dokladniej oznacza przyznanie tytulu prawnego w przypadku

    chodzi o akt notarialny, ze dom taki a taki o powierzchni takiej a takiej ,
    wybudowany itd. jest wlasnoscia osob...