  • 21. Data: 2002-08-30 10:33:51
    Temat: Re: Kto kupił Inteligo????
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > A kiedy WP wchłonęła portal.pl? Czy to nie TPSA kupiło WP i wyrzuciło
    portal z
    > rynku?

    A czy na jedno nie wyszlo? Wybrane serwisy protal.pl przeszly do WP

  • 22. Data: 2002-08-30 11:17:26
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > A czy na jedno nie wyszlo? Wybrane serwisy protal.pl przeszly do WP

    Nie to samo. Tpsa kupila WP, zeby miec cokolwiek poza nazwa portal...
    Chociazby uzytkownikow.

    Z Inteligo pewnie jest tak samo
    :-))))

    M.

  • 23. Data: 2002-08-30 11:21:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 29 Aug 2002 00:09:29 +0200), "Jerry"
    <j...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Ale nie o to chodzi, prawda. Jestem klientem mBanku i chciałbym, aby ich
    >oferta stawała się coraz lepsza i bardziej odpowiadała moim potrzebom. Po to
    >założyłem konto w banku wirtualnym, aby nie musieć korzystać z banków
    >tradycyjnych i płacić "tradycyjnych" opłaty i prowizji. Twoja propozycja
    >ograniczająca się do VW Bank lub marmurka z internetem - potwierdza fakt, iż
    >klienci bankowości wirtualnej nie mają dużego wybor (pomijając fakt, że VW
    >Bank jest bankiem niszowy i kieruje ofertę do zamożniejszych klientów).

    Niska ilość usług i zamożniejsi klienci? Ja bym stawiał, że dla
    eksperymentatorów raczej...

    >To dlaczego tak wiele ludzi jest nadal klientami takich banków jak PKO BP

    Bo podobno ich oferta jest coraz ciekawsza. Wielu moich znajomych
    otwiera konta w ePKO i zachęcają mnie do tego. Może PKO jedzie wciąż
    na złej opinii, a tak napradę już jest dobre?

    >lub np. nie korzysta ze swoich kart płatniczych do wypłaty kasy z
    >bankomatów, tylko płaci prowizje za wypłaty gotówkowe w kasie. Dzieje się
    >tak z powodu lenistwa

    Nie. Po prostu dla takich osób jak moja mama karta to egzotyka. A dla
    mojej babci to wogóle kosmos. Biorąc pod uwagę rozkład społeczeństwa,
    odsetek młodych i nowoczesnych ludzi jest znikomy. Jak ktoś przez 30
    lat wybierał kasę w PKO w okienku, to bankomat jest dla niego nie do
    przejścia.

    A dlaczego ludzie stoją kolejkami przed okienkiem z wpłatą rachunku za
    TPSA zamiast założyć PZ? Albo jeszcze lepiej -- przed okienkiem opłat
    za prąd, zamiast złożyć Zlecenie Stałe? O ile PZ jest jeszcze dość
    egzotyczne i niedostępne w wielu bankach, to zlecenie za prąd można
    walnąć chyba w każdym.

    >braku
    >umiejętności porównania ofert banków konkurencyjnych.

    Dokładnie. Gdzieś właśnie czytałem ciekawy artykuł o marketingu, w
    ktorym gość opisuje siebie jako specjalistę od bodajże komputerów,
    który ocenia je dokładnie i wybiera starannie, ale idzie do sklepu i
    kupuje robota kuchennego pod kolor firanek w sypialni.

    I tak ma KAŻDY człowiek. W pewnej dziedzinie wybiera świadomie w innej
    nie, bo niemożliwością jest śledzić wszystko. Może Ty masz lepszy
    rachunek niż przeciętny klient PKO, ale za to może masz gorsze
    ubranie/samochód czy na czym tam się nie znasz...

    >Jeżeli ofert mBanku się pogorszy lub podrożeje to ja na pewno odejdę. Ale
    >ile klientów zostanie? Uważam, że zdecydowana większość.

    No tu nie jest tak do końca, bo akurat mBank wybrali raczej ludzie
    świadomi jego cech. Więc odsetek odpadu może być większy niż w
    przypadku pogorszenia oferty w dowolnym marmurku, gdyż tam sporo ludzi
    wybrało kierując się cechami mniej związanymi z usługami.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 24. Data: 2002-08-30 11:41:21
    Od: "minik" <m...@m...net>

    Jest jeszcze kwestia rentownosci.
    W przypadku Inteligo, jest swiatelko w tunelu. W przypadku portal.pl byla
    ciemnosc. Ten portal byl skazany na upadek. Gdyby wp.pl nie kupila by tp, to
    predzej czy pozniej zostal by zamkniety.

  • 25. Data: 2002-08-31 19:28:44
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 30 Aug 2002 13:21:08 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >za prąd, zamiast złożyć Zlecenie Stałe? O ile PZ jest jeszcze dość
    >egzotyczne i niedostępne w wielu bankach, to zlecenie za prąd można

    Akurat zlecenie stale na zmienna kwote to usluga powoli zanikajaca.
    Maja ja tylko klasyczne "marmurki" i niektore juz wprowadzily zaporowe
    oplaty.
    A to dlatego, ze usluga ta obslugiwana jest przez kosztowny humanomat
    :).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 26. Data: 2002-08-31 20:55:57
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oplaty.
    > A to dlatego, ze usluga ta obslugiwana jest przez kosztowny humanomat

    W kontaktach z BZ WBK (oddziały bez ICBS) odnioslem wrazenie, ze tam nawet
    do stalego zlecenia potrzebny jest humanomat.

    Karol

  • 27. Data: 2002-08-31 22:16:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 31 Aug 2002 21:28:44 +0200), Wojtek
    Frabinski <w...@a...net.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >oplaty.
    >A to dlatego, ze usluga ta obslugiwana jest przez kosztowny humanomat

    Niekoniecznie. W przypadku TPSA i PEKAO SA dane przekazywane są z TPSA
    do PEKAO drogą elektroniczną. Sensownie zorganizowane PZ może się więc
    odbywać całkowicie bezobslugowo. Kwestia systemu.

    O ile w przypadku mBanku nie jest to bardzo niewygopdne, bo łatwo
    sobie strzelić przelew, o tyle dla osób odinternetowionych
    autoamtyczna płatność za gaz czy telefon to przyjemna sprawa.

  • 28. Data: 2002-09-01 20:53:50
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Akurat zlecenie stale na zmienna kwote to usluga powoli zanikajaca.

    Nawet mnie nie strasz.

    > Maja ja tylko klasyczne "marmurki" i niektore juz wprowadzily zaporowe
    > oplaty.

    Na szczescie Pekao S.A. jeszcze ma to "darmowe" (tzn. przy koncie za
    8PLN). Tak na prawde to mnie w nim trzyma. Jesli wprowadza oplaty -
    nawet 1PLN/operacje - to od razu likwiduje tam konto.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 29. Data: 2002-09-01 21:08:57
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Maciej Loret wrote:

    > Na szczescie Pekao S.A. jeszcze ma to "darmowe" (tzn. przy koncie za
    > 8PLN). Tak na prawde to mnie w nim trzyma. Jesli wprowadza oplaty -
    > nawet 1PLN/operacje - to od razu likwiduje tam konto.

    I z tego co wiem, PKO BP tez ma darmowe, prawda?
    BZWBK 2.50 i ta akurat oplata sie nie zmienila.