  • 11. Data: 2011-01-18 21:44:59
    Temat: Re: Kurs średni waluty
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    XYZ pisze:

    > Mylisz się.

    Nie sądzę...

    > W wielu bankach np. Pekao czy Millenium kurs średni podawany
    > w tabeli kurów walut jest kursem NBP. :)

    Co tylko potwierdza moje słowa, że... w tych bankach akurat tak jest.
    Tak jak w Mille.

    --
    MiCHA

  • 12. Data: 2011-01-19 02:29:00
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 18.01.2011 17:06, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
    > A to że akurat w Millenium kurs średni z dzisiaj jest równy kursowi
    > średniemu NBP z wczoraj też niczym niezwykłym nie jest. Ot, w tym banku
    > akurat tak właśnie jest... :-)
    Cóż za niezwykły przypadek! Popołudniowa tabela w BRE z 16.30 znów miała
    kurs średni równy kursowi NBP! Co więcej, zdarzyło się tak dla
    wszystkich walut!

  • 13. Data: 2011-01-19 02:29:50
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 18.01.2011 17:38, RobertS wrote:

    > ichniejszy kurs to kurs średni bankowy (BRE) a nie NBP, ciekawe do czego
    > jest wykorzystywany?
    Nordea w tabeli podaje swój własny oraz NBP.

  • 14. Data: 2011-01-19 09:42:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    XYZ pisze:

    > Cóż za niezwykły przypadek! Popołudniowa tabela w BRE z 16.30 znów miała
    > kurs średni równy kursowi NBP! Co więcej, zdarzyło się tak dla
    > wszystkich walut!

    I?
    Najwyraźniej akurat w tym banku tak właśnie określają wysokość kursu
    średniego. Gdzie tu widzisz zaprzeczenie banalnego stwierdzenia, że
    każdy bank ustala sobie kurs tak jak chce? Skoro ten bank tak chce, to
    tak ma.
    Fakt, że bank A ustala sobie, że w jego tabeli kurs będzie zawsze równy
    kursowi banku B, nie oznacza jeszcze, że bank B ma istotny wpływ na
    wysokość kursu w banku A. To bank A sam ustala własne kursy i nic[*] nie
    stoi na przeszkodzie, aby jutro ustalił je sobie inaczej...

    [*] Oczywiście owo "nic" musi uwzględniać fakt istnienia w banku A
    określonych przepisów, regulaminów, czy zawartych umów, które być może
    trzebaby w razie potrzeby zmienić.

    --
    MiCHA