  • 1. Data: 2003-07-17 15:46:19
    Temat: Kurs waluty / Karta kredytowa/płatnicza
    Od: "batched" <b...@p...pl>

    Witajcie - mam małe pytanka dwa :-)

    Z jakim kursem są pobierane pieniądze z konta za operacje wykonane w walucie
    obcej za granicą?

    I czy płacąc kartą za granicą lepiej to robić katrą kredytową (mam VISĘ
    concerto Pekao SA), czy płatniczą (maestro Pekao SA lub VISA electron
    mBanku)? I jak to się ma do pobierania gotówki z bankomatu?

    --
    BlueS.batched
    ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

  • 2. Data: 2003-07-17 16:49:46
    Temat: Re: Kurs waluty / Karta kredytowa/płatnicza
    Od: "s" <s...@T...gnet.pl>

    Użytkownik "batched" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie - mam małe pytanka dwa :-)
    >
    > Z jakim kursem są pobierane pieniądze z konta za operacje wykonane w
    walucie
    > obcej za granicą?

    o ile sie orientuje, po kursie kupna z dnia realizacji transakcji

    > I czy płacąc kartą za granicą lepiej to robić katrą kredytową (mam VISĘ
    > concerto Pekao SA), czy płatniczą (maestro Pekao SA lub VISA electron
    > mBanku)? I jak to się ma do pobierania gotówki z bankomatu?

    Visa rozliczana jest w dolarach, a Maestro (master card) w Euro, tak wiec
    jesli jestes w strefie euro sugeruje mastercarda, jesli poza euro to
    decyduje wtedy aktualny kurs obu walut.

    Nie ma chyba znaczenia jaka karta placisz (kredytowa czy platnicza) jesli
    robisz to bezgotowkowo. Problemem moze byc tutaj dostepny limit.

    Przy wyplacie z bankomatow od kazdej wyplaty tak czy inaczej pobierana
    bedzie prowizja.

    Poprawcie mnie jezeli sie myle
    s.

  • 3. Data: 2003-07-17 20:12:08
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > concerto Pekao SA), czy płatniczą (maestro Pekao SA lub VISA electron
    > mBanku)? I jak to się ma do pobierania gotówki z bankomatu?

    2-3 dni temu poruszany był po raz kolejny ten temat na liście. Poszukaj trochę.
    Ogólnie brońboże przed Visą. Rozlicza przez dolara, którego przelicza po
    dziadowskim kursie z euro (2-5% dorzuca na kursie wymiany) a później twój bank
    sprzedaje ci dolara do rozliczenia po swoim kursie sprzedaży.
    Najlepiej płać i wypłacaj maestro (z tych które wymieniłeś) nawet jeśli pobiorą
    prowizję. Poszukaj też sobie artykułu na expanderze w tej kwestii.

  • 4. Data: 2003-07-18 07:40:10
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

    batched <b...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > concerto Pekao SA), czy płatniczą (maestro Pekao SA lub VISA electron
    > mBanku)? I jak to się ma do pobierania gotówki z bankomatu?

    tutaj kilka słów na ten temat:
    http://kartyonline.net/art_4.html

    a tutaj też coś w podobnym temacie:
    http://kartyonline.net/art_2.html
    http://kartyonline.net/art_3.html

    --
    Karol Żwiruk

  • 5. Data: 2003-07-18 21:42:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    s...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > Ogólnie brońboże przed Visą. Rozlicza przez dolara, którego przelicza po
    > dziadowskim kursie z euro (2-5% dorzuca na kursie wymiany)

    VISA tyle dorzuca? Jakies szczegoly?
    Bo bank to jednakowo moze dorzucic do dolarow jak i do euro.

    Taak, 3% prowizji ale musi byc euro :-(
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-07-19 11:18:24
    Od: Juulius <k...@o...pl>

    Użytkownik s napisał:
    > Użytkownik "batched" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > walucie

    > o ile sie orientuje, po kursie kupna z dnia realizacji transakcji

    Gdy placisz karta, to banki stosuja kurs bezgotowkowy (korzystniejszy),
    a gdy wyplacasz z bankomatu to kurs gotowkowy. W wielku bankach jednak
    te kursy sa identyczne.

    Ale liczy sie kurs sprzedazy waluty, a nie kupna, gdyz bank sprzedaje ci
    walute, a ty ja kupujesz.

  • 7. Data: 2003-07-19 11:22:32
    Od: Juulius <k...@o...pl>

    A kursem odniesienia jest dzien dotarcia do banku informacji o
    transakcji, a nie dzien samej transakcji. Np. w LG kasa schodzila
    srednio w trzecim lub czwartym dniu roboczym po dniu dokonania
    transakcji po kursie sprzedazy z dnia poprzedzajacego zaksiegowanie
    transakcji na rachunku.

  • 8. Data: 2003-07-19 12:41:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@k...pl>

    Użytkownik "Juulius" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Po kursie _sprzedazy_ z dnia _rozliczenia_ transakcji

    > Gdy placisz karta, to banki stosuja kurs bezgotowkowy (korzystniejszy),
    > a gdy wyplacasz z bankomatu to kurs gotowkowy. W wielku bankach jednak
    > te kursy sa identyczne.

    IMO nieprawda.
    Kiedy wyplacasz z bankomatu to twoj bank nie sprzedaje ci gotowki tylko
    rozlicza transakcje miedzynarodowa.
    Masz jakies dowody na ten pomysl (z kursem pieniedzy zamiast kursem dewiz)?

    --
    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2003-07-21 14:38:18
    Od: "***blad***" <b...@W...pl>

    Slawek Kos ---> s...@p...com

> [...]
    >rozlicza transakcje miedzynarodowa.
    >Masz jakies dowody na ten pomysl (z kursem pieniedzy zamiast kursem dewiz)?

    ja mam dowody - pisałem o wypłacie EUR VE PKO BP i porównywałem ją z Inteligo
    (tez juz PKO BP)
    otóż na piśmie dostałem odpowiedź, że VE PKOBP nie jest przeliczana przez USD
    ale bezpośrednio na PLN tyle, że kursem kupna pieniędzy co wyszło mniej
    korzystnie dla klienta niż Inteligo przeliczane z EUR na USD i potem na PLN
    ale z kursem sp. dewiz
    *** blad ***

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 10. Data: 2003-07-21 14:43:32
    Od: "***blad***" <b...@W...pl>

    >A kursem odniesienia jest dzien dotarcia do banku informacji o
    >transakcji, a nie dzien samej transakcji. Np. w LG kasa schodzila
    >srednio w trzecim lub czwartym dniu roboczym

    ale np. w PKOBP i Fortisie dla VE ważny jest dzien transakcji a nie jej
    rozliczenia (i księgowania).
    Jak widać ani co do dnia kursu, ani co do rodzaju kursu (dewizy, pieniadze),
    ani co do waluty przeliczenia (przez EUR, USD) nie ma żadnej sztywnej reguły.
    Są wzorce używane częściej ale każda kombinacja jest możliwa

    W millennium Visa nie przelicza przez USD lub EUR tylko od razu dostarcza
    bankowi PLN - i może dlatego w tym banku wychodzi wyjmowanie gotowki z
    bankomatu najkorzystniej?