  • 11. Data: 2009-10-15 22:12:24
    Temat: Re: LOGOWANIE DO ALIORA
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    MarcinF wrote:

    > nie pisz bzdur

    mam braki w wiedzy widac, potwierdza adres witryny z ktorym sie laczymy jesli
    jest wystawiony przez uznane za zaufane CA to nie "krzyczy" przegladarka, w
    przeciwnym razie krzyczy (np jak cert. jest 'self singed') ale za kazdym razem
    jak zezwolimy transmisja jest szyfrowana i tak samo bezpieczna co nie? Problem
    jak opisany wyzej wyskoczy tez jak zmienimy date systemowa, wiec jest to
    umownie i srednio wiarygodny test z tym przedawnieniem sie certyfikatu... tak
    czy siak osiagamy efekt cholernego utrudnienia podejrzenia tranismisji naszej z
    bankiem. 100% zabezpieczen nie ma i ponoc byly juz ataki na SSL, nie wiem czy
    skuteczne.

  • 12. Data: 2009-10-16 10:28:28
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Koteczek pisze:
    > ale za kazdym razem jak zezwolimy transmisja jest szyfrowana i
    > tak samo bezpieczna co nie?

    Certyfikat służy uwierzytelnieniu posiadacza. Klucze szyfrujące
    transmisję to zupełnie inna sprawa.

    --
    Raf

  • 13. Data: 2009-10-18 20:47:11
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Koteczek wrote:

> [...]
    > cholernego utrudnienia podejrzenia tranismisji naszej z bankiem. 100%
    > zabezpieczen nie ma i ponoc byly juz ataki na SSL, nie wiem czy skuteczne.

    cale to bezpieczenstwo opiera sie na zaufaniu do instytucji podpisujacej
    certyfikat, przegladarki internetowe "fabrycznie" ufaja znanym i wiarygodnym
    instytucjom zajmujacym sie wydawaniem certyfikatow np. dla bankow

    w momencie gdy laczysz sie ze strona banku i wyskakuje Ci monit o akceptacje
    certyfikatu to znaczy ze przegladarka nie ufa ani temu certyfikatowi ani
    tez nie zostal on podpisany przez zaufana jej instytucje

    w takiej sytuacji jedna z bardziej prawdopodobnych mozliwosci jest to
    ze przegladarka wcale nie polaczyla sie z serwerem banku, ale np. z serwerem
    posredniczacym podstawionym przez oszustow w celu przechwywywania transmisji
    z bankiem, i slabym pocieszeniem jest ze to polaczenie jest szyfrowane

    tak wiec zwlaszcza w przypadku bankow akceptowanie niezaufanych certyfikatow jest
    zdecydowanie zlym pomyslem

  • 14. Data: 2009-10-19 05:19:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > Koteczek wrote:

    [...]
    > tak wiec zwlaszcza w przypadku bankow akceptowanie niezaufanych certyfikatow jest
    > zdecydowanie zlym pomyslem

    Tylko, jeśli dobrze zrozumiałem wątek, tam certyfikat nie był
    "niezaufany" tylko wygasł. (Nie, żebym sugerował jego "akceptację")

    KJ

    --
    3rd Law of Computing:
    Anything that can go wr

  • 15. Data: 2009-10-19 07:21:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 18.10.09 22:47, MarcinF pisze:

> [...]
    > wiarygodnym
    > instytucjom zajmujacym sie wydawaniem certyfikatow np. dla bankow

    Piękna historia, ale zupełnie nieprawdziwa...

    --
    Pete

  • 16. Data: 2009-10-19 12:04:49
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > tak wiec zwlaszcza w przypadku bankow akceptowanie niezaufanych
    > certyfikatow jest zdecydowanie zlym pomyslem

    ale ten byl wg PM "przeterminowany" tylko i wylacznie ale ze wzgledu ze to bank
    i siedzi tam jakis ziom i kosi z naszych wkladow (no ja w aliorze nic nie mam
    bo procenty smieszne) bardzo duze pieniazki i zapomnial o przedluzeniu certa to
    zasluguje na wyjeb... z pracy. W banku takie rzeczy miec nie powinny miejsca.
    Ale to na poboczu.

    Mam certyfikat dla mojej witryny, akceptowalny, bardzo tani, a procedura
    weryfikacji byla bardzo, bardzo lamerska - wyslac trzeba bylo skan pisma
    wlasciceila domeny na papierze firmowym, jako ze takiego nie mialem to szybko
    zrobilem w word, wydrukowalem, sam podpisalem i wyslalem. Po prostu kpina.
    Firma z USA :) No i cert sie ladnie "validuje" we wszystkich w miare nowych
    przegladarkach (nawet ie 6). Czyli juz latwo oszukac ludzi na "klodke", jesli
    tylko znalesc dziure w przegladarce umozliwijac maskowanie adresu url to
    problem rozwiazany.

    A wracjac do tematu taki sam efekt zrobimy i teraz przestawiajac sobie date
    systemowa i wlazac na aliora, tak samo przegladarka zacznie krzyczec. Ale i tak
    bym zaakceptowal bo wiem "o co kaman" mniej wiecej. W szkole tego nie ucza
    niestety i byle hakier oszuka sporo ludzi ktorzy nawet nie beda protestowac
    logujac sie na koncie bez ssl i magicznej klodki - widzialem zreszta wirusy
    robiace w CSS piekny, zalezny od przegladarki, paseczek szary na dole i tam
    umiejscowiona jest klodka.

    Tak wiec jak uczylem rodzicow jak korzystac z banku - klodka, certyfikat,
    logujesz sie tylko z zakladek "ulubionych", klodka w odpowiednim miejscu a nie
    gdziekolwiek. W szkole tego nie ucza, pogratulwac balwanom ktorzy ukladaja
    takie lekcje informatyki.

  • 17. Data: 2009-10-19 20:25:00
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Pete wrote:

    > Piękna historia, ale zupełnie nieprawdziwa...

    sprostuj

  • 18. Data: 2009-10-19 20:54:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.10.09 22:25, MarcinF pisze:

    > sprostuj

    <<"fabrycznie" ufaja znanym i wiarygodnym instytucjom zajmujacym sie
    wydawaniem certyfikatow np. dla bankow>>

    Nie "fabrycznie ufają" a mają w instalacji zawarte certyfikaty pewnych CA.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2009-10-19 21:40:56
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Pete wrote:

    > <<"fabrycznie" ufaja znanym i wiarygodnym instytucjom zajmujacym sie
    > wydawaniem certyfikatow np. dla bankow>>
    >
    > Nie "fabrycznie ufają" a mają w instalacji zawarte certyfikaty pewnych CA.

    ale to pl.biznes.banki, a nie kazdy zainteresowany ta grupa musi wiedziec to co
    jest CA, mysle ze czasami lepiej opisac cos bardziej zrozumiale niz precyzyjnie

  • 20. Data: 2009-10-25 11:29:33
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Koteczek <n...@s...org> wrote:

> [...]

    > tylko znalesc dziure w przegladarce umozliwijac maskowanie adresu url to

    A co to za firma? :)

    --
    gs