  • 11. Data: 2010-06-15 10:31:15
    Temat: Re: Liczba fraudów w Polsce
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:4c1746c6$0$2607$65785112@news.neostrada.pl...

    > Do "posłuchania" - może i tak. Ale przecież zamiast podsłuchiwać można po
    > prostu udawać, że jest się zwykłym czytnikiem - czyli samemu zainicjować
    > transmisję z kartą w portfelu ofiary. Karta nie ma możliwości weryfikacji
    > kto się z nią komunikuje, bo operacje są offline.
    > Bierzemy czytnik pod płaszcz, wsiadamy do metra w godzinach szczytu i
    > przeciskamy się wśród tłumu. Na koniec sprawdzamy co udało się "złowić".

    Co dalej z tym elektronicznym łupem ?
    Dlatego uważam, że ewentualny atak musi polegać na dążeniu do skopiowania
    karty.
    P.G.

  • 12. Data: 2010-06-15 18:10:20
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Piotr Galka nadaje:
    > Nie rozumiem skad w tym opisie teza, ze Paypass (bez pinu) jest takie
    > bezpieczne.

    W 2009 ilosc fraudów z udzialem PP byla znikoma, jeszcze mniejsza w 2008
    i 2007 a np. w 2004 nie bylo zadnego. ;-)

  • 13. Data: 2010-06-15 18:52:21
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Co dalej z tym elektronicznym łupem ?
    > Dlatego uważam, że ewentualny atak musi polegać na dążeniu do
    > skopiowania karty.

    Jak to "co dalej" ? To samo, co przy zdobyciu numerów zwykłej karty -
    czyli fraud Internet.

    --
    MiCHA

  • 14. Data: 2010-06-15 19:21:24
    Od: BK <b...@g...com>

    On 15 Cze, 12:25, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:6aed6143-5027-4d9e-b383-91258ce6c90a@
    u26g2000yqu.googlegroups.com...

    roku:http://pl.wikipedia.org/wiki/Mifare
    > patrz "Słabości".
    > P.G.

    Przy czym to co pokazanow Koloni okazalo sie bez przelozenia na
    praktyke (AFIR trzeba sie podpiac pod funkcjonujacy czytnik w POS -
    osoba obslugujaca POS moze latwiej zdobyc dane np. fotografujac karty
    podawane przez klienta ;) ).

  • 15. Data: 2010-06-15 20:36:38
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

    > .
    > ć".

    > Jak to "co dalej" ? To samo, co przy zdobyciu numerów zwykłej karty -
    > czyli fraud Internet.

    cvc2/cvv2 też z pod płaszcza "podsłuchasz"? nie jestem tez pewny czy data
    waznosci wogóle jest przesyłana przy bezstykowej płatnosci.

  • 16. Data: 2010-06-15 21:43:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    BK <b...@g...com> writes:

    > Z tego, ze w krajach gdzie paypass juz troche funkcjonuje nie
    > odnotowano przestepczosci zwiazanej z ta technologia. Wynika to z jej
    > specyfiki - male kwoty, brak mozliwosci pobrania gotowki - a oszustwa
    > kartowe to w ogromnym % osztustwa gotowkowe (wybieranie gotowki z
    > bankomatu) lub transakcje bez fizycznego okazania karty (platnosci
    > internetowe).

    Akurat. Wynika to po prostu z tego, ze to jest wzgledna nowosc, ktora
    dodatkowo wymaga kombinacji z technologia. Chwilowo latwiej kopiowac
    paski magnetyczne. Gdy wszystkie karty i czytniki beda chipowe,
    zlodzieje zajma sie zapewne takze paypassami - latwiej bedzie z tym niz
    z tylko normalnymi hybrydami, ktore w praktyce trzeba fizycznie ukrasc,
    i ktore zwykle jak na zlosc chca jeszcze PINu.

    Albo moze nie bedzie sie oplacac, ale nie liczylbym na to jakos bardzo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2010-06-15 22:01:16
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    > Albo moze nie bedzie sie oplacac, ale nie liczylbym na to jakos bardzo.

    Wytłumacz mi, jak chłopu na miedzy, dlaczego od 6 lat stosowania tego w
    Japonii jakoś nie ma spektakularnych fraudów? I to pomimo tego, że
    japońskie komórki mogą robić za bilety, karty wstępu czy nawet (o
    zgrozo!) klucze autoryzujące. I nie przyjmę wyjaśnienia, że tam nie ma
    przestępców.

    --
    Raf

  • 18. Data: 2010-06-15 22:19:09
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:4c1742a5$0$17101$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

    > przestępców. Kartę można zeskanować nawet nie wyjmując jej ofierze z
    > portfela, a potem to co zwykle - czyli fraud przez internet.

    Numer karty to nie wszystko - nawet jeśli założymy, że da się odczytać, to
    co skimmerowi po nr karty bez PIN?

    Oni jednak wolą żywy "cash" z bankomatu niż zakupy w sklepie internetowym.

  • 19. Data: 2010-06-15 22:42:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Rafał <a...@m...invalid> writes:

    > Wytłumacz mi, jak chłopu na miedzy, dlaczego od 6 lat stosowania tego
    > w Japonii jakoś nie ma spektakularnych fraudów?

    Szczerze? Nie mam bladego pojecia jak to wyglada w Japonii.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2010-06-16 05:28:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Seba pisze:

    > moĹźna
    > offline
    > siÄ? "zĹ?owi

    > cvc2/cvv2 też z pod płaszcza "podsłuchasz"?

    Nie zawsze jest potrzebny.

    > nie jestem tez pewny czy data
    > waznosci wogóle jest przesyłana przy bezstykowej płatnosci.

    Musi być, aby terminal offline był w stanie potwierdzić ważność karty.

    --
    MiCHA