  • 21. Data: 2012-10-21 21:17:52
    Temat: Re: Lista Visa CashBack a rzeczywistość.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Bo żaden "biznes" nie kazałby im tego zrobić tak, jak zrobili... :-)

    Obawiam się, że nie masz racji. Niestety.
    KJ

    Q: What's the difference betweeen USL and the Graf Zeppelin?
    A: The Graf Zeppelin represented cutting edge technology for its time.

  • 22. Data: 2012-10-21 21:30:03
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 21:12:06 UTC+2 użytkownik Przemyslaw
    Kwiatkowski napisał:
    > Bo żaden "biznes" nie kazałby im tego zrobić tak, jak zrobili... :-)

    Niestety często właśnie tak bywa. Osoba "decyzyjna" każe coś zrobić "no tak" i nie ma
    znaczenia, ze się nie zna.

  • 23. Data: 2012-10-21 21:31:43
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 21:30:04 UTC+2 użytkownik Piotr Hołda napisał:
    > Niestety często właśnie tak bywa. Osoba "decyzyjna" każe coś zrobić "no tak" i nie
    ma znaczenia, ze się nie zna.

    Oczywiście, kiedy się okaże, że jednak jest źle, winni są programiści :)

  • 24. Data: 2012-10-22 00:26:18
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Obawiam się, że nie masz racji. Niestety.

    Ta jasne... Jak system działa inaczej niż mówi regulamin+toip, to jest
    to błąd programistów i już.

    --
    MiCHA

  • 25. Data: 2012-10-22 03:26:52
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Ta jasne... Jak system działa inaczej niż mówi regulamin+toip, to jest
    > to błąd programistów i już.

    Dlaczego sądzisz, że "programiści" jako specyfikację tego co mają
    napisać dostają "regulamin+toip"?

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 26. Data: 2012-10-22 09:01:03
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Dlaczego sądzisz, że "programiści" jako specyfikację tego co mają
    > napisać dostają "regulamin+toip"?

    Bo to jest dla banku wiążący dokument i niezależnie od tego co
    konkretnie dostaje konkretny informatyk na konkretnym stanowisku, to
    wszystko pierwotnie musi wynikać z toip, a nie na odwrót.

    --
    MiCHA

  • 27. Data: 2012-10-22 09:12:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > konkretnie dostaje konkretny informatyk na konkretnym stanowisku, to
    > wszystko pierwotnie musi wynikać z toip, a nie na odwrót.

    To nie jest odpowiedź na pytanie.
    Uściślę: czy uważasz że w ramach specyfikacji "informatyk" dostaje
    "TOiP" i polecenie zrób to żeby było zgodnie?

    Weźmy np: opłatę za prowadzenie rachunku:
    Czy uważasz, że w specyfikacji znajdzie się
    "zakodujcie, tak, żeby się naliczało co miesiąc 5 PLN (bo tyle jest w TOiP)"

    czy też specyfikacja będzie mówić: "zakodujcie tak, aby co miesiac można
    było naliczać miesięczną opłatę."

    A wysokość owej miesiecznej opłaty wpisze ktoś inny, nie mający nic
    wspólnego z IT.
    I jeśli teraz wpisze inny parametr, to też będzie winne IT?

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 28. Data: 2012-10-22 12:23:33
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > wspólnego z IT.
    > I jeśli teraz wpisze inny parametr, to też będzie winne IT?

    Przykład jest nieadekwatny, bo w tym konkretnym wątku rozmawiamy o
    konkretnym błędzie w implementacji. Nie przekonasz mnie, że jakakolwiek
    specyfikacja kazała informatykom celowo nie odróżniać wypłaty od zapłaty.

    --
    MiCHA

  • 29. Data: 2012-10-22 12:29:29
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu sobota, 20 października 2012 09:49:39 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Elo
    > (...)
    > Przy okazji.
    > W moim Realu zmieniono PINpady i już nie ma możliwości wypłaty gotówki.

    Nie martw sie na zapas. Napisalem w tej sprawie do Reala i oto odpowiedz:

    "W odpowiedzi na Pana mail chciałbym uprzejmie poinformować , że Cash
    back będzie u nas dostępny w niedługim czasie .Obecnie brak dostępu do
    tej usługi spowodowany jest zmianą terminali oraz centrum rozliczeniowo
    autoryzacyjnego , które je obsługuje . Pracujemy nad przyspieszeniem
    przywrócenia tej funkcji, w trosce o jak najlepszą obsługę naszych
    klientów."

    Oby tak sie stalo ;)

    --
    pozdr.
    ls

  • 30. Data: 2012-10-22 12:31:29
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > konkretnym błędzie w implementacji. Nie przekonasz mnie, że jakakolwiek
    > specyfikacja kazała informatykom celowo nie odróżniać wypłaty od zapłaty.

    A dlaczego? Może na początku nie odróżniali "sprzedaży" od
    "sprzedaży+cashback" bo nie było to do niczego potrzebne. (Bo jeśli się
    nie nalicza opłat za np. CB to po co rozróżniać?)

    I tak zostało, bo stwierdzono że dla paru świrów z pbb nie opłaca się
    modyfikować systemu. Tym bardziej, że przy spodziewanej obniżce
    intercharge, prędzej czy później premię z dobrego konta trzeba będzie
    wyłączyć.

    KJ

    Intellect annuls Fate.
    So far as a man thinks, he is free.