  • 1. Data: 2007-01-03 13:50:59
    Temat: Luka w mBanku
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    http://hacking.pl/6351
    "Opublikowana przez naszą redakcje informacja dotycząca luk w systemie
    Allegro zmobilizowała wielu naszych czytelników do sprawdzenia
    zabezpieczeń innych dużych platform i systemów finansowych, z których
    codziennie korzystają polscy internauci.

    Jak się okazało mBank - jeden z dwóch największych banków wirtualnych w
    Polsce posiada luki, które po kliknięciu w odpowiednio spreparowany link
    pozwalają na dostęp do konta bankowego zalogowanego klienta tej instytucji.

    Co prawda, nie ma możliwości wykonania przelewów - czyli teoretycznie
    nasze pieniądze są bezpieczne gdyż każda transakcja musi być
    uwierzytelniona hasłem jednorazowym z karty kodów.

    Błędy w systemie dają jednak pełen wgląd do:

    - danych o właścicielu konta (adres zamieszkania, e-mail itp.)
    - historii przelewów (odbiorca i kwota)
    - informacji o lokatach
    - danych dotyczących kart kredytowych (numer karty, limity, producent)
    - informacji o zaciągniętych kredytach, ubezpieczeniach
    - listy przelewów / zleceń stałych
    - numerów list haseł jednorazowych

    Luki w systemie mBanku znalazł jeden z naszych czytelników - Michał
    Majchrowicz - wspólnie z naszym redakcyjnym kolegą Łukaszem Lachem.

    Ze względu na duże zagrożenie związane z wykorzystaniem błędu - do czasu
    poprawienia systemu przez pion techniczny banku - nie publikujemy
    konkretnych informacji dotyczących odnalezionych podatności. "
    --
    badzio

  • 2. Data: 2007-01-03 14:19:35
    Temat: Re: Luka w mBanku
    Od: "Piotrek" <P...@v...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:engctf$ri8$1@inews.gazeta.pl...
    > http://hacking.pl/6351
    > "Opublikowana przez naszą redakcje informacja dotycząca luk w systemie
    > Allegro zmobilizowała wielu naszych czytelników do sprawdzenia

    I dlatego uważam, że powinini kupic niezawodny i najleoszy system od VW
    banku

    PP

  • 3. Data: 2007-01-03 16:45:27
    Od: "Bielawa" <c...@f...onet.pl>

    Ale to ściema, nie ma luki, tu jest mowa o tym, ze jak bedziesz sie logowal
    z podstawionego przez hakera linka to on pozna twoj login i haslo i bedzie
    widzial co masz na rachunku, żenada

  • 4. Data: 2007-01-03 17:24:54
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > z podstawionego przez hakera linka to on pozna twoj login i haslo i bedzie
    > widzial co masz na rachunku, żenada

    Nieprawda ... w artykule nie napisali, ze to ty .. ty jako klient masz
    klikac w ten link.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 5. Data: 2007-01-03 19:23:22
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Bielawa" <c...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale to ściema, nie ma luki, tu jest mowa o tym, ze jak bedziesz sie
    > logowal z podstawionego przez hakera linka to on pozna twoj login i haslo
    > i bedzie widzial co masz na rachunku, żenada

    Nie. Ty sie logujesz normalnie na prawidlowy serwer z prawidlowej strony
    a hacker wiedzac, ze jestes zalogowany moze przegladac dane o Twoim
    koncie wysylajac do serwera mBanku odpowienie zapytanie. Gdy sie
    wylogujesz to juz nie bedzie mogl nic ogladac na Twoim koncie.
    Dlatego niby nie jest to grozna luka. Przynajmniej na razie
    sie to takie wydaje.
    Ciekae kiedy mBank zalta ta dziure.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2007-01-03 19:44:27
    Od: "Bielawa" <c...@f...onet.pl>

    Macie racje, dzieki za wyjaśnienie.

  • 7. Data: 2007-01-03 19:51:01
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Macie racje, dzieki za wyja?nienie.

    Napisz jeszcze ze ja miałem racje :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 8. Data: 2007-01-03 21:26:10
    Od: "sumi" <W...@p...onet.SPAM.pl>

    "Marcin" wrote:

    [...]> Ciekae kiedy mBank zalta ta dziure.

    http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=97&ShowArt
    icleId=26821

    --
    pozdrawiam - Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 9. Data: 2007-01-04 09:42:31
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > "Marcin" wrote:
    >
    > [...]> Ciekae kiedy mBank zalta ta dziure.
    >
    > http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=97&ShowArt
    icleId=26821

    A to już informacje ze żródła są miej wiarygodne?
    Co to za nowa mania, żeby cytować jakiś tam dziennik, zamiast źródła?;-)
    http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=7
    86762&t=786762&sr=dd&pn=1

  • 10. Data: 2007-01-04 12:18:21
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 03 Jan 2007 14:50:59 +0100, badzio napisał(a):

> [...]
    > pozwalają na dostęp do konta bankowego zalogowanego klienta tej instytucji.

    Jest to następny przypadek potwierdzający kilkakrotnie już tutaj
    wyrażane opinie, że przelewy z konta eMax-Plus powinny być zabezpieczone
    hasłem jednorazowym.
    Na swoich stronach internetowych mBank (cyt.) "przypomina swoim Klientom
    o stosowaniu podstawowych zasad bezpiecznego korzystania z Internetu",
    natomiast sam nie czyni tego, co powinien i czego domagają sie klienci.
    Ostatnio wykryta dziura w bezpieczeństwie umożliwiała włamywaczowi
    przelanie *wszystkich* środków klienta np. na konto Telekomunikacji
    Polskiej, Zakładu Energetycznego lub jakiegokolwiek innego odbiorcy do
    którego przelew jest zdefiniowany w ustawieniach konta.
    Gdyby obowiązywały hasła jednorazowe na przelewy z eMax-Plusa, to pomimo
    istnienia opisanej dziury w systemie bezpieczeństwa, taka operacja nie
    byłaby możliwa, ewentualny włamywacz miałby do dyspozycji co najwyżej
    bieżące środki przetrzymywane na eKoncie lub eMaxie.
    Nikt nie jest w stanie zagwarantować, że za kilka miesięcy nie zostanie
    wykryta jakaś inna dziura w systemie, również umożliwiająca dostęp do
    cudzego konta. I również nie ma pewności, że jej odkrywca zadowoli się
    wówczas tylko sławą jaka daje opisanie dziury w fachowych mediach.
    Jakkolwiek sam namawiam wszystkich swoich znajomych do założenia konta w
    mBanku, to jednak właśnie z tego powodu jednocześnie ostrzegam ich przed
    deponowaniem tam zbyt dużych kwot.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof