  • 31. Data: 2003-01-10 09:08:11
    Temat: Re: [Lukas] i e-konto z tokenem
    Od: "pixi" <p...@p...onet.pl>

    > Jak najbardziej. Używamy w firmie tokenów RSA i są takie (nowsze),
    > które mają wygrawerowany nr seryjny, a pod spodem datę.
    > Są też starsze, które mają tylko naklejkę z numerem seryjnym.

    witam

    no to skad wiecie czy token jest jeszcze "bezpieczny" ?

    przem

  • 32. Data: 2003-01-10 09:21:50
    Od: "Witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "pixi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > witam
    >
    > no to skad wiecie czy token jest jeszcze "bezpieczny" ?

    Na serwerze jest data ważności tokena.

    Witek

  • 33. Data: 2003-01-10 10:24:46
    Od: "pixi" <p...@p...onet.pl>

    > Na serwerze jest data ważności tokena.

    no to mala wtopa... moze nie w firmie normalnej, gdzie admin widzi ze token
    sie "skonczyl" to wymienia, ale bank... ciekawe czy admin w banku widzac ze
    token juz powinien byc wymieniony podejmuje jakas procedure wymiany
    tokena... teraz kolega Robert, nie majac daty na tokenie, nie wie czy jego
    token jest secure czy nie jest ... ;-)) i nawet nie ma mozliwosci pewnego
    sprawdzenia faktu ;-))

    przem

  • 34. Data: 2003-01-10 14:36:02
    Od: w100 <"( jak chcesz napisac usun to z adresu )w100"@box43.pl>

    Dominique wrote:

> [...]
    > token nie wie jakie jest przesuniecie na serverze, server zna przesuniecie
    > czasu wzgledem tokena i sie do niego dopasowuje)...
    > wyslanie przez sever pakietu Next Token Code On nie jest czestym
    > przypadkiem, z reguly jezeli przez miesiac nie uzywasz tokena to ma prawo
    > sie to zdarzyc... ale zawsze potem musisz podac nastepny token, jezeli
    > server od razu wpuszcza ciebie mimo ze uzywasz starego tokena to wielki
    > blad... to znaczy ze jezeli ktos podsluchal wymiane informacji miedzy Toba a
    > bankiem to moze w kazdej chwili wejsc na Twoje konto i zrobic z Twoimi

    (.....)

    No nie do konca :) bo niby jak? kazdy kod jest wazny tylko raz a w lukasie procz
    logowania trzeba tez autoryzowac kazda transakcje (wpisywac nowy kod ktory skada
    sie ze wskazania tokena-za kazdym razem innego i hasla)

    Wiec jesli pozna haslo ktore dales przy logowaniu i "przejmnie" poloczenie to
    tez mu to nic nie da - najwyzej podgladnie stan twego konta - polaczenie jest
    szyfrowanie a do tego po jakims czasie bezczynnosci serwer sie rozlancza..

    Poza tym server raczej nie akceptuje wczesniejszych wskazan tokena po podaniu
    pozniejszego....

    Ale jesli akceptuje haslo sprzed 4 min to jeszcze nie jest zle :) bo haslo nowe
    jest generowane bodaj co 1 min.... Jesli by byly super zsynchronizowane to
    wiekszosc polaczen nie doszla by do skutku.... Zanim wpiszesz , wyslesz i server
    przyjmnie byloby juz niewazne...

  • 35. Data: 2003-01-10 14:42:51
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avm75c$1kp$1@news.onet.pl, pixi wrote:

    > teraz kolega Robert, nie majac daty na
    > tokenie, nie wie czy jego token jest secure czy nie jest ... ;-)) i
    > nawet nie ma mozliwosci pewnego sprawdzenia faktu ;-))

    :)
    Jakoś mało mnie to martwi, bo wiem, gdzie przez te (chyba już) 3 lata, od
    kiedy go mam, sobie leżał i wiem, że nie było obok nikogo ani niczego
    zapisującego co minutę wyświetlenia.
    Poza tym jest jeszcze hasło statyczne i nazwa użytkownika, więc i tak jestem
    lepiej zabezpieczony niż np. w LGnet, gdzie zresztą też mam pieniądze i też
    mnie to nie martwi :)

    --
    Robert

  • 36. Data: 2003-01-10 14:43:52
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avm1qa$2ub$1@news.tpi.pl, Witek wrote:

    > Jak najbardziej. Używamy w firmie tokenów RSA i są takie (nowsze),
    > które mają wygrawerowany nr seryjny, a pod spodem datę.
    > Są też starsze, które mają tylko naklejkę z numerem seryjnym.

    Dzięki Witek za wsparcie, bo już miałem skanować ten token jako dowód dla
    niedowiarków :)

    --
    Robert

  • 37. Data: 2003-01-10 21:51:41
    Od: "Marcin" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dwr" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > "Marcin" <t...@p...onet.pl> wrote in

    > Jutro pojde podmienic i tym samym do soboty 12:00 bez logowania.
    > Na szczescie nie daja instrukcji i warunkow uzytkowania tokena, wiec nie
    > moga sie przyczepic ze pracowal w zbyt niskiej temperaturze :)
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > dwr

    A tak przy okazji moze ktos wie jakie temperatury ujemne wytrzymuje taki
    token, bo teraz boje sie go nosic przy sobie zeby sie nie spieprzyl.

    Marcin

  • 38. Data: 2003-01-13 16:31:42
    Od: dwr <d...@g...pl>

    "Robert" <s...@o...pl> wrote in news:avls8f$s77$1@topaz.icpnet.pl:

    > Ale mogłeś nie być jego pierwszym użytkownikiem - tak było u bwwalda.
    > Miałeś folię zabezpieczającą na szybce? W nowych są.
    >
    > --
    > Robert

    Oba byly nowe...
    Zaraz ide tego oddac, bo czasu brak ale tylko z LukasLinii korzystac to
    niewygodne.

    pozdrawiam

    dwr

  • 39. Data: 2003-01-14 10:56:32
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Zimową porą dnia czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Marcin pisze:

    > A tak przy okazji moze ktos wie jakie temperatury ujemne wytrzymuje taki
    > token, bo teraz boje sie go nosic przy sobie zeby sie nie spieprzyl.
    Nosiłem przy -20 st. C (token Lucas Bank) i działa.
    --
    ___ .
    /)/)( / /