-
1. Data: 2021-05-31 13:38:26
Temat: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: WAM <n...@n...nopl.pl>
Kolejna próba zmian autoryzacji w Citi :)
Od 16 czerwca br. zmieni się dotychczasowy sposób potwierdzania Twoich
transakcji internetowych. Mając na uwadze głos naszych Klientów
udostępnione będą 2 metody autoryzacji płatności internetowych kartą:
1. Autoryzacja Mobilna przy użyciu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R),
2. Autoryzacja Internetowa wykorzystująca dane do logowania do serwisu
bankowości internetowej Citibank(R) Online.
Jednocześnie informujemy, że dotychczasowa metoda autoryzacji kodem
SMS będzie stopniowo wycofywana dla płatności kartą w sklepach
internetowych. Kody SMS zostaną całkowicie wycofane do 30.06.2021 r.
Zmiana wynika z dostosowania do europejskiej Dyrektywy PSD2.
Poznaj obie dostępne metody i wybierz tę, która jest dla Ciebie
wygodniejsza.
Autoryzacja Mobilna to sposób potwierdzania Twoich transakcji kartą w
Internecie, przy użyciu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R).
Podczas wykonywania transakcji kartą w Internecie:
* otrzymujesz powiadomienie na telefonie z zainstalowaną aplikacją
Citi Mobile,
* klikasz w powiadomienie na ekranie,
* wpisujesz swój Citi Mobile Token PIN - specjalny 6-cyfrowy kod
służący do autoryzacji,
* następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
Aby korzystać z tej metody musisz posiadać aplikację Citi Mobile i
aktywować Autoryzację Mobilną. Po aktywowaniu Autoryzacji Mobilnej
stanie się ona Twoja domyślną metodą zatwierdzania transakcji
internetowych kartą.
Autoryzacja Internetowa to sposób potwierdzania Twoich transakcji
kartą w Internecie, przy użyciu danych logowania do serwisu bankowości
elektronicznej Citibank(R) Online.
Podczas wykonywania transakcji kartą w Internecie:
* otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),
* wprowadzasz dane logowania do Citibank Online,
* na stronie pojawi się pole do wpisania jednorazowego kodu, który
otrzymasz w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu
otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj",
* następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
Aby korzystać z tej metody nie musisz posiadać aplikacji Citi Mobile,
wystarczą Twoje dane logowania do Citibank Online.
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl
-
2. Data: 2021-05-31 13:44:52
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
WAM <n...@n...nopl.pl> writes:
[...]
>
> * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
> ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),
Że jak? Czyli musze przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę
na telefonie otwierać?
> * wprowadzasz dane logowania do Citibank Online,
> * na stronie pojawi się pole do wpisania jednorazowego kodu, który
> otrzymasz w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu
> otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj",
> * następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
Pogrzało ich.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
-
3. Data: 2021-05-31 13:45:02
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 31 May 2021 13:38:26 +0200, WAM wrote:
> Kolejna próba zmian autoryzacji w Citi :)
> Od 16 czerwca br. zmieni się dotychczasowy sposób potwierdzania Twoich
> transakcji internetowych. Mając na uwadze głos naszych Klientów
> udostępnione będą 2 metody autoryzacji płatności internetowych kartą:
>
> 1. Autoryzacja Mobilna przy użyciu aplikacji mobilnej Citi Mobile(R),
> 2. Autoryzacja Internetowa wykorzystująca dane do logowania do serwisu
> bankowości internetowej Citibank(R) Online.
>
> Jednocześnie informujemy, że dotychczasowa metoda autoryzacji kodem
> SMS będzie stopniowo wycofywana dla płatności kartą w sklepach
> internetowych. Kody SMS zostaną całkowicie wycofane do 30.06.2021 r.
> Zmiana wynika z dostosowania do europejskiej Dyrektywy PSD2.
Ciekawe ... dyrektywa naprawde wymusza, czy tylko ciecie kosztow?
Czy jednak ... to naprawde jest duzy problem, i duzo takich oszustw...
> Poznaj obie dostępne metody i wybierz tę, która jest dla Ciebie
> wygodniejsza.
A nie mozna obu, tzn aby korzystac z tej, ktora w danej chwili lepiej
pasuje ? :-)
> Podczas wykonywania transakcji kartą w Internecie:
> * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
> ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),
czyli nie o koszty tu chodzi ...
taaa ... a dlugi ten link, czy otworzyc trzeba bedzie w przegladarce
telefonu?
> * wprowadzasz dane logowania do Citibank Online,
> * na stronie pojawi się pole do wpisania jednorazowego kodu, który
> otrzymasz w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu
> otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj",
Hm, i jak to sie ma do PSD2 ?
> * następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
>
> Aby korzystać z tej metody nie musisz posiadać aplikacji Citi Mobile,
> wystarczą Twoje dane logowania do Citibank Online.
J.
-
4. Data: 2021-05-31 14:31:32
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 31 maja 2021 o 13:49:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
> WAM <n...@n...nopl.pl> writes:
>
> [...]
> >
> > * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
> > ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),
> Że jak? Czyli musze przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę
> na telefonie otwierać?
Wow, ja dostałem to już 26 maja i nawet przeczytałem - ale albo po łebkach albo po
prostu taka głupota mi się w głowie nie zmieściła.
Ktoś, kto nie chce na telefonie otwierać, to ma pół biedy, gorzej, jak ktoś nie może.
> > * wprowadzasz dane logowania do Citibank Online,
> > * na stronie pojawi się pole do wpisania jednorazowego kodu, który
> > otrzymasz w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu
> > otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj",
> > * następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
> Pogrzało ich.
I to mocno - a do tego jest to podobno "Mając na uwadze głos naszych Klientów" - to
co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>
Piękne jest też to: "Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu otrzymanego w SMS" - to ma być
taka pułapka? Kod w SMS dłuższy, ale klient ma wiedzieć, że ma wpisać tylko 6
ostatnich cyfr - w sam raz "według" PSD2...
Myślałem, że po prostu będzie tak, że zamiast wpisywać "zwykły" kod 3D-Secure - w
sumie co to komu przeszkadzało? - trzeba będzie się zalogować ORAZ wpisać kod
3D-Secure.
Ale ten link z SMSa to już przesada.
Citek kombinuje chyba najbardziej - można to też zobaczyć na innym przykładzie PSD2,
czyli obowiązku informacji o rżnięciu na transakcji zagranicznej. Dostałem o tym info
z kilku banków i w większości można sobie włączyć bezpłatne SMS, w których będzie
info o tym, jaki był kurs i narzut. W citku - może przychodzić SMS z linkiem do
kalkulatora na stronie, gdzie jak sobie poustawiasz SAM, to się może dowiesz (i przy
okazji zapłacisz za roaming danych).
Zresztą to całe utrudnianie zakupów netowych to Harry Potter.
W aliorze mamy Gryffindor - trzeba sobie ustawić e-pin (podobno już można w ST oraz
apce, ja męczyłem się na infolinii - z botem poległem) i oprócz hasła zmiennego -
SMSa - masz hasło stałe.
W bnp bawią się w Ravenclaw - oprócz SMSa zadają jeszcze zagadkę - choć właściwie to
jest też rodzaj stałego hasła, dwa razy pytali o nazwisko panieńskie matki.
I do tego święta krowa, czyli blik - gdzie można nawet ustawić "blik bez kodu" i niby
z PSD2 zgodne?
-
5. Data: 2021-05-31 14:39:34
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
> poniedziałek, 31 maja 2021 o 13:49:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
>> WAM <n...@n...nopl.pl> writes:
>>
>> [...]
>> >
>> > * otrzymujesz SMS z linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w
>> > ten link, aby kontynuować (linku można użyć tylko raz),
>> Że jak? Czyli musze przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę
>> na telefonie otwierać?
>
> Wow, ja dostałem to już 26 maja i nawet przeczytałem - ale albo po łebkach albo po
prostu taka głupota mi się w głowie nie zmieściła.
> Ktoś, kto nie chce na telefonie otwierać, to ma pół biedy, gorzej, jak ktoś nie
może.
>
>> > * wprowadzasz dane logowania do Citibank Online,
>> > * na stronie pojawi się pole do wpisania jednorazowego kodu, który
>> > otrzymasz w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu
>> > otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj",
>> > * następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
>> Pogrzało ich.
>
> I to mocno - a do tego jest to podobno "Mając na uwadze głos naszych Klientów" - to
co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>
Jedyne racjonalne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to
zrobienie tego procesu tak upierdliwym, żeby ludź zainstalował sobie
aplikację.
KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
-
6. Data: 2021-05-31 14:55:02
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 31 maja 2021 o 14:40:03 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
> >> Pogrzało ich.
> >
> > I to mocno - a do tego jest to podobno "Mając na uwadze głos naszych Klientów" -
to co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>
> Jedyne racjonalne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to
> zrobienie tego procesu tak upierdliwym, żeby ludź zainstalował sobie aplikację.
To jest jasne - choć może być jeszcze drugie dno, czyli plotki o zwijaniu przez citi
detalu.
Poprzednim razem jak próbowali wmusić klientom apkę, to podniosło się pewni larum i
odpuścili praktycznie momentalnie - ale wtedy jeszcze ww. plotek nie było.
Więc teraz mogą już mieć opinię klientów w d4 i będzie albo apka albo debilizm (i to
do kwadratu, bo zamiast jednego SMSa będą dwa).
A grubymi nićmi szyte jest to dla każdego, kto ma styczność z innymi bankami - np. w
santander też się czasem trzeba zalogować w celu potwierdzenia zakupów netowych (ja
jeszcze tego nie widziałem na oczy, ale żona mówiła, że miała taką sytuację) - i nic
nie trzeba przepisywać, żeby komputer "wiedział co się chce zrobić".
Hmm, szkoda, bo właśnie kończy mi sie rok bezpłatności citi priority, zostało 2
tygodnie wypowiedzenia, raz dzwonili, ale nie odebrałem, więc nie wiem, czy w sprawie
konta czy znów "pożyczki z karty" - a jak im przestało zależeć to już mi mogą tej
bezpłatności nie przedłużyć i albo trzeba będzie zamknąć - i pewnie otworzyć citi
konto - albo wypowiedzenie odwołać i na citi konto zmienić :(
Coraz gorzej z tymi bankami, rynek ciasny się staje, grubasy się rozpychają i
zaczynają konsumować - tak jak np. francuz bnpp, w którym trzeba będzie zlikwidować
debetówki :(
-
7. Data: 2021-05-31 17:13:06
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodówSMS dlapotwierdzania ...
Od: Pete <n...@n...com>
Hello, Kamil Jońca.
On 31.05.2021 14:39 you wrote:
> Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
>> poniedziałek, 31 maja 2021 o 13:49:04 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):
>>> WAM <n...@n...nopl.pl> writes: [...] > > * otrzymujesz SMS z
>>> linkiem do strony uwierzytelniającej - klikasz w > ten link, aby
>>> kontynuować (linku można użyć tylko raz), Że jak? Czyli musze
>>> przekopiować ten link do komputera, jeśli nie chcę na telefonie
>>> otwierać?
>> Wow, ja dostałem to już 26 maja i nawet przeczytałem - ale albo po
>> łebkach albo po prostu taka głupota mi się w głowie nie zmieściła.
>> Ktoś, kto nie chce na telefonie otwierać, to ma pół biedy, gorzej,
>> jak ktoś nie może.
>>> > * wprowadzasz dane logowania do Citibank Online, > * na stronie
>>> pojawi się pole do wpisania jednorazowego kodu, który > otrzymasz
>>> w kolejnej wiadomości SMS. Wpisujesz ostatnie 6 cyfr z kodu >
>>> otrzymanego w SMS w dedykowanym polu i klikasz ,,Autoryzuj", > *
>>> następnie wracasz na stronę sklepu i klikasz ,,Zakończ transakcję".
>>> Pogrzało ich.
>> I to mocno - a do tego jest to podobno "Mając na uwadze głos
>> naszych Klientów" - to co by było, gdyby nie mieli na uwadze? ;>
> Jedyne racjonalne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy, to
> zrobienie tego procesu tak upierdliwym, żeby ludź zainstalował sobie
> aplikację.
Ja musiałem wrócić do autoryzacji przez SMS, bo aplikacja raz na jakieś
10 prób działała. Masakra jakaś.
--
Pete
-
8. Data: 2021-05-31 17:50:11
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: Wojtek <w...@m...mail.com>
On 31/05/2021 13:38, WAM wrote:
> Kolejna próba zmian autoryzacji w Citi :)
<ciach>
Cóż, w Citku pracują albo złośliwcy, albo debile... albo kombinacja.
w.
-
9. Data: 2021-05-31 18:55:46
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu poniedziałek-31-maja-2021 o 13:38, WAM pisze:
> Zmiana wynika z dostosowania do europejskiej Dyrektywy PSD2.
Serio unia takie dyrektywy napisała czy tylko banksterka chce
przyoszczędzić i sobie mordę wyciera UE?
-
10. Data: 2021-05-31 19:00:08
Temat: Re: Mail z Citi: Wyłączenie kodów SMS dla potwierdzania transakcji internetowych kartą
Od: _Master_ <M...@...pl>
W dniu poniedziałek-31-maja-2021 o 13:45, J.F pisze:
> Czy jednak ... to naprawde jest duzy problem, i duzo takich oszustw...
Autoryzacja apką to jest bardziej niebezpieczne niż SMSem