  • 21. Data: 2010-11-09 01:31:51
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2010 6:46 PM, Jan Werbinski wrote:

    > Jasne, ale większa niż przeciętne mieszkanie

    nie, to nie jest mieszkanie. to jest klita.
    rownie nie dobrze moglbym napisac ze 100 razy wieksza niz buda dla psa

  • 22. Data: 2010-11-09 06:51:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-09 02:31, witek pisze:

    > nie, to nie jest mieszkanie. to jest klita.
    > rownie nie dobrze moglbym napisac ze 100 razy wieksza niz buda dla psa

    Ale w takich "klitach" ludzie mieszkają, wcale nie uważając tego za
    klity.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-11-09 07:10:03
    Temat: Re: Mały dom, tańszy od kawalerki [CROSSPOST]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.11.2010 22:30, Jan Werbinski pisze:

    > Crosspost wyraźnie widać w nagłówku. Dla każdego, kto umie czytać
    > oczywiście.

    Poinformowanie o crosspostowaniu to elementarna kultura - ale oczywiście
    dla ciebie to coś kompletnie obcego.

    Poza tym z uwagi na to, że ekrany nie są nieskończonej wielkości, wiele
    czytników rutynowo minimalizuje wyświetlanie nagłówków i sprowadza je do
    minimum - temat+nadawca.

    > Sposób opisany został w linku, więc nie masz racji.

    Mam rację - ty i autor nie znacie przepisów.

    > Broniłeś lokatorów niedawno.

    A jaki to ma związek?

    Namawiasz wraz z autorem artykułu do poważnego inwestowania w cudzą
    nieruchomość o w sumie dość niepewnym statusie. Bezmyślność.

    > Ten sam problem dotyczy domków.

    Nie, bo mają możliwość odbioru ścieków ze szczelnego szamba lub mają
    kanalizację i mają większe parcele i często całoroczną wodę z wodociągu.

    > A ja widziałem murowane domki na działce. Widocznie korzystali ze
    > śmigłowców.

    Albo nie zrobili porządnego lanego fundamentu.

    > No tak, ale wtedy można ten sposób zastosować do bardzo dużej działki,
    > działki rolniczej, pola uprawnego. Albo jak ktoś się uprze, to szambo
    > wybuduje.

    Mowa była o pracowniczych ogródkach działkowych i budowaniu bez pozwoleń.

    Kręcisz.

    > No to nie będzie wystawać.

    Wykazuję tylko ignorancję autora artykułu i przy okazji twoją.

    > Zamiast płacić z mojej kieszeni na mieszkania zastępcze wolałbym, żeby
    > osoby nie mające gdzie mieszkać radziły sobie inaczej.
    > Pozostali wybudują się w inny sposób.

    Slumsy bez żadnej kontroli są w dalszej perspektywie bardziej społecznie
    kosztowne niż mieszkania socjalne.

  • 24. Data: 2010-11-09 07:36:46
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieniądze.

    Wiesz ja zupełnie nie rozumie czemu Państwo/gmina/miasto ma zapewnić
    lokal komukolwiek i czemu ma to być normalne mieszkanie.

    Osobiście uważam że osoby których nie stać na zakup mieszkania/
    wynajęcie mieszkania powinny otrzymać pomoc od państwa/miasta/gminy
    ale nie powinny być to samodzielne mieszkania.

    Osobiście uważam że powinny być to takie jakby "hotele" , czyli każda
    rodzina miała by mały pokój , kuchnia i łazienka była by wspólna.
    Standard takiego mieszkania powinie być niższy ...

    Najbardziej wkurzające jest to że tam gdzie chciałem kupić kiedyś nowe
    mieszkanie i wydac całe oszczędnosci mojego zycia , miasto zbudowało
    kilka bloków socjalnych o takim samym jak nie wyższym standardzie niż
    bloki wybudowane przez developera w których aby ludzie mogli tam
    zamieszkać brali kredyty na kilkadziesiąt lat ...

    A miasto te mieszkania socjalne oddała pijakom , menelom , osobom
    które nie potrafią nawet utrzymać "darmowego" mieszkania.

    Soorry , ale niektórych ludziom jedynie co się należy to kopniak w
    dupę i niech idą do pracy , a jak nie to mogą mieszkać u "brata
    Alberta" lub w innej noclegowni ...

    Taka ta "nasza polska" sprawiedliwość. "Normalni" pracują , harują ,
    biorą kredyty i kupują mieszkania lub tułają się po wynajmowanych
    mieszkaniach a menele otrzymują nowe mieszkania za darmo które i tak
    niszczą ...

    A mieszkania na działkach ,które nie są przystosowane do ciągłego
    mieszkania to zwykłe cwaniactwo. Niestety nikt nie ma "jaj" aby ludzi
    z tych działek powywalać a bez problemu da się to zrobić bo w zapisie
    jest że na tych działkach nie można mieszkać i długo przebywać ...

  • 25. Data: 2010-11-09 07:37:10
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie, to nie jest mieszkanie. to jest klita.
    > rownie nie dobrze moglbym napisac ze 100 razy wieksza niz buda dla psa

    Masz rację. Mieszkania większości Polaków, to klitki.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 26. Data: 2010-11-09 07:38:08
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Ale w takich "klitach" ludzie mieszkają, wcale nie uważając tego za
    > klity.

    On już ma inny punkt widzenia. Prawdopodobnie na skutek kredytu na 50 lat.
    ;-)

  • 27. Data: 2010-11-09 08:08:04
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > Lepsze slumsy od mieszkań finansowanych za Twoje i moje pieniądze.

    > Wiesz ja zupełnie nie rozumie czemu Państwo/gmina/miasto ma zapewnić
    lokal komukolwiek i czemu ma to być normalne mieszkanie.

    Ja też nie.

    > Osobiście uważam że osoby których nie stać na zakup mieszkania/
    wynajęcie mieszkania powinny otrzymać pomoc od państwa/miasta/gminy
    ale nie powinny być to samodzielne mieszkania.

    A ja uważam, że osoby, których nie stać na zakup lub wynajem mieszkania nie
    powinny go kupować. Niech im pomaga rodzina, ten kto ich spłodził, a nie
    myślący obywatele.

    > Osobiście uważam że powinny być to takie jakby "hotele" , czyli każda
    rodzina miała by mały pokój , kuchnia i łazienka była by wspólna.
    Standard takiego mieszkania powinie być niższy ...

    Ale nie za pieniądze podatników. Ci ludzie mają swoje rodziny, które powinny
    im pomóc. Są organizacje dobroczynne.

> [...]
    bloki wybudowane przez developera w których aby ludzie mogli tam
    zamieszkać brali kredyty na kilkadziesiąt lat ...

    No właśnie. Patologia.

    > A miasto te mieszkania socjalne oddała pijakom , menelom , osobom
    które nie potrafią nawet utrzymać "darmowego" mieszkania.

    A Ty za kredyt bedziesz miał niższy standard, niż oni za darmo.

    > Soorry , ale niektórych ludziom jedynie co się należy to kopniak w
    dupę i niech idą do pracy , a jak nie to mogą mieszkać u "brata
    Alberta" lub w innej noclegowni ...

    Nie widzisz u siebie sprzeczności? Chcesz fundować, ale jednocześnie
    wysyłasz do pracy.

> [...]
    biorą kredyty i kupują mieszkania lub tułają się po wynajmowanych
    mieszkaniach a menele otrzymują nowe mieszkania za darmo które i tak

    To podobno jest "humanitaryzm" i "altruizm".

> [...]
    z tych działek powywalać a bez problemu da się to zrobić bo w zapisie
    jest że na tych działkach nie można mieszkać i długo przebywać ...

    Wolisz ich wywalać i fundować ze swoich pieniędzy mieszkania? Przecież na to
    właśnie narzekałeś!

  • 28. Data: 2010-11-09 08:34:57
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 08 Nov 2010 19:13:18 +0100, Jan Werbinski napisał(a):

    > Niewolnikom, którzy wzięli 30-letni kredyt na mieszkanie za 300 000 po
    > kursie franka 2 zł dedykuję poniższy artykuł:
    >
    > http://maczetaockhama.blogspot.com/2010/07/dom-wolne
    go-niezamoznego-
    czowieka.html

    > Uwagi do artykułu.
    > 60m2 powierzchni wraz z piwnicą, to więcej niż przeciętne mieszkanie.
    > Prąd i wodę mamy. Kanalizację mając duży teren też można zrobić bez
    > problemu. Internet to żaden problem.

    "Kanalizację mając duży teren" - to budujemy się na jakimś polu czy na
    ogródku działkowym w centrum miasta? Jeżeli w tym drugim miejscu, to
    stwierdzenie o dużym terenie jest bardzo mocno naciągane.
    Internet to czasami może być problem i to duży, wszystko zależy od
    lokalizacji.

    Ja z innej beczki. Według mnie to nasze ogródki działkowe to takie dacze,
    którym hołdują mieszkańcy Rasiji - czyli weekendowe miejsce ucieczki od
    cywilizacji. Można odpocząć, popracować i się odstresować, można coś
    wyhodować no i przede wszystkim można "pogrilować" he he. Dlatego
    chciałbym, żeby zostały takimi jakimi są. Niech sobie ludzie tam właśnie
    mieszkają na weekend a jak to czasami bywa i całe lato ale nic poza tym.
    Nie róbmy z tego kolejnej furtki do "taniej wolności", bo rozpieprzymy to
    i nic nie zostanie, znając życie.

    --
    xbartx

  • 29. Data: 2010-11-09 09:17:21
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 8 Lis, 20:15, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    ego-niezamoznego-c...

    > Idea niby fajna, ale efektem jej rozpowszechnienia byłoby powstanie
    > zwyczajnych slumsów i to na najlepszych gruntach w centrach wielkich
    > miast.

    Na WIlanowie, naprzeciwko pól golfowych, nad rzeczką, są Ogrody
    Działkowe (ul. Vogla). Kto tam nie byl, polecam wycieczke, pouczajace
    doswiadczenie. kto ma za daleko - mozna obejrzec z w googlu:
    hhttp://tiny.pl/hwck2

    Na tym terenie, w pieknej willowej okolicy, z miejska komuniakcja,
    stoja prawie wylacznie regularne domy mieszkalne. Duze, murowane,
    ocieplone, z tarasami, ogrodami, z mediami.
    Kilka lat temu (jeszcze przed boomem cenowym na mieszkania) mialam
    okazje kupic tam domek. Jeden z mniejszych i skromniejszych,
    aczkolwiek z kompletem mediow i ogrzewaniem i calkiem przyzwoita
    powierzchnia (na parterze salonik+ kuchnia+lazienka+jeszcze jedna
    malenka klitka-pokoik, na poddaszu duza sypialnia).
    Zabraklo mi odwagi ze wzgledu na jego "nie do konca" legalnosc i
    owczesne zapedy wladzy do odebrania ogrodow dzialkowych. Zaluje. Dzis
    juz bym go miala splaconego i nawet gdyby jutro mieli zabrac, to by
    sie zamortyzowal. Ogrody jak byly tak sa, domy (co do jednego
    nielegalne) jak staly tak stoja. Pieknie by sie tam mieszkalo...

  • 30. Data: 2010-11-09 09:44:18
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > stwierdzenie o dużym terenie jest bardzo mocno naciągane.
    > Internet to czasami może być problem i to duży, wszystko zależy od

    Przedstawiam ogólny pomysł. Nie musisz się kurczowo tego trzymać. Mając za
    parę tysi pole możesz zbudować budynek do 25m2.
    Internet na moim terenie dostarczam także do takich budynków.