  • 51. Data: 2009-05-22 00:08:46
    Temat: Re: Mbank wypowiada umowy
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci
    news:gv4fun$sut$1@news.wp.pl...
    > Wiecej, on nawet chce zeby klient wykorzystal, dlatego taki ktory nie
    > jest wykorzystywany stanowi dla banku niepotrzebne obciazenie.
    > Jak ciagle nie rozumiesz tego powiazania to ja w prosszy sposob nie
    > potrafie wytlumaczyc :).
    > MK

    Obawiam sie, ze to ty nie rozumiesz.
    Bank udzielajac limitu kredytowego nie musi rezerwowac nan zadnych srodków
    do czasu az kredyt ten bedzie uzyty.
    Reszta to statystyka, np. w banku XYZ np. na 100.000.000 zl przyznanych
    limitów, srednie ich wykorzystanie wynosi
    np. 33.000.000 zl, maksymalne (np. w okresie swiat) 50.000.000 zl.
    I teraz do tej statystyki wchodzi i Kowalski co wydal caly limit i robi
    splaty minimalne i Nowak, który karty nigdy nie uzyl. Jesli Nowaków bedzie
    wiecej, a mniej Kowalskich, to jedynie wskazniki wykorzystania beda nizsze i
    mniej srodków bank bedzie musial na nie zarezerwowac. Tak wiec bzdura jest,
    ze bank przyznajac Ci srodki rezerwuje na ten cel jakies konkretne
    pieniadze. Ty sie poprostu miescisz w tej sredniej statystycznej, jesli
    przez Ciebie ta srednia spadnie, to i mniejsze srodki beda przeznaczone na
    zabezpieczenie tych limitów.
    Mozna powiedziec, ze podobnie jak zaden bank nie wytrzymalby sytuacji
    gdy wszystkie depozyty zostalyby nagle wycofane, tak samo zaden bank nie
    wytrzymalby sytuacji gdyby wszystkie przyznane limity zostaly nagle w
    calosci wykorzystane. Swiadczy to o jednym - zaden bank nie rezerwuje 100%
    srodków dla przyznanego limitu kredytowego, bo zdaje sobie sprawe, ze
    statystycznie realne wykorzystanie limitów wynosi duzo mniej.

  • 52. Data: 2009-05-22 05:36:26
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    h.googlegroups.com...

    Bilet NYC-HNL "kosztuje" od 22,500 do 95,000 mil. Z powrotem tyle
    samo.

    A jaka jest jego rynkowa wartosc w USD?

    MK

  • 53. Data: 2009-05-22 05:50:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > Obawiam sie, ze to ty nie rozumiesz.

    Przeczytaj to wszystko co napisalem, przeanalizuj i wypowiedz sie jeszcze
    raz.

    Nigdzie nie pisalem o konkretnym czlowieku, czy limicie. Oczywiscie dla
    mniej bystrych powinienem bardziej dobitnie napisac o portfelu a sklad
    ktorego wchodzi 500 kowalskich z zerowym wykorzystaniem. Zaden bank nie
    opiera sie tylko na danych statystycznych, kazdy dodaje do tego rezerwe
    bezpieczenstwa, bo limit w kazdej chwili moze byc wykorzystany, a bank musi
    w kazdym momencie wywiazac sie z umowy. Jesli bank przyjmie za zalozenie, ze
    na pokrycie zobowiazan wynikajacych z omow utrzymuje w gotowosci 5%
    przyznanych limitow to nie bedzie dla niego roznicy gdy limity beda wynosily
    500M i 500MM? Oczywiscie ty bys przyjal, ze klienci, ktorzy nie korzystaja
    z limitow nigdy nie beda korzystac... ciekawe po jakim czasie obudzilbys sie
    z reka w nocniku...

    MK

  • 54. Data: 2009-05-22 09:28:33
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    www.orbitz.com i www.kayak.com powinny Ci pomoc znalezc odpowiedz.

    Zawsze jest tez strona AA: www.aa.com

  • 55. Data: 2009-05-22 09:30:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bradley.st wrote:

    > Jakos podejrzewam, ze mimo wszystko nie dolozyli do tego interesu :)
    > Zreszta znizka zapewne poszla z marzy sklepu, a sepy z GE Money Bank i
    > tak sie oblowili.

    Taniej bym nie kupil, a i tak w sumie prawie trzy stowy wyszlo mniej.
    Kto sie po za tym obłowił to mnie nie interesuje.
    I tak ogólnie wiadomo, że koszt produkcji wynosi 1 dolar, a pozostalem
    1499 to marża.

    > Z ciekawosci zerknalem na oprocentowanie karty Walmart:
    > Premier Accounts: 9.87%
    > Preferred Accounts: 15.87%
    > Choice Accounts: 19.87%
    > Delinquency Rate:* 24.99%

    bez znaczenia, bo i tak mam co miesiac 0%.

    Juz mi trzy razy kartę obrobili, wiec wolę, żeby to było na koszt banku
    i limitu w karcie niż na moim koncie. Dlatego nie korzystam z debetowki.
    W innym przyadku (pomijajac troche bonusow) kredytowki już dawno
    poszlyby do kosza.

  • 56. Data: 2009-05-22 09:43:06
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Maj, 05:30, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > bez znaczenia, bo i tak mam co miesiac 0%.

    TY - tak. Ale inni - nie. Ktos placi te 19.87% a ktos inny 24.99%

    Nawet jezeli z Walmartowskiego Banku na Twoje transakcji "Kiepsko na
    tym wyszli." - jak piszesz - to odbili sobie gdzie indziej. Na pewno
    nie dokladali.

  • 57. Data: 2009-05-22 10:49:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > tego rezerwe bezpieczenstwa, bo limit w kazdej chwili moze byc
    > wykorzystany, a bank musi w kazdym momencie wywiazac sie z umowy.

    Dokladnie tak samo jak w przypadku rachunkow biezacych (zawsze mozna
    wykonac przelew do innego banku), jak w przypadku uzgodnionych albo
    i nie uzgodnionych debetow itp.

    > Jesli bank przyjmie za zalozenie, ze na pokrycie zobowiazan
    > wynikajacych z omow utrzymuje w gotowosci 5% przyznanych limitow

    Ach, widze postep - juz nie calosc, a tylko 5%.
    No wiec nie, bank nie utrzymuje w gotowosci 5% przyznanych
    i niewykorzystanych limitow. Wez jakies liczydlo i policz ile by go to
    kosztowalo.
    Bank po prostu monitoruje ciagle stopien wykorzystania m.in. limitow
    (w ogole ilosc gotowki np. w NBP, i nie tylko tam) i w razie potrzeby
    zasila odpowiednie konta lub zabiera z nich nadwyzke. Akurat transakcje
    KK sa w tej korzystnej sytuacji, ze obciazenia zwykle przychodza np.
    pare dni po transakcji/blokadzie, wiec praktycznie wszystko wiadomo
    z wyprzedzenim. Elixir ani np. kasa takiej szansy nie daje.

    Ze to sie nie zawsze uda? Jasne ze nie, przyklad: Citi po zjedzeniu hb.
    Ale taki problem wymaga jakiegos bardziej znaczacego zdazenia niz tylko
    tego, ze Kowalscy (ogol) na swieta albo inne wakacje wydadza wiecej niz
    normalnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 58. Data: 2009-05-22 11:47:44
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gv4hat$g52$2@news.onet.pl>, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    > Trochę zbyt ogólne pytanie. Karta mBanku nie ma żadnych zalet ani
    > wartości dodanych, więc można ją przenieść gdziekolwiek :)

    > W Millennium nie ma żadnych problemów (miesiąc temu przenosiłem KK z
    > Multibanku) i procedura jest taka sama jak przed "kryzysem".

    A dlaczego wlasnie do Millenium?
    I czy ona ma jakies zalety?

    I jakie dokumenty trzeba skladac?

    TA

  • 59. Data: 2009-05-22 18:01:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > A dlaczego wlasnie do Millenium?

    120% limitu. Wystarczy 1 wyciąg oryginalny lub 3 z neta, nie trzeba
    nawet oświadczać gdzie się pracuje i czy cokolwiek się zarabia (limit
    kilkanaście tyś PLN), zero weryfikacji i sprawdzania. Od momentu
    złożenia wniosku do chwili otrzymania karty minął niecały tydzień.

    > I czy ona ma jakies zalety?

    Brak chipa i autoryzacja podpisem, dobry podgląd online.

    > I jakie dokumenty trzeba skladac?

    Jw.

    --
    Mithos

  • 60. Data: 2009-05-22 20:05:36
    Od: Krzysiek <k...@m...klnet.eu>

    Mithos pisze:
    > 120% limitu. Wystarczy 1 wyciąg oryginalny lub 3 z neta, nie trzeba
    > nawet oświadczać gdzie się pracuje i czy cokolwiek się zarabia (limit
    > kilkanaście tyś PLN), zero weryfikacji i sprawdzania.

    3 z neta, ale weryfikacja z wyciągami on-line na miejscu (zalogowanie
    przy pracowniku). Z tym zerem weryfikacji i sprawdzania to tylko dotyczy
    pracodawcy, bo BIK zapewne sprawdzają.

    > Brak chipa i autoryzacja podpisem, dobry podgląd online.

    Visa Gold - chip&pasek , MasterCard Gold - pasek