  • 1. Data: 2009-01-10 23:29:45
    Temat: Mille i progresywna lokata
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Czy do progresywnej lokaty w Mille można dorzucić przelewem trochę ;) pieniędzy?
    Pytanie do praktyków i (; teoretyków. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2009-01-11 08:21:15
    Temat: Re: Mille i progresywna lokata
    Od: "Tomasz Godziebiewski" <e...@W...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > Czy do progresywnej lokaty w Mille można dorzucić przelewem trochę ;) pieniędzy
    > ?
    > Pytanie do praktyków i (; teoretyków. ;)

    Witam,
    nie można.

    Pzdr

    --
    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

  • 3. Data: 2009-01-11 19:12:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Godziebiewski" gkca5r$mhf$...@i...gazeta.pl

    > nie można.

    Szkoda, ale miałem dobre intencje. :)
    (innymi słowy -- nie winienem tej krwi, która się poleje) ;)

    > http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

    Teorię znam. Było tak -- na konto w Mille spłynęły pieniądze z 4 lokat ,,Twój wybór''
    (4x340 zł na 31 dni i 8,5%) oraz te, które dolałem. Wszystko (około ćwiartki)
    postawiłem na licytację (1x19820 + 9x600) ale wszystko przegrałem (ach, ten
    hazard...) i uznałem, że trzeba wszystko polać na ,,Twój wybór'', a lokata ta
    nie jest (nie była) dostępna z netu, więc poszedłem do banku, gdzie zamierzałem
    zostać tylko kilka minut... Tu spotkał mnie ZONK, bo bank dokonał wyboru za mnie :)
    i skasował lokaty ,,Twój wybór''... Było około godziny 18:50 i trzeba było coś
    uczynić z ww. wspomnianą ćwiartką... No i ćwiartka trafiła ta na 5 lokat
    progresywnych -- pięć nie z powodu sympatycznego ;) Marka, lecz po to, aby móc
    część wycofać bez tracenia reszty. Uznałem, że na liczenie brakuje mi czasu,
    gdyż nie chciałem angażować pracowniczek banku po godzinach ich pracy.
    (bałem się swego kalkulatora komórkowego, bo bestia ma zacinające się klawisze,
    a liczenie pamięciowe w stresie uznałem za niepewne -- niestety okazało się,
    że pamięciowy kalkulator pracował nieźle, bo policzone jeszcze w banku proroctwa
    zostały potwierdzone przez elektroniczne kalkulatory z prawdziwego zdarzenia)

    Pieniądze i tak mają tam leżeć tylko miesiąc (lub krócej) bo nie są to pieniądze
    moje, lecz pieniądze przeznaczone na zakup zamówionego samochodu. Jakiś czas
    wcześniej i tak leżały bez procentów. :) (a i później nie od razu ich reszta
    (niemal dwakroć większa) powędrowała na procenty)

    -=-

    Tak w ogóle to uznałem, że jednak lokowanie w Mille jest niepewne z powodu
    przegranej licytacji i cofnięcia lokaty ,,Twój wybór'' (8.5% na czas wybrany
    przez klienta od miesiąca do 12 miesięcy bodajże z jednodniowym kwantem czasu)
    przez co reszta samochodowych pieniędzy powinna być składowana w pewniejszych
    miejscach. Zapewne pomyślę o Nordei.

    -=-

    Gdybym mógł do ww. lokat dorzucić po 128 złotych (teraz nieco więcej) oszczędziłbym
    panu Donaldowi Tuskowi nieco belecznych Marków. ;) A tak -- rząd musi mi wybaczyć
    mój błąd i uznać, iż niecelowo płacę te nadmiarowe belki, choć wszystko wskazuje
    na moją złośliwość i celowe podzielenie lokat w sposób niekorzystny dla rządu
    i narodu polskiego...

    Swoja drogą... Trochę już złości mnie ten cały Tusk...
    Czy on po prostu nie może znieść raz na zawsze tych belek?
    Rozumiem, że jakaś współpraca narodu z rządem musi być, ale
    o ile byłoby łatwiej, gdyby tak po prostu zniesiono wszelkie
    belki, zmniejszono podatki, ujednolicono by prawo polskie tak,
    aby pasowało do europejskiego (mam na swej myśli na przykład
    odliczanie VATu od samochodów osobowych czy od paliwa do tych
    samochodów; zmniejszenie VATu w ogóle i zmniejszenie podatków
    dochodowych w ogóle...) i nie przypominało stale o tym, że
    mamy strasznie drogie państwo, które strasznie mało daje swym
    obywatelom w zamian za swoje drogie utrzymanie...

    -=-

    Mnie zawsze uczono, że ,,demokracja'' to władza ludu poprzez wybranych
    przez ten lud reprezentantów. Lud wybiera sobie przedstawicieli, a ci
    (za pieniądze tegoż ludu) mają ludowi temu SŁUŻYĆ swoją wiedzą, pracą,
    umiejętnościami, czasem, dobra wolą itd.!

    A podatki mają być zbierane nie na zasadach wolnego rynku, lecz mają być
    zminimalizowane do granic możliwości. Tak więc nie o to chodzi, aby z narodu
    wycisnąć tyle, ile się da (jak nie przymierzając na straganie sprzedającym
    markowe ;) spodnie czy nośne belki dachowe) ale aby zebrać tylko tyle, ile
    potrzeba na wspólne cele, czyli takie, które trzeba opłacać wspólnymi pieniędzmi.
    (wojsko, policja, reprezentacja narodu na tak zwanej arenie ;) niegladiatorskiej,
    być może nauka i lecznictwo itd.)

    I skoro wolą narodu było zmniejszanie podatków (bo właśnie dlatego naród tak
    hojnie głosował na PO w ostatnich wyborach parlamentarnych -- przedterminowych)
    to jednak trzeba te podatki zmniejszać!!!! (nie zaś bawić się z tym narodem
    a ciuciubabkę) Na razie naród spokojny, ale już od czasu do czasu naród upomina
    się o swoje, i czasami (jak niedawno w sprawie kratkowego VATu) skutecznie...

    -=-

    Dzięki za odpowiedź. Szkoda, że nie można dolewać...
    Rozumiem, że takie są zasady, ale ponoć zawsze dolewanie [do kieliszka] jest
    dozwolone... ;)
    Jeśli jednak zasady nie zezwalają na dolewki -- muszę pogodzić się ze stratami...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-01-13 21:16:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Godziebiewski" gkca5r$mhf$...@i...gazeta.pl

    > nie można.

    Teoretyk... A co mówi praktyka? To samo niestety...
    Mille oddał wpłacaną złotówkę...

    Błędny numer konta

    A numer wcale nie był taki błędny. ;)

    --