  • 111. Data: 2024-06-07 12:16:19
    Temat: Re: Millenium czyli DEBILE bankowości
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Jun 2024 11:26:29 +0200, _Master_ wrote:

    > Mi w kilku sklepach mówili że ODWROTNIE
    >
    > Podaj jakieś konkrety

    Jakos tak pamiętam doniesienia prasowe sprzed paru lat, ze prowizja
    przy płatnosci KD była jakas tam, niska, od KK wyższa,
    a za blik miała być wyzsza niż od KD. Szczegółów już chyba nie znajdę.

    Z bardziej aktualnych to w 2022
    https://www.cashless.pl/11378-blik-nowa-oplata-trans
    akcyjna

    "Źródła serwisu cashless.pl donoszą, że 1 czerwca bieżącego roku w
    cenniku Polskiego Standardu Płatności (operator systemu Blik) pojawi
    się nowa tzw. opłata systemowa. Z nieoficjalnych informacji wynika, że
    może ona wynieść maksymalnie 0,19 proc. Dotychczas transakcja Blikiem
    wiązała się tylko z opłatą transakcyjną wynoszącą ok. 0,2 proc.
    [...]
    Prowizje pobierane obecnie przez Blika są niższe niż te dotyczące
    kart. W ich wypadku podstawowa opłata wynosi 0,2-0,3 proc. (w
    zależności od rodzaju karty), ale dodatkowo stosowane są porównywalnej
    wysokości opłaty systemowe)."

    Podniesli? chyba tak
    https://poland.payu.com/wp-content/uploads/sites/14/
    2022/04/Tabela-oplat_11APR22.pdf

    A na karty nie podnieśli ?

    J.

  • 112. Data: 2024-06-07 13:19:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 22:21:37 +0200, Dawid Andrzej Rutkowski wrote:

    > No tak, przelewy na telefon to chyba jeszcze nigdzie nie są i nie były
    > płatne -

    Ale w ogóle - nikt nie powiedział, ze przelewy mają być za darmo.
    Tzn jest ta ustawa o Podstawowym rachunku, i tam są, ale to tylko
    jeden.

    Na razie powszechnie są za darmo, ale przeciez ileś to kosztuje, i
    ktos to finansuje ... kredytobiorcy.
    A jak oni sie wk* i sądy zaczną unieważniać umowy, to kto inny będzie
    musiał zapłacic :-)

    > Ale mbąk to bodajże wprowadził płatne wypłaty z bankomatów bzikiem,
    > a to to już dawno temu w inteligo było - bezpłatne tylko bankomaty pko i
    > santander.

    Ogólnie od lat te bankomaty były drogie w utrzymaniu, a pryznajmniej
    tak mówiono, i banki ograniczały bezpłatne. Więc to raczej darmowość
    wypłat blikiem była wyjątkiem ... która się być może kończy.

    W mbanku można nadal wypłacać darmo w PlanetCash, i blikiem i kartą.

    Co dalej z tego wyjdzie ... chyba nic więcej, gotówka coraz mniej
    potrzebna, prowizję za wypłatę gotówki w okienku nie wiem czy klient
    zniesie, kasjer/ka droższa od bankomatu ... chyba, więc jedną darmową
    siec będzie każdy bank miał.

    Tak po prawdzie to niby czemu jedną, nie powinno miec większego
    znaczenia gdzie klient wypłaci, no ale wiadomo - jeden bank/siec chce
    duzo zarobic, drugi mało zapłacic.

    No ale skoro nie potrafili się dogadać dawniej, to niby dlaczego teraz
    w Bliku mieliby się dogadać.
    Tzn dogadani są, ale widać zrobiło się za drogo :-)

    Ciekawe ile to konkretnie kosztuje, mbank jakies kiepskie wyniki miał
    w 2023 roku ... ciekawe, czy to juz frankowicze, czy na razie rezerwy.

    A mbank chwali duża ilościa korzystnych ugód ... dla siebie
    korzystnych :-)

    J.

  • 113. Data: 2024-06-08 23:29:36
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    > Mi w kilku sklepach mówili że ODWROTNIE
    >
    > Podaj jakieś konkrety

    https://www.adyen.com/pl_PL/cennik

    BLIK: 0,11 EUR + 1,5%
    Visa/Mastercard: 0,11 EUR + 0,6% + Interchange*

    * Interchange to 0,2-0,3%

  • 114. Data: 2024-06-10 09:33:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Jun 2024 23:29:36 +0200, Marcin Mokrzycki wrote:

    > https://www.adyen.com/pl_PL/cennik
    >
    > BLIK: 0,11 EUR + 1,5%
    > Visa/Mastercard: 0,11 EUR + 0,6% + Interchange*
    >
    > * Interchange to 0,2-0,3%

    Ale to tylko jedna firma, i chyba mało używana w Polsce.

    Hm, 0.11 eur za płatnosc, a ja kupuje chleb za 4zl, albo bilet za 3.60

    J.

  • 115. Data: 2024-06-10 10:14:23
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 10 Jun 2024 09:33:27 +0200, J.F wrote:

    > Ale to tylko jedna firma, i chyba mało używana w Polsce.

    Holenderska, jedna z większych na rynku europejskim. Mają trochę klientów
    ecommerce (płatności internetowe), głównie globalne korpo.

    A polskie firmy obsługujące płatności jakoś nie chwalą się publicznie
    cennikami.

    > Hm, 0.11 eur za płatnosc, a ja kupuje chleb za 4zl, albo bilet za 3.60

    Punkty z dużą liczbą transakcji na niskie kwoty mogą mieć cennik z niższą
    opłatą stałą kosztem wyższej procentowej.

    --
    Marcin Mokrzycki

  • 116. Data: 2024-06-10 12:32:28
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 06.06.2024 o 13:32, J.F pisze:
    > Tylko ja nie mam ani potrzeby, ani zainteresowania

    Dokładnie tak ma być. Statystycznie bank na tym ZARABIA

    Chcesz zaprzeczać FAKTOM?

  • 117. Data: 2024-06-10 13:14:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jun 2024 12:32:28 +0200, _Master_ wrote:

    > Dokładnie tak ma być. Statystycznie bank na tym ZARABIA
    >
    > Chcesz zaprzeczać FAKTOM?

    Na wydatkach opłaconych kartą lub blikiem - zarabia.
    Na tyle mało, że prawie nie ma o czym mówić.

    Na KK niespłaconych w terminie zarabia bardzo dobrze.
    Na KK spłaconych w GP ... może nawet traci teraz, choc odsetki w tak
    krótkim okresie ... może pomijalne.

    Na przekroczeniu stanu konta i zejsciu w limit kredytowy - zarabia
    bardzo dobrze.
    A jednak wyświetla ci stan konta przy BLIKu. A mógłby nie :-)

    A przepraszam - przy samym blik nie wyświetla. Ale wymaga użycia apki,
    a ta może wyświetlać.

    Teraz mamy jeszcze blik zblizeniowy ... pokazuje stan konta, czy
    trzeba się postarać? Chyba nie pokazuje, trzeba się postarać.

    No i teraz masz jeszcze płatność odłożoną. Chyba bez odsetek.
    To banki sobie w stopę strzelają :-)

    I jeszcze specjalnie dla Ciebie - można stan konta małą czcionką
    wyświetlić. Ty nie odczytasz :-)

    Tak więc ... słabą celowość banku tu widać.
    Najlepiej by wyszli na KK.

    J.

  • 118. Data: 2024-06-10 13:17:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 Jun 2024 10:14:23 +0200, Marcin Mokrzycki wrote:

    > Holenderska, jedna z większych na rynku europejskim. Mają trochę klientów
    > ecommerce (płatności internetowe), głównie globalne korpo.

    No ale w sklepie to terminal stoi. Innej firmy.

    > A polskie firmy obsługujące płatności jakoś nie chwalą się publicznie
    > cennikami.

    "Tajemnica handlowa" :-)

    > Punkty z dużą liczbą transakcji na niskie kwoty mogą mieć cennik z niższą
    > opłatą stałą kosztem wyższej procentowej.

    Pewnie tak. Ale nie w Adyen :-)
    Chyba, ze u nich też, ale trzeba ponegocjować :-)

    J.

  • 119. Data: 2024-06-10 14:42:55
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 10 Jun 2024 13:17:11 +0200, J.F wrote:

    > No ale w sklepie to terminal stoi. Innej firmy.

    Oczywista oczywistość.

    > "Tajemnica handlowa" :-)

    Zbyt dużo (zwłaszcza starych) klientów by się zorientowało jak bardzo
    przepłacają.

    Do odważnych świat należy ;-)

    --
    Marcin Mokrzycki

  • 120. Data: 2024-06-10 21:06:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.06.2024 o 09:33, J.F pisze:

    > Ale to tylko jedna firma, i chyba mało używana w Polsce.
    >
    > Hm, 0.11 eur za płatnosc, a ja kupuje chleb za 4zl, albo bilet za 3.60

    Tutaj:
    https://www.eservice.pl/blog/ile-wynosi-prowizja-za-
    platnosc-karta
    nie ma nic o opłacie od sztuki transakcji a i prowizje mniejsze.

    MJ