  • 1. Data: 2008-07-21 06:36:13
    Temat: Multi, Euro, itp. - gdzie KO
    Od: "Lesio" <p...@w...pl>

    Brakuje mi kont oszczędnościowych ;))

    Mam 4 w mBanku i 9 w WBK a tu się zbliża kolejna wypłata a nie zamierzam
    płacić belki.

    Zwracam się więc do posiadaczy kont oszczędnościowych w Multibanku,
    Eurobanku itp. (dziękuję Polbankowi, PKO, ING - z tymi bankami współpracy
    nie przewiduję) z zapytaniem:

    1. Ile mogę założyć w tych bankach kont oszczędnościowych
    2. czy sa jakieś ukryte opłaty, prowizje, niedociągnięcia banku itp.
    3. jak wygląda podgląd on-line

    Chodzi mi o konto na wzór mBankowych eMaxPlus, czyli bez opłat,
    oprocentowaniem powyżej 5,5% oraz podpiętym pod konto osobiste również bez
    opłat i z darmowymi przelewami.

  • 2. Data: 2008-07-21 20:48:47
    Temat: Re: Multi, Euro, itp. - gdzie KO
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lesio" 1...@d...icnet

    > Mam 4 w mBanku i 9 w WBK a tu się zbliża kolejna wypłata a nie zamierzam płacić
    belki.

    W WBK można mieć więcej, ale przelewać można tylko z pierwszych 9 kont. :)
    Z pozostałych możesz pobrać szmal w kasie -- za free.

> [...]
    > nie przewiduję) z zapytaniem:

    > 1. Ile mogę założyć w tych bankach kont oszczędnościowych

    Po jednym. :)

    > 2. czy sa jakieś ukryte opłaty, prowizje, niedociągnięcia banku itp.

    Na przykład sprawdzanie salda w bankomacie stojącym w Multi -- 1 złotówka. :)

    > 3. jak wygląda podgląd on-line

    Nieźle. Można nawet ;) przelewać. Z Eurobanku za
    free wielokrotnie, z Multi raz miesiącu za free.

    > Chodzi mi o konto na wzór mBankowych eMaxPlus, czyli bez opłat,
    > oprocentowaniem powyżej 5,5%

    Eurobank 6.06% i Multi 5.4% -- bodajże tak. :)

    > oraz podpiętym pod konto osobiste również bez opłat i z darmowymi przelewami.

    Ja nie szczypię się ;) i otwieram kolejne w WBK. :)
    Z Multi rezygnuję. :) Z Polbanku przelewać nie będę,
    ale od czasu do czasu tam wpłacę, bo są tam wpłatomaty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2008-07-22 15:07:54
    Od: C...@g...com

    Jak mam takie małe pytanie:

    W BZ WBK jest ograniczenie co do ilości obsługiwanych kont przez net.
    Ktoś kiedyś na grupie pisał, że obsługiwać można 9, ale widać
    wszystkie. Czy wobec tego widać ile pieniędzy jest na poszczególnych
    kontach [wszystkich] i widać nr tych kont ?

  • 4. Data: 2008-07-22 19:35:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    C...@g...com f...@j...goo
    glegroups.com

    : Czy wobec tego widać ile pieniędzy jest na poszczególnych
    : kontach [wszystkich] i widać nr tych kont ?

    I tak, i nie. W praktyce możesz robić wszystko poza przelewami. W pewnym
    sensie nie wszystkie widzisz -- nie widzisz wszystkich w stosownym poletku,
    w którym wybierasz numer, z którego chcesz przelewać.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2008-07-22 22:22:15
    Od: C...@g...com

    On 22 Lip, 21:35, "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > C...@g...com f...@j...goo
    glegroups.com

    > : Czy wobec tego widać ile pieniędzy jest na poszczególnych
    > : kontach [wszystkich] i widać nr tych kont ?
    >
    > I tak, i nie. W praktyce możesz robić wszystko poza przelewami.
    Czyli jak rozumiem widać saldo i widać nr rachunku. Ok, dzięki :-)

  • 6. Data: 2008-07-23 00:25:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    C...@g...com 3...@2...goog
    legroups.com

    > I tak, i nie. W praktyce możesz robić wszystko poza przelewami.

    : Czyli jak rozumiem widać saldo i widać nr rachunku. Ok, dzięki :-)

    Widać salda, widać numery rachunków, widać sumę...
    Widać historyjki ;) rachunków...

    Założenie nic nie kosztuje poza SMSem. :)
    5 pierwszych w miesiącu masz za freeko, za następne płacisz po 20 groszy. :)

    IMO najprzyjaźniejszy bank z tych, które znam. Może
    na równi z Inteligo, ale z Inteligo rzadko korzystam. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2008-07-23 08:10:44
    Od: Ra <w@stopce>

    Lesio pisze:
> [...]
    >

    > Chodzi mi o konto na wzór mBankowych eMaxPlus, czyli bez opłat,
    > oprocentowaniem powyżej 5,5% oraz podpiętym pod konto osobiste również bez

    BTW np dla 50tys ile takich kont trzeba mieć ? i jaki jest zysk do
    trzymania wszyskiego na 1 koncie o tym samych oprocentowaniu ?

  • 8. Data: 2008-07-23 08:15:38
    Od: otrov <o...@w...pl>

    Ra pisze:

    > BTW np dla 50tys ile takich kont trzeba mieć ? i jaki jest zysk do
    > trzymania wszyskiego na 1 koncie o tym samych oprocentowaniu ?

    zysk roczny = 50000zł * 5,5 / 100 * 0,2 = 550zł

    Zysk rzędu 1% (1/5 oprocentowania jest oddawana jako podatek).

    o.

    PS. Rachunek, przybliżony, nie zakłada miesięcznej kapitalizacji i
    zakłada, że belkowe to 20%, a oprocentowanie lokaty 5,5%.

  • 9. Data: 2008-07-23 13:26:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ra" 4886e77b$0$29654$f...@m...aster.pl

    > BTW np dla 50tys ile takich kont trzeba mieć ? i jaki jest zysk do
    > trzymania wszyskiego na 1 koncie o tym samych oprocentowaniu ?

    Ze 130 kont wystarczy na 50 tysięcy. :)
    Jaki zysk? Ano około 19% odsetek. :)

    19*5*5.5=522,5

    Nie więcej niż 249 groszy każdego konta. :)

    Dla mnie pięćset złotych rocznie to dużo, ale dla wielu nie ma znaczenia takie coś.
    :)
    Wiele osób (znam takich ludzi osobiście) oszczędza ;) w PKO BP SA, gdzie otrzymuje
    mniej
    niż 2% rocznie. :) (lub około 2% rocznie)

    2*5*81=810
    5.5*500=2750

    Różnica niemal 2 tysięcy złotych rocznie. Ja na paliwo oddaję rocznie około połowy
    tej
    kwoty, jeśli nie wyjeżdżam poza Białystok. :) Za 2 tysiące złotych przejadę ponad
    7 tysięcy kilometrów. :) Chodzić dużo nie mogę, bo mam uszkodzone kolano, więc dla
    mnie taki zysk może być równoznaczny z przeżyciem, :) bo jednak poruszać się muszę.
    :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2008-07-23 16:45:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Wed, 23 Jul 2008 10:15:38 +0200, otrov <o...@w...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >
    >PS. Rachunek, przybliżony, nie zakłada miesięcznej kapitalizacji i
    >zakłada, że belkowe to 20%, a oprocentowanie lokaty 5,5%.

    No to rzeczywiście ogromne pieniądze można zaoszczędzić. Niektórzy to mają
    specyficzne rozumienie oszczędzania, kombinują z lokatami, żeby zaoszczędzić 5
    zł, a np. co 2 dni wydają 10 zł na papierosy. :D