  • 21. Data: 2004-04-15 11:31:36
    Temat: Re: Multibank - ale fuszerka
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 15 Apr 2004 13:15:40 +0200, w <c5lqqu$d81$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Pewnie tak.
    >
    > Po prostu masz problem z rozroznieniem dwoch czynnosci:
    > 1. Zlecenie przelewu (wykonuje klient) ktore jest jednoczesnie upowaznieniem
    > banku do obciazenia konta klienta. Bank wykonuje to w tym dniu na ktory
    > klient dal zlecenie - w twoim przypadku natychmiast.
    > 2. Dokonanie przelewu (wykonuje bank) ktore odbywa sie w najblizszym
    > mozliwym terminie (dzien roboczy, KIR i te sprawy).
    >
    > A probujesz wszystkich przekonac ze to jest jedna czynnosc i wszyscy maja
    > tak myslec jak ty.
    >
    > Nie przejmuj sie, kiedys i ty zrozumiesz...;-)

    Takiego wytłumaczenia to ja się nie spodziewałem. Szkoda tylko, że mBank uważa
    inaczej niż ty --> to jest dla banku jedna czynność, nazwana "operacją", a nie
    "zleceniem przelewu" czy "dokonaniem przelewu".

    A fakt, że znajduje się jednocześnie w "historii" jak i w "planach"... cóż, nie
    jest to bank doskonały, a nawet wprost przeciwnie :)

  • 22. Data: 2004-04-15 12:12:53
    Od: "Danio" <n...@j...com>

    "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> wrote in message

    > A fakt, że znajduje się jednocześnie w "historii" jak i w "planach"...
    cóż, nie
    > jest to bank doskonały, a nawet wprost przeciwnie :)

    Ale juz sie stamtad wyniosles, prawda?

    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 23. Data: 2004-04-15 12:24:51
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Nie przejmuj sie, kiedys i ty zrozumiesz...;-)

    To nie bylo do ciebie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 24. Data: 2004-04-15 13:04:07
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 15 Apr 2004 14:12:53 +0200, w <c5lu87$2qfn$1@news2.ipartners.pl>, "Danio"
    <n...@j...com> napisał(-a):

    > "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> wrote in message

    > cóż, nie
    >
    > Ale juz sie stamtad wyniosles, prawda?

    Nie, dzielnie służy mi do wyciągania kasy z bankomatów.

  • 25. Data: 2004-04-15 13:04:41
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 15 Apr 2004 14:24:51 +0200, w <c5luso$mcj$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Thu, 15 Apr 2004 13:15:40 +0200, w <c5lqqu$d81$1@inews.gazeta.pl>, "Slawek
    > Kos"

    > To nie bylo do ciebie.

    W sumie jednak tak.

  • 26. Data: 2004-04-15 13:50:00
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    ~WD wrote:
    > Użytkownik "Bogdan B."
    >
    > No pewnie, bo pkobp juz kupiło altamirę - zgadnij od kogo ? ;-))

    No wielu posiadaczy spolszczonej Altamiry to w Polsce chyba nie ma ;-)

  • 27. Data: 2004-04-15 13:55:11
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > No wielu posiadaczy spolszczonej Altamiry to w Polsce chyba nie ma ;-)

    ;-))))

  • 28. Data: 2004-04-17 06:28:13
    Od: "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    > Bój się Boga, co za bzdety wypisujesz. Poprawnie to to jest zrobione w BPH
    czy
    > VW Banku (chyba Inteligo też), ale na pewno nie w mbanku (jak można taką
    bzdurę
    > napisać?).

    Kolejny ROTFL ;-) Uwielbiam posty projektantów systemów bankowych.

    Zlecasz przelew na DZISIAJ. Elixirem wyjdzie JUTRO.
    Jaką chcesz mieć datę operacji, datę księgowania i datę waluty w systemie?

    Jeśli go już zlecisz to uważasz, że się wykonał (czyli MUSI SIĘ POJAWIĆ W
    HISTORII OPERACJI), czy też CZEKA NA WYKONANIE? Zauważ, że przelew już nie
    czeka na WYKONANIE - bo już się w systemie bankowym wykonał (obciążono ci
    rachunek). To że wyjdzie Elixirem jutro to już jedynie małe utrudnienie,
    które pewnie w miare postępu cywilizacji i możliwości KIRu będzie coraz
    mniej uciążliwe). Kiedy docelowy Bank uzna drugą stronę to już zależy od
    niego.

    Czyli jeśli zlecisz przelew na DZISIAJ to masz go od razu w historii
    operacji (bo się wykonał). Ponieważ czeka na wysyłkę Elixirem - Bank
    UMOŻLIWIA ci jego wycofanie (w sumie można pomyśleć po co? czy Bank uważa
    cię za tępego dresa, który nie wie co robi?). Jeśli się zdecydujesz go
    WYCOFAĆ to otrzymujesz w historii operacji STORNO. I co to dziwnego?
    Czyściutkie jak łza :-)

    Oczywiście można sobie wyobrazić sytuację w innym nieokreślonym bliżej Banku
    gdzie: zlecasz przelew na dzisiaj, nie ma go w historii operacji, przelew
    znika na 3 dni (nikt nic nie wie), po 3 dniach wychodzi Elixirem z banku i
    pojawia się w historii operacji oczywiście z każdą datą inną. LOL

    Pozdrawiam,
    Fergus

  • 29. Data: 2004-04-17 06:48:53
    Od: "Fergus" <fergus@_NO_SPAM_poczta.onet.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message
    > Jeśli chcę wiedzieć jakie jest bieżące saldo konta i mieć pewność, że
    > "przelew oczekujący" nie zostanie odrzucony, ponieważ nie będzie
    > wystarczających środków, to obecnie muszę (jedna z metod):
    ROTFL ;-) Oczekujący odrzucony ponieważ nie będzie wystarczających środków??
    ROTFL ;-) Chyba że bankowi zabranie środków ;-)

    > prostymi wskaźnikami: np. liczbą koniecznych kliknięć w celu zrealizowania
    > typowych operacji.
    ROTFL ;-) Taaaak. Wszystko jednym klikiem ;-))))

    > Programiści muszą rozumieć,
    Miałeś na myśli Projektantów?

    > że użytkownicy mają wiele innych
    > ciekawszych rzeczy do roboty niż zastanawianie się nad ukrytym znaczeniem
    > poszczególnych informacji i studiowanie dokumentacji technicznej.
    Oczywiście można używać różnych rzeczy bez czytania instrukcji obsługi - w
    szczególności np.młotka. Dla jednych rzeczą naturalną jest, że trzyma się go
    za drewniany trzonek - inni wbijają gwoździa trzymając młotek za obuch (czy
    jak to tam fachowcy nazywają) i dziwią się, że nie działa jak powinno :-)

    > o jakiś systemach sterowania boeingiem, ale o interfejsie home-bankingu.
    To chyba Internet nie Homebanking :-)

    > Dziwię się, że podstawową funkcjonalność bierzesz za "dużą zaletę". To, że
    > niezrealizowany jeszcze przelew można anulować jest chyba rzeczą
    naturalną?
    Zanim zaczniesz szafować terminem "niezrealizowany" zdefiniuj co przez to
    rozumiesz. Kiedy jest zrealizowany? Kiedy zaksięguje się w banku docelowym?
    Oznacza to, że zgodnie z prawem może to zająć dobrych parę dni... Może kiedy
    wyjdzie Elixirem z banku? A może kiedy zaksięguje się na rachunku źródłowym?

    Pozdrawiam,
    Fergus

  • 30. Data: 2004-04-17 18:10:56
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> schrieb im Newsbeitrag

    > Nadzoruję pracę zespołu programistów i takiego knota nie wypuściłbym w
    > aplikacji nawet rozdawanej za darmo. Po prostu wstyd!

    to kwestia podejscia i zaprojektowania a nie fuszerki.
    masz dosc male pojecie o projektowaniu i wdrazaniu tak powaznych systemow
    transakcyjnych jesli twierdzisz ze to moze byc blad zrobiony przez
    programiste.
    zapewniam Cie ze dokladnie takie podejscie przedyskutowalo dokladnie kilka
    osob zanim programista rozpoczal w ogole implementacje.
    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

    ps. moim zdaniem to podejscie jest ok, ale rozumiem ze mozesz sie nie
    zgadzac.