  • 21. Data: 2006-09-16 10:49:02
    Temat: Re: Dane usuniete - Na co chip?
    Od: "V pay" <x...@a...pl>

    A swoją drogą ktory z aquierow obsługuje MC z chipem??? Chipy
    obsługują chyba tylko PolCard i CardPoint...

    Ja mam kartę Visa z BZWBK oraz Maestro również z BZWBK obie z
    chipem. Maestro dawno schowałem do szuflady bo niestety nie działa w
    Verifonach PolCardu - wyskakuje komunikat żeby uzyć chipa a jak sie
    juz uzywa to sie pojawia komunikat że karta nieobslugiwana. Bo
    wielokrotnych wizytach w banku i dzwonienie do PolCardu z wielkim
    trudem dowiedziałem się że to powoduje bład w opragromowaniu.
    Rozwiazaniem tego jest: po przeciągnięciu paska i użyciu chipa
    trzeba go szybko wyjąć z czytnika chipow i drugi raz przeciągnąc
    pasek.

    Poszedłem do sklepu powiedziałek co robić sprzedawcy i...
    zadziałalo. Przez pierwszy miesiąc mi się to bardzo podobało bo
    sprzedawcy zawsze się smiali i patrzyli na mnie jak na czarodzieja bo
    juz chcieli mi oddawać karte i mowic że nie działa. Niestety
    zdarzały osoby nieprzyjemne i dlatego już mi się nie chce wykłucać
    i tłumaczyć.

    Dlatego teraz uzywam VISY i wszystko dziala jak powinno. Na slipie
    kiedy uzywany jest chip oprócz wspomnianych wyżej AID i TC pojawia
    się kod ATC (swoja droga moze ktos wie od czego to skrot) który jak
    zauważyłem jest liczbą ilości wykonanych transakcji chipowych od
    poczatku. Na mojej karcie licznik dobija do 30 a mam karte od 9
    miesiecy wiec w sumie to sporo.
    Jesli mieszkasz w warszawie to polecam market "Kangurek" przy wyjsciu z
    metra Stokłosy gdzie jak tam robie zakupy to sprzedawcy odrazu
    wsuwaja chipa do terminala bez zbednego przesuwania paska co tylko czas
    marnuje.

  • 22. Data: 2006-09-16 14:46:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "TCI" <t...@t...com> writes:

    > Jest to bezwzgladne wymaganie
    > owszem sprzedawca ma wybór: z chipa albo wcale
    > Podsumowujac, >> sprzedawca nie moze wymusic swojego zdania <<

    Nope, to zalezy od terminala - sa takie, w ktorych po przejechaniu
    karta hybrydowa przez czytnik paska, terminal wyswietla prosbe
    o uzycie chipa, ale mozna to pominac i wykorzystywany jest pasek
    (mozna takze wpisac numer karty z klawiatury).

    Swoja droga, definicja hybrydowych wartosci SVC takze nie wymusza
    uzycia chipu, mowi tylko ze powinien byc uzyty jesli jest to
    sensowne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2006-09-17 12:19:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > 21-05-2006 SILVER SCREEN BOX OFFI WARSZAWA PL
    >
    > Na Targówku.
    > Kasjerka widząc chipa od razu wsadziła go w chipową paszczę.

    Moze dzis sie wybiore, wiec sprobuje :).

    MK

  • 24. Data: 2006-09-17 12:27:06
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "TCI" <t...@t...com> wrote in message

    > prawidłowo, taka była wola wydawcy karty, wymuszenie PINu nie miało w tym
    > przypadku nic wspólnego z chipem

    Moja wola jest potwierdzanie danych czytanych w paska za pomoca podpisu :).

    > Ani jeden ani drugi.
    > Za małą liczbę kart z chipem i małą liczbę POSów gotowych do obsługi chipa
    > możesz mieć "pretensje" tylko do karcianych przestępców :)

    A kogo nazywasz przestepcami? Aklajerow czy wydawcow kart? ;)

    > W sumie to szkoda, że wykasowałeś pasek. Po odczytaniu paska POSik
    > rozpoznje, że jest to karta z procesorem.
    > Teraz bedziesz musiał >>sugerować kasjerce aby podjęła próbę odczytania
    > chip-a za każdym razem.

    Ja nie zaluje. Nie chce dawac mozliwosci skopiowania paska i przechwycenia
    PINu. Taka kombinacje akceptuje tylko w przypadku bankomatow i
    samoobslugowych terminali u zaufanych akceptantow :).

    MK

  • 25. Data: 2006-09-17 12:28:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "V pay" <x...@a...pl> wrote in message
    s.com...

> [...]
    > metra Stokłosy gdzie jak tam robie zakupy to sprzedawcy odrazu
    > wsuwaja chipa do terminala bez zbednego przesuwania paska co tylko czas

    30 to niewoele jak na 9 m-cy. Zwlaszcza, ze jak piszesz systematycznie
    robisz zakupy w jednym sklepie w ktorym daja sobie rade w chipami.

    MK

  • 26. Data: 2006-09-17 12:36:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "TCI" <t...@t...com> wrote in message

> [...]
    > Podsumowujac, >> sprzedawca nie moze wymusic swojego zdania <<
    >
    > Chip na karcie jest nie od parady, jesli jest srodowisko do jego

    Hm... z tego co pamietam eService dawno temu chwalil sie, ze wszystkie ich
    POSy obsluguja chipy. Jak pisalem ostatnio dokonywalem transakcji w POSie
    eService i uzycie chipa nie zostalo wymuszone (POS ID 27005608; MID
    00000-00000-30582)

    > Zastanów sie, jaki bylby sens wydawania kart z chipem (koszt),
    upgradeowania
    > POSów do obslugi chipa (koszt) jesli finalnie o typie technologii (pasek
    lub
    > chip) decydowalby kasjer (??!!) a przez to "rozszczelnial" bezpieczny tor
    > autoryzacji (bardzo kosztowny) i dodatkowo sterowal przeniesieniem ryzyka
    > transakcji oszukanczej (koszt).

    No wlasnie, wydaje sie to byc bezsensowne. Moze chodzi o marketing i
    reklamowanie 'bezpiecznych' kart...

    MK

  • 27. Data: 2006-09-17 18:07:47
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"

> [...]
    > podpisu :).

    > Ja nie zaluje. Nie chce dawac mozliwosci skopiowania paska i

    cos sprzeczne odpowiedzie dajesz
    - chcesz by dane byly czytane z pasaka (+podpis)
    a wykasowales go i nie zalujesz

    Zamiast tak kombinowac zamienilem KK BZWBK na ING (bez chipa)
    co trwalo tydzien i pokazywalo sie jedynie 3 wyciagi ze starej karty.
    Niestety w ING nie umieją wyprodukować karty bez polskich liter
    - maja pole na "opis na karcie" ale nie moze byc inny niz "imię i
    nazwisko" bez żadnego zastępowania polskich literek :-))
    *** blad ***

  • 28. Data: 2006-09-17 22:20:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

    > cos sprzeczne odpowiedzie dajesz
    > - chcesz by dane byly czytane z pasaka (+podpis)
    > a wykasowales go i nie zalujesz

    Ale w przypadku tej karty nie ma mozliwosci pasek + podpis. Zawsze jest PIN.

> [...]
    > - maja pole na "opis na karcie" ale nie moze byc inny niz "imię i
    > nazwisko" bez żadnego zastępowania polskich literek :-))

    Ja mam inne karty. Karte BZWBK wzialem tylko ze wzgledu na chipa. Okazuje
    sie, ze chip jest tylko dla ozdoby ;).

    MK

  • 29. Data: 2006-09-17 22:29:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

    > Moze dzis sie wybiore, wiec sprobuje :).

    No, i sie wybralem... Pierwszy raz ktos spojrzal na karte i wiedzial gdzie
    ja wlozyc ;). Niestety... POS w ogole nie zareagowal na nia... Hm... opcje
    sa 2...
    1/ pole magnetyczne uszkodzilo dane zapisane na chipie (raczej malo
    prawdopodobne)
    2/ zadna aplikacja nie zostala wgrana (wtedy usprawiedliwione byloby
    zachowanie POSa eService - odczytane dane z paska bez wymuszenia uzycia
    chipa).

    Moze ktos z Was ma karte VISA Multikino i podzieli sie swoimi obserwacjami
    :).

    MK

  • 30. Data: 2006-09-18 08:56:05
    Od: "V pay" <x...@a...pl>

    MK napisał(a):

    > Moze ktos z Was ma karte VISA Multikino i podzieli sie swoimi obserwacjami
    > :).
    >
    > MK

    Ona działa jak kazda inna karta kredytowa z BZWBK a jesli chcesz juz
    na 100% uzyć chipa to idz do multikina tam w kazdym jest CardPoint a w
    CP zawsze uzywaja chipa