  • 1. Data: 2009-02-14 16:32:16
    Temat: Najlepszy kredyt hipoteczny na mieszkanie bez ukrytych opłat? + kilka pytań
    Od: d...@g...com

    Witam wszystkich,

    Szukam kredytu na okres ~10 lat na ~60000 zł w PLN lub innej walucie,
    których brakuje do kupna kawalerki i chcę go wziąć bez żadnego
    "zestawu" ubezpieczeń, które wciskają banki, prowizji i konieczności
    otwierania konta (płatnego). Jest w ogóle taki bank? To mój pierwszy
    kredyt i nie jestem ekspertem, bo nawet KK nigdy nie miałem. Niby w
    porównywarce kredytów online wyszło, że najlepiej w Pekao z żubrem,
    ale byłem w oddziale i jakoś straciłem ochotę bo:

    - jak nie mam u nich konta to większa marża, więc lepiej założyć (8,5
    zł/mieś) i do tego konta też musi być karta (około 20 zł/rok)
    - obowiązkowo ubezpieczenia: polisa na życie, ubezpieczenie mieszkania
    i chyba jeszcze jakieś lub kilka, już straciłem rachubę
    - to tylko wstępna rozmowa i podejrzewam, że jeszcze będą chcieli coś
    dołożyć

    Moje pytania to:
    - jakich jeszcze dodatkowych opłat żądają banki i jak je skutecznie
    ominąć?
    - czy można założyć u nich to konto z kartą, a po dostaniu kredytu
    zamknąć bez powiększenia marży?
    - czy można później zrezygnować z ubezpieczeń i polis, pozamykać je
    bez problemów, a może w ogóle zamiast nich można dać bankowi inne
    zabezpieczenie?
    - czy można spokojnie negocjować marżę i prowizje, nawet jak bank
    mówi, że nie podlegają negocjacji?
    - czy to za duże cwaniakowanie?
    - jaki najtańszy kredyt polecicie?

    Kilka faktów:
    - kredyt biorę sam, od paru lat prowadzę działalność gosp.,
    - posiadam już 2 nieobciążone nieruchomości: mieszkanie (bez
    możliwości zamieszkania, bo ze służebnością) oraz garaż murowany
    - najchętniej to bym nigdy żadnego kredytu nie brał (ale pewnie nie ma
    takiego sposobu w tej sytuacji)
    - zależy mi także na małej biurokracji, szybkim kredycie, z
    możliwością wcześniejszej spłaty

    Za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, wskazówki od osób, które już to
    przerabiały będę wdzięczny i z góry wielkie dzięki.

  • 2. Data: 2009-02-14 22:04:42
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    d...@g...com pisze:
> [...]
    > "zestawu" ubezpieczeń, które wciskają banki, prowizji i konieczności
    > otwierania konta (płatnego). Jest w ogóle taki bank?
    nie ma

  • 3. Data: 2009-02-15 06:44:45
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    <d...@g...com> wrote in message
    h.googlegroups.com...
    > Witam wszystkich,
    >
    > Szukam kredytu na okres ~10 lat na ~60000 zł w PLN lub innej walucie,
    /.../

    Polecam archiwum grupy, temat wałkowany przynajmniej raz na tydzień.

    k.