  • 1. Data: 2002-09-30 13:11:31
    Temat: Najtanszy sposob przesylania pieniedzy zagranice?
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Witam!

    Panowie, korzystajac z najnowszej liberalizacji przepisow, moze moglibyscie
    polecic jakis zagraniczny bank oferujacy wyplaty w walucie? Pieniadze bylyby
    wplacane w Polsce, wyplacane zagranica.

    Takie pytanie moze byc banalne, ale diabel jak zawsze tkwi w szczegolach
    :-(( Moja sytuacja jest taka ze moge pracowac wszedzie gdzie sa komputery
    (wezme laptopa) i dostep do Internetu czyli wszedzie. Niestety pieniadze sa
    fizycznie w Polsce i musialbym zaaranzowac ich wplacanie na rachunek z
    ktorego bylyby wyplacane przeze mnie zagranica - z czegos musze przeciez
    oplacic utrzymanie itd. Teoretycznie wszystko to bylo mozliwe i bez zadnej
    liberalizacji, ale:
    1) bank w Polsce liczyl sobie za przewalutowanie, i wszystkie operacje
    zwiazane z przelewem,
    2) bank zagranica tez liczyl sobie drakonskie prowizje, w dodatku wyplata
    mogla byc tylko w lokalnej walucie, a ja chcialbym w dolarach USA. To jest o
    tyle istotne ze na tej czesci pod tytulem "wyplata w walucie lokalnej" mozna
    spokojnie stracic 10% np. w Indiach gdzie jest taka drobna roznica miedzy
    kursem oficjalnym a czarnorynkowym.

    A ja chcialem sie wyniesc wlasnie do Indii albo Nepalu. Co juz kiedys prawie
    ze zrobilem, ale powstrzymaly mnie wlasnie klopoty z wyplatami, liczylem to
    wtedy i jakby nie liczyc, ponad 20% traci sie na oplatach+przelewach (czesc
    oficjalna) plus do tego ~~10% na kursie wymiany.
    O ile pamietam, najtansze byly "Travelers cheques" chociaz i tak drogo :-((
    Ponad 30% w tak skomasowanych "podatkach" to chyba lekkie przegiecie??
    Taniej wychodziloby latac samolotem z gotowka co 2-3 lata.

    Moze ktos zetknal sie z problemem i wie jak go rozwiazac?

    Serdecznie pozdrawiam,

    Yarroll