  • 41. Data: 2010-05-19 18:33:54
    Temat: Re: Nie za póżno ?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    news:ht1319$dh5$1@news.onet.pl...

    > Niestety nie, bo kontrakt opiewa na dość dużą wartość, a nie można nabyć
    > ułamka. Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie abyś te pieniądze
    > odkładał po prostu na lokacie, a gdy zbierze się ich na nowy kontrakt, to
    > go
    > otworzysz

    Mozna natomiast zapoznac sie z oferta roznych brokerow dotyczaca CFD
    bazujacych na kontraktach FW20. Admiral Markets ma taki instrument i z tego
    co pamietam tam minimalna jednostka jest odpowiednik 0,1 kontraktu.
    Dodatkowy plus to taki, ze jest wieksza dzwignia i mozna trzymac mniej
    pieniedzy. Oczywiscie trzeba wtedy pamietac o ewentualnych doplatach
    depozytu na biezaco.
    Minusem jest wiekszy spread - odpowiednik prowizji na GPW. Jednak przy
    dluzszym inwestowaniu jest to bez znaczenia.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 42. Data: 2010-05-19 18:34:50
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Za cały rok, a co? Ach rozumiem to nie przejdzie. No tak. To inaczej.
    > Pożyczę komuś pieniądze z kapitalizacją dzienna i w umowie nazwę to
    > lokata.
    > Każdy dzień będę rozliczał w US. No teraz to już nie będę płacił podatku
    > od
    > tak osiągniętego dochodu. No nie? Nooo teraz już nie będę na pewno.

    Nie wiem o co Ci chodzi...

    --
    marfi

  • 43. Data: 2010-05-19 18:55:50
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Nie - i dlatego jak juz pisalem chce powierzyc srodki TFI ktore wiedza jak
    > nimi
    > obracac
    > godzac sie na poniesienie kosztow zarzadzania ktore potraca sobie TFI

    właśnie tu tkwi błąd w założeniach....
    powiem tak: TFI wiedzą jak obracać owszem, ale niekonieczie w Twoim
    interesie.
    Ich interes jest tylko pozornie skorelowany z Twoim.

    A odpowiadając na Twoje pytanie.
    Wstrzymałbym sie z zakupem akcyjnych jednostek TFI na 6M.
    Co w zamian ? nie da sie powiedzieć. Zmiennośc rynków jest ogromna i nie
    widać jakiś właśnie tworzących sie średnio / długoterminowych trendów
    wzrostowych na aktywach o których możesz "zapomnieć".
    Przez ten "liquidity trap" wszystko jest napompowane do granic możliwości...
    co nie znaczy że nie może być jeszcze bardziej dopchnięte....

    george

  • 44. Data: 2010-05-19 19:22:09
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Waldek" <s...@n...cpam> wrote in message news:ht11k1$8lc$1@news.onet.pl...
> [...]
    > skoro jest on bardziej oplacalny niz inwestycja w portfel (mieszany)
    > jakiegos TFI
    > w sumie na zamiast sprawdzac co jakis czas notowania TFI mozna sprawdzac
    > WIG20
    > prawie na jedno wyjdzie.
    >
    > 2. Czy mozna np. w mBanku (e-makler) kupować kontrakty czy trzeba
    > jednak otwierac inny rachunek maklerski ?
    >
    > 3. Czy mozna systematycznie "inwestowac" w ten instrument
    > przy zalozeniu ze chcialbym np. co miesiac dokladac okreslona gotowke
    > rzedu max. 1000 zl - pewnie nie mozna nabyc ułamka 1 kontraktu

    zamiast kontraktu możesz sobie sam zrobic własny mały ETF (fundusz
    indeksowy) np przez mBank
    http://www.gpw.pl/zrodla/gpw/spws/portfele/wig20_pl.
    htm

    papier udzial w20 kwota zakup prowizja
    pkobp 13,9% 1000 139,00 3
    pekao 12,8% 1000 128,00 3
    kghm 11,1% 1000 111,00 3
    pzu 11,0% 1000 109,80 3
    pknorlen 10,4% 1000 104,00 3
    tpsa 8,3% 1000 83,00 3
    pge 4,7% 1000 47,00 3

    minusy:
    - za taką kwote (1000) nie zawsze mozesz kupic jedna akcje do portfela
    (np pzu) aby odzwierciedlc skład wig20.
    - duza prowizja: (mBank min prowizja 3 pln - > 2.1% = 21 pln /1000pln)

    plusy:
    - dostajesz dywidendę

    jak zwiększysz kwote do 5k pln (zbierasz 5M) robi sie ciekawiej
    prowizja zakupu spada do 0,42 % (wobec minimalnej osiągalnej w mBanku
    0,39%) przy zakupie.

    pozdrawiam
    george

  • 45. Data: 2010-05-19 19:32:18
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    george wrote:

> [...]
    >
    > A odpowiadając na Twoje pytanie.
    > Wstrzymałbym sie z zakupem akcyjnych jednostek TFI na 6M.

    Zgadzam się z kolegą. Wchodzenie w tym momencie na rynek akcyjny jest
    dość ryzykowne - moim zadaniem na tyle, że się nie opłaca.

    Z drugiej strony kto myślał pod koniec 2005 gdy przebijaliśmy szczyty z
    hossy internetowej, że dojdziemy do 3900 na W20 w ciągu najbliższych 2 lat?

    Ale to jest właśnie urok giełdy :)

    Mroziu

  • 46. Data: 2010-05-19 20:00:42
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem o co Ci chodzi...

    Trudno. Trochę seplenię to może dlatego.

  • 47. Data: 2010-05-19 20:08:15
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Dombrek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > To nie jest kwestia logiki, tylko przyjętych zasad. Po prostu podatku od
    > lokat nie rozlicza się rocznie, ale od zdarzenia. Jak nie zamknięsz lokaty
    > przez 3 lata, to nie zapłacisz podatku - nie robi się przecież wycen na
    > koniec roku. A jak codziennie zamykasz lokatę, to codziennie płacisz
    > podatek. Proste.
    > Rozwiązać można to łatwo - zaokrąglać podstawę opodatkowania do pełnych
    > groszy i podatek do pełnych groszy. Nie wiem czemu zaokrągla się do
    > pełnych złotówek - ale znów, kwestia przyjętych zasad.
    > Dombrek

    to dla lokat jest per "zdarzenie" a dla "akcji" per rok ?
    No to nieźle :)
    Pomysłowość "Lucka" nie zna granic.

    george

  • 48. Data: 2010-05-19 20:38:53
    Od: "Krzysztof" <x...@x...pl>

    Nie podatek jest 0zl i się go nie płaci
    jakiś czas temu było na ten temat głośno.
    To jest chyba decyzja ostateczna ministerstwa finansów
    albo skabówki tak więc spokojnie!
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 49. Data: 2010-05-19 20:50:27
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Trudno. Trochę seplenię to może dlatego.

    To może po prostu weź ustawę o PIT i zobacz, że samodzielne inwestycje
    giełdowe oraz zyski z lokat i funduszy to dwie różne grupy podatkowe.
    Dombrek

  • 50. Data: 2010-05-19 20:51:02
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > to dla lokat jest per "zdarzenie" a dla "akcji" per rok ?
    > No to nieźle :)
    > Pomysłowość "Lucka" nie zna granic.

    Tak właśnie jest!
    vide: Ustawa o PIT.