  • 1. Data: 2004-09-17 07:53:06
    Temat: No to zaczęli "golić" klientów... (Multibank)
    Od: "Marian K." <m...@o...pl>

    Multibank podniósł mi z 6,8 do 7,95% oprocentowanie kredytu hipotecznego.

  • 2. Data: 2004-09-17 08:00:35
    Temat: Re: No to zaczęli "golić" klientów... (Multibank)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marian K. <m...@o...pl> wrote:
    > Multibank podniósł mi z 6,8 do 7,95% oprocentowanie kredytu
    > hipotecznego.

    No :) Wreszcie mozna sprawdzic oprocentowanie "prezesa".
    Czy ktos z bankow PKO BP i KB - moze powiedziec jak im wzroslo od czasow
    najnizszego (tego gdy wibor bylo troche ponad 5%?).

    Podwyzki RPP byly wieksze - wiec mozemy ocenic :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-09-17 08:18:47
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    > No :) Wreszcie mozna sprawdzic oprocentowanie "prezesa".

    Konkurencja oparta o:
    -wibor1m (aktualnie 6,85%) lub 3m (7,14%) + prowizja
    tez automatycznie podniesie %%. Nie wiem tylko jakie sa prowizje.

    > Czy ktos z bankow PKO BP i KB - moze powiedziec jak im wzroslo od czasow
    > najnizszego (tego gdy wibor bylo troche ponad 5%?).

    http://www.kredytmieszkaniowy.pkobp.pl/oprocentowani
    e.php#1
    http://www.kredytbank.pl/klienci_indywidualni/produk
    ty_uslugi/kredyty_pozyczki/kredyt_ekstralokum/kredyt
    _ekstralokum_oferta

    > Podwyzki RPP byly wieksze - wiec mozemy ocenic :)

    Multi nie podwyższało kredytów - a podwyżki były trzy.
    Z tego co wiem to obecnie sa progi:
    -5,95% (wkład 70%) (poprzednio 5,35)
    -6,8% vipy (poprzednio 6,25)
    -7,95 podstawowa stawka (poprzednio 6,8)

    --
    Witek

  • 4. Data: 2004-09-17 09:49:14
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "mm" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > Multi nie podwyższało kredytów - a podwyżki były trzy.
    > Z tego co wiem to obecnie sa progi:
    > -5,95% (wkład 70%) (poprzednio 5,35)
    > -6,8% vipy (poprzednio 6,25)
    > -7,95 podstawowa stawka (poprzednio 6,8)

    Dodam jeszcze, ze gorna granica pasma, wedlug informacji w oddziale oraz na
    Multilinii, to 10,05%. A ja na swoim rachunku widze 10,35 :). A na
    reklamacje z soboty jak do tej pory reakcji brak.

    marekz

  • 5. Data: 2004-09-20 07:59:26
    Od: "Marian K." <m...@o...pl>

    > Multi nie podwyższało kredytów - a podwyżki były trzy.
    > Z tego co wiem to obecnie sa progi:
    > -5,95% (wkład 70%) (poprzednio 5,35)
    > -6,8% vipy (poprzednio 6,25)
    > -7,95 podstawowa stawka (poprzednio 6,8)

    Czy vipy to ci od aquariusa? Bo ja mam aquariusa a z twojej odpowiedzi
    wynika że bank mnie zrobił na szaro i dał mi wyższe oprocentowanie.

  • 6. Data: 2004-09-20 08:46:28
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Marian K. wrote:

    > Czy vipy to ci od aquariusa? Bo ja mam aquariusa a z twojej odpowiedzi
    > wynika że bank mnie zrobił na szaro i dał mi wyższe oprocentowanie.

    Źle się wyraziłem. Podstawowa stawka, to 7,95%. Ten niższy próg (z tego co sie
    zdążyłem zorientować; przymierzam sie do hipotecznego), to jest próg dla klientów
    opiniotwórczych. Czyli rozumiem, że chodzi o klientów aqua - jednak tylko niektórych
    (opiniotwórczych). Podejrzewam jednak że najpierw musi być pozytywny skoring na
    7,95%, a dopiero później dla niektórych klientów schodza ten procent niżej.

    --
    Witek

  • 7. Data: 2004-09-21 10:14:11
    Od: "mm" <j...@c...barg.sv>

    Marian K. wrote:

    > To raczej zły sygnał że oprocentowanie jest ustalane w sposób nieprzejrzysty
    > dla klientów. Mnie zapewniano o tym że jestem w drugim progu pod względem
    > wysokości oprocentowania, a tu masz babo placek i okazuje się że są

    ten nowy próg (chyba) niedawno sie pojawił

    > "lepsiejsi" klienci akuariusa i nie wynika to ze zdolności kredytowej czy
    > stopnia zaangażowania w inwestycję (ilości środków własnych).

    Ależ wynika. Z tego co ja się zrozumiałem, to trzeba miec wysokie dochody +
    k.opiniotwórczy + normalne wymagania.

    > To może być
    > furtka na przeszłość do wprowadzania kolejnych progów i wypychania starych
    > klientów do gorszych warunków.

    Eeee, poprostu rozszerzyli ofertę. Tacy klienci sa w wielu bankach specjalnie
    traktowani....
    Zauważ, że 7,95% to nie jest zła oferta. W pkobp, kb, bph jest drożej.

    --
    Witek

    Ps. jesli obecnie być dostał lepszy procent (ten niższy próg), spełniasz te warunki,
    to może pomęcz ich żeby Ci zmienili ;)

  • 8. Data: 2004-09-21 12:18:10
    Od: "Marian K." <m...@o...pl>

> [...]

    wysokości oprocentowania, a tu masz babo placek i okazuje się że są
    "lepsiejsi" klienci akuariusa i nie wynika to ze zdolności kredytowej czy
    stopnia zaangażowania w inwestycję (ilości środków własnych). To może być

  • 9. Data: 2004-09-21 17:09:04
    Od: "Marian K." <m...@o...pl>

    > Eeee, poprostu rozszerzyli ofertę. Tacy klienci sa w wielu bankach
    specjalnie
    > traktowani....

    Po to przecież jest aqarius. Jeżeli oferta skierowana jest do bardzo wąskiej
    grupy klientów to podawanie takiego oprocentowania jest zabiegiem czysto
    marketingowym. Zobaczymy.

    > Ps. jesli obecnie być dostał lepszy procent (ten niższy próg), spełniasz
    te warunki,
    > to może pomęcz ich żeby Ci zmienili ;)

    Na pewno spróbuję. I dam znać na grupie jak mi poszło.
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2004-10-29 10:16:29
    Od: "Marian K." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marian K." <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > marketingowym. Zobaczymy.

    > te warunki,
    >
    > Na pewno spróbuję. I dam znać na grupie jak mi poszło.

    Nie poszło. Pani twierdziła że to dla klientów posiadających 70% środków
    własnych, potem że dla zarabiających pow. 20 tyś./miesiąc. Tak więc oferta
    dla dyrektorów dużych firm.