  • 1. Data: 2014-06-25 15:20:40
    Temat: Noble Bank vs. SEPA
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Witam,

    Taki mały problem: chcę wykonać przelew z rachunku walutowego EUR w BZWBK na rachunek
    EUR w Noble Banku. Okazuje się to niewykonalne jako SEPA - wskakuje zwykły przelew
    zagraniczny z koszmarną prowizją. Oczywiście odpowiednie opcje wybrane (SHA i przelew
    zwykły).

    WBK twierdzi że ten rachunek (w Noble) nie obsługuje SEPY, z kolei Noble upiera się
    że tak. Nr rachunku: 34 1460 1181 .....

    I co dalej? Jestem w trakcie zakładania lokaty w EUR i jak teraz zaczne przesyłać to
    sepą najpierw do Holandii (bo na ten rachunek da sie) i to jeszcze w ratach, bo są
    limity dzienne, to nie zdążę do poniedziałku :( Czy da się jednoznacznie
    stwierdzić, czy w/w rachunek jest w sepie czy nie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-06-25 16:56:32
    Temat: Re: Noble Bank vs. SEPA
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-25 15:20, Piotr C. pisze:
> [...]
    limity dzienne, to nie zdążę do poniedziałku :( Czy da się jednoznacznie
    stwierdzić, czy w/w rachunek jest w sepie czy nie?

    Po pierwsze, BZWBK tylko po numerze rachunku nie jest w stanie
    stwierdzić, czy jest w EUR czy nie.
    Po drugie - czy dodałeś literki PL przed numerem NRB? Czyli PL3414601181....

    --
    Pete

  • 3. Data: 2014-06-25 17:41:28
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 25 Jun 2014 16:56:32 +0200
    Pete <n...@n...com> wrote:
    > Po pierwsze, BZWBK tylko po numerze rachunku nie jest w stanie
    > stwierdzić, czy jest w EUR czy nie.
    > Po drugie - czy dodałeś literki PL przed numerem NRB? Czyli PL3414601181....

    Podałem podałem. Gdy podam numer innego mojego konta (NL....) wszystko jest OK,
    pojawia się opłata 5zł na następnym ekranie. Wydaje się że WBK ma jakby nieaktualną
    listę korespondentów SEPY.

    P.

  • 4. Data: 2014-06-25 18:34:18
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

    http://epc.cbnet.info/docs/SEPA_Credit_Transfer.pdf
    http://www.sepapolska.pl/index.php/sepa-polska/banki
    -polskie-w-sepa

    wg tych stron są od lutego 2012, moze bzwbk nie zaaktualizowal sobie jakiejs
    bazy
    pozdrawiam
    as

  • 5. Data: 2014-06-26 15:08:33
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...

    Pete <n...@n...com> wrote:
> [...]

    OK, pojawia się opłata 5zł na następnym ekranie. Wydaje się że WBK ma jakby
    ---------------
    Wszystkie banki w Polsce sa zobligowane do odbierania przelewow SEPA (unijne
    regulacje). Po numerze bank nie rozroznia czy jest to w EUR czy innej
    walucie. Przelew przychodzi w EUR a jak podasz konto w PLN, to bedzie
    automatyczne przewalutowanie. Problem tkwi w BZWBK, bo jak wysylasz do banku
    w Polsce to moze on byc SEPA.

  • 6. Data: 2014-06-26 17:40:25
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 25.06.2014 15:20, Piotr C. pisze:

> [...]
    limity dzienne, to nie zdążę do poniedziałku :( Czy da się jednoznacznie
    stwierdzić, czy w/w rachunek jest w sepie czy nie?

    Może zamiast dochodzić w bankach co się dzieje to lepiej puść to przez
    jakiś kantor internetowy, który ma konto w BZWBK i Noble, bo pójdzie
    szybko i bez kosztów.

    Xenocide

  • 7. Data: 2014-06-27 10:07:04
    Od: Raff <r...@f...it>

    W dniu 6/26/2014 5:40 PM, xbartx pisze:

    > Może zamiast dochodzić w bankach co się dzieje to lepiej puść to przez jakiś
    > kantor internetowy, który ma konto w BZWBK i Noble, bo pójdzie szybko i bez
    > kosztów.

    A który kantor internetowy ma konto w Getin?